Kersvers Mama Topic.

Discussie in 'De mama's' gestart door Jacq84, 18 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. life

life Niet meer actief

#nmv nee het was ook al voor de spruw. En het is net behandeld.
    Maar om het te kunnen omschijven. Het zit met drinken helemaal aan het puntke van de tepel alsof bij er op bijt en soms zo erg met tanden gevoel. Als ik hem eraf haal dan brand me tepel door alsof je wen schwafwond hebt en er komt wat op wat gaat prikken.
    Ook zien de tepels er heel rose uit echt donker babyroze en de tepelhof weer niet dus je ziet ook dat het flink geiriteerd is.

Oh jeetje zeg. Idd even goed in de gaten houden dat jij niet uitdroogd.
    Volgens mij hangt het ook aardig in de lucht als ik hef zo lees.
    Ook ik ven beetje grieperig en moet vaak naar de wc.

Delano doet het weer heel goed hij zit nu ook lekker te knetteren op mamas schoot;)
    Nou ik hij onwijs veel wakker.. vaak om 11 uurin de ochtend een uurtje dan ron 1/2 tot ergens bij 5 en dan vaak van 9 tot 2 middennacht... volgens mij is dat erg veel wakker toch?:p

2. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Life, hapt Delano wel goed aan dan? Misschien eens advies vragen aan een lactatiedeskundige?

Hier heeft Thijn nog steeds moeite met poepen en is hij erg onrustig na de ochtendfles. Nu lekker bij mama in de draagdoek. Toch nog een beetje slapen. En moet toch ook met de hond naar buiten!

3. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    Pffff.... Het is sinds gister echt drama... Alleen maar huilen en bij papa of mama zijn. Rare is, slapen s'nachts gaat wel goed???
    Ga denk ook maar een draagdoek proberen. Zo kan ik haar bij me houden, maar toch m'n handen een soort van vrij.
    Vanochtend is er een verpleegkundige van het consultatiebureau langs geweest. Even de krampjes en het huilen voorgelegd, maar is niet zo veel aan te doen, behalve wat we nu al doen...
    Soms ook het idee dat ze tegen haar slaap aan het vechten is. Nu ligt ze namelijk, eindelijk, in m'n armen te slapen, echt helemaal uitgeteld. Is dat ik d'r buikje heen en weer zie gaan ;)
    Gaat een lange dag worden ben ik bang :D
    Iemand nog tips???

@nmv: beterschap meid!! Hoop dat je abonnementje op het toilet snel verlopen is ;)

@life: blijft rommelen hè, met de bv...

Nou, fijne dag vandaag, dikke knuf

4. anouk79

anouk79 Fanatiek lid

13 jan 2011
    2.308
    0
    36
    Opticien.
    Zuid-Holland
    @nmv: Balen zeg de buikgriep. Hoop dat je er snel vanaf bent, beterschap.

@life: idd misschien een lactatiekundige om advies vragen.

@teske:Vervelend zeg dat hij nog steeds last heeft met poepen. Gaat het voor de rest wel lekker?

@siertje: herkenbaar. Wess heeft de eerste weken ook prima geslapen overdag en de laatste 2 weekjes ook minder.
    Vooral richting de avond en de avond zelf is hij erg jengelig en wil niet slapen.
    Ook hier gaan de nachten over het algemeen prima.
    Geen idee hoe het komt. Misschien ritme dat opgebouwd moet worden. Het is iig bij heel veel kindjes zo dat ze richting de avond onrustiger worden.
    Lekker bij je houden en als ze echt moe is toch bedje proberen om de regelmaat erin te houden. Dat probeer ik tenminste.

Kindjes gisteren heerlijk verwent bij opa en oma. De sint had er leuke cadeautjes gebracht.

5. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Wij gisteren ook de sint op visite gehad.

@anouk. Ja gelukkig gaat het voor de rest wel goed. Hebben wel flessen besteld die krampjes moeten verminderen. Van tommee tippeee. Daar heeft hij nu ook de gewone flessen van. Misschien dat deze flessen nog wat verlichting gaan geven. Vooral bij de eerste voeding na de nacht. Vannochtend vanaf 07.00 bezig geweest tot ongeveer 12.00/13.00 toen was het wel weer goed en is hij lekker gaan slapen. Houd hem maar lekker veel bij me als hij moet poepen/krampjes heeft. Lekker in de draagdoek. Hond mee naar buiten en toch nog een beetje slaappakken. Hopelijk met 3 maanden toch wel echt beter.

Verder hebben we het tweede sprongetje weer doorstaan! Nu hopelijk even wat rust tot het volgende sprongetje. Dat kwam er de vorige keer niet echt van. Hij zou eigenlijk morgen eerste prikjes krijgen, maar heb dat een maandje uitgesteld. Vond het te kort op de operatie. Te veel dingen om nu al mee te maken. Januari is hij 3 maanden, dan moet het vast lukken.
    Hoeft mama zich iig nog even niet druk te maken om koorts oid;)..

Hoop dat iedereen hier ook een goede dag heeft.

Nmv knap je alweer wat op?

6. maggie100

maggie100 Fanatiek lid

12 mei 2011
    1.318
    0
    0
    NULL
    NULL
    @nmv Pfff ziek zijn met kids.....daar hebben wij moeders helemaal geen tijd voor! ;) dat lijkt me erg lastig helemaal als je steeds naar de wc moet..... Hopelijk knap je snel weer op!

Gister was Kyan erg ontevreden en kwam hij weer snel voor de fles maar vannacht en vandaag gaat het beter.... Vanmiddag wou hij niet slapen in z'n bed dus zijn we heerlijk gaan wandelen. Het was erg lekker weer heerlijk!
    Ik heb ook een draagzak van baby bjorn en zat te denken om die morgen te gebruiken. Maar hoe doen jullie dat? Over of onder de jas? Wat voor kleren aan ivm kou?

7. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Ik heb een draagdoek en met de jas aan van vl past hij goed onder de jas. Wel even warme sloffen aan. En warme trui aan. Hier heeft hij het zo nog warm genoeg. Zit dan ook wel onder een dikke winterjas. Als je hem over je jas heen doet zou ik een warm jasje, een muts en eventueel handschoentjes aan doen.

8. life

life Niet meer actief

Zover ik weet hapt hij wel goed aan. Neemt wel een hap en dan duuw ik hem ertegen aan.
    Heb nog geprobeert langs de cb te lopen maar was te laat ze ging net weg...

Zo draagdoek lijkt me ook heerlijk, kleine donderstenen die graag bij je willen. Mooie oplossing toch:-D

Ik hoor de prikjes voorkomen. Wat zie ij daar tegenop zeg! Wie hebben de prikjes al gehad? Krijgen ze standaart koorts?

9. maggie100

maggie100 Fanatiek lid

12 mei 2011
    1.318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter heeft na de eerste prikjes erg veel geslapen! Heerlijk was het (ze sliep normaal nooit zoveel namelijk haha) maar alleen weekend erna was het wel erg onrustig bij d'r: slecht slapen, weinig drinken, verkouden....maar we waren weekend weg met familie in 1 huis dus ik weet niet of het door de onrust kwam of prikjes....

10. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    De verkoudheid heeft goed doorgezet bij elaysa. Ondanks de ui onder haar bedje zat haar neusje vanochtend vol met snot en plakte haar oogje gewoon vast van het slijm. Heb ook maar neusspray gekocht. Doe ik dadelijk voor het slapen gaan.
    Ook maar meteen paracetamol zetpillen in huis gehaald. Ze krijgt woensdag haar 1e spuitjes :( ben wel heel benieuwd naar wat ze nu weegt en hoe groot ze nu is.
    Wat betreft het griepvirus, mijn man voelt zich ook hondsberoerd die ligt al in bed. 2 zieke kindjes hihi

Heb vandaag de kerstboom opgezet en alle andere versieringen ziet er zo gezellig uit :D Elaysa's 1e kerstbal hangt mooi voorin! Wie is ook al begonnen? ;)

11. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Leidschendam
    @draagdoek: heb er net een bij de doekenbiep geleend. Zo kan ik het even uit proberen voordat ik er een ga kopen. Lijkt me echt ideaal voor dagen zoals deze. Is ze lekker bij me en heb ik toch m'n handen vrij.

@ketstboom: geen idee nog waar ik hem moet laten :D. De box staat nu op de plek van de boom...

@verkouden: beterschap voor de kleine meid! En ook voor papa ;)

Meisje wil alleen maar op d'r zij, met haar buikje tegen die van mij, liggen en slapen is voor mietjes ;) Ze heeft vanmiddag 2 keer in de wagen geslapen en nu is ze af en toe weg op m'n arm, maar als ze 4 uur geslapen heeft vandaag is het veel... Nog ruim een uur op de bank met haar en dan is ml weer thuis. Kan hij het van me overnemen.

Slaap lekker allemaal en hopelijk morgen gezond weer op :)

12. maggie100

maggie100 Fanatiek lid

12 mei 2011
    1.318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pfff wat een avond! Kyan was erg onrustig en voor t eerst bijna niet rustig te krijgen! Na de fles van 8.00 niet meer geslapen en dat terwijl hij zo'n topdag had. Nu heb ik hem net in bed gelegd en weer jengelen.....ohhh ik hoop zo dat de kids goed slapen want wij zijn zooo moe. Overdag kom ik ook niet aan rust toe...

Steenbokje: wat een mooie naam heeft je dochter (zie ik nu pas) die stond erg hoog in ons lijstje! :)

13. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    @steenbokje. Vervelend zo verkouden. Sterkte.

@siertje, wat voor doek heb je geleend? Ben benieuwd wat je ervan vindt. Ik vind het wel heel fijn. Maar blij dat ik het geen hele dagen nodig heb.

Hier aan het hopen dat meneer iig nog 20 minuten weet door te slapen. En het liefst nog tot 06.00. Dan zitten we weer in een mooi ritme, ook qua flessen. Afgelopen dagen kwan hij steeds om 05.00, net een uurtje te vroeg. Nou is hij ook al vanaf 04.30 geluidjes aan het maken. En mama maar wakker liggen.

Hopelijk hebbeb jullie allemaal een goede nacht gehad.

14. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Spam spam. Jeah hij heeft tot 06.00 geslapen. En daarna nog van 07.00-09.00. Ligt nu in zn bedje te hikken.

15. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Leidschendam
    Hahahah!!! Lekker teske!!! Hier kwam ze vannacht om kwart voor 4 en vanochtend pas om kwart voor 9. Ik eerst even rustig ontbeten want ml is niet meer thuis vanaf vandaag :D. Nu ligt ze al even in de box. Enig sinds rustig ;). Is al een hele verbetering met gister dus geniet er maar even van. Ik ga een tricot slen proberen. Ben erg benieuwd. Hij is vandaag op de post gegaan dus hopelijk morgen in huis. Ben ook niet van plan om hem hele dagen te gaan gebruiken, maar heb al een paar momentjes gehad dat ik dacht, wat zou het makkelijk zijn als ;)

Ben benieuwd wat de dag gaat brengen. Gister trouwens overgestapt van nurtilon naar frisio. M'n schoonzus (kraamverzorgster) sprak ik gister en haar dochters konden absoluut niet tegen nutrilon en en wel tegen frisio, ze kregen er erg veel krampjes van. Dus gaan we dit maar weer proberen.

Oooooo!!!! Heerlijk even die rust hahahahaha!!!

Nou fijne dag allemaal

Dikke knuf!

16. anouk79

anouk79 Fanatiek lid

13 jan 2011
    2.308
    0
    36
    Opticien.
    Zuid-Holland
    Phoe wat een nachtje zeg!!!
    Dochtertje flinke koorts en wou niet meer in haar bedje slapen. Ze was zo zielig. Heb haar op hoge uitzondering toch maar bij ons in bed genomen. Daar heeft ze heerlijk in geslapen. Ook toen ik Wess moest voeden gaf ze geen kik.
    Nou dan is ze echt ziek.
    Vandaag dus ook maar niet naar het kdv gebracht. Lekker een verwen dagje van maken.
    Wess heeft het goed gedaan. Vanaf half 12 tot 4 en daarna ook pas weer om 8 uur.

@siertje: wij zijn bij onze dochter toen ook op Friso over gestapt en ze had daar idd ook minder kraampjes mee.

@teske, jeeeee heerlijk dat doorslapen. Hopen dat hij het vol gaat houden. Maar het begin is er iig.

@maggie, vervelend hè die avonden. Je kunt ook niet meer doen dan proberen te troosten.

17. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    @maggie; dankjewel :D

18. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Leidschendam
    @anouk: beterschap voor je meisje! Idd sinds gister middag de Frisio gegeven. Is misschien nog te vroeg om te zeggen, maar ze is vandaag een stuk rustiger dan gister. :) Best fijn, heeft mama hopelijk ook een rustig dagje ;)

Zo lekker dan. Net de fles gegeven, gebruiken al hydrofiele doeken als spuugdoek omdat ze mega bewegelijk is, krijgt ze het toch voor elkaar om een mondje terug te geven, in m'n shirt! Voel het zo m'n bh binnen lopen :D. Volgende keer doe ik een slabber om denk hahahah!

19. maggie100

maggie100 Fanatiek lid

12 mei 2011
    1.318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gelukkig heeft Kyan vannacht wel goed geslapen. Hij kwam rond 3.00 en 6.15. Alleen wou hij na de fles van 6.15 niet echt meer slapen waardoor ik ook niet meer heb geslapen. Weer weinig slaap dus. Ik merk nu echt dat ik een beetje op begin te raken omdat ik overdag en savonds ook weinig tot niet kan rusten..... Het lastige is ook dat we bang zijn dat hij zijn zus wakker maakt waardoor we ook snel naar hem toe gaan. Ik heb hem net ook maar beneden in de wandelwagen gelegd zodat ik er snel heen kan gaan zonder zijn zus wakker te maken. Ik hoop dat hij zo gaat slapen want we krijgen vanmiddag ook nog visite..... Ik denk niet dat het gaat lukken want hij is erg onrustig!
    Zijn flessen dikken we in met nutriton vanwege spugen. We doen nu iets meer zodat hij ook meer tevreden is na de fles alleen nou poept hij weer heel slecht.......ohoh wat een gepuzzel kan het soms wezen.....

@anouk: arme meid! Gaat het alweer wat beter! Zo zielig als ze ziek zijn! Inderdaad maar goed verwennen vandaag :)

20. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Hier even een hele erge dip! Ik ben al weer aardig aan het opknappen, heb net het eerste eten binnen kunnen houden. Maar doordat ik zoveel vocht had verloren door de buikgriep, is mijn borstvoeding heel erg terug gelopen! Ik kan haar nu dus niet geven wat ze nodig heeft... Ik zat er dan ook helemaal doorheen. :( Ik merkte niet alleen aan haar dat ze minder eruit kreeg, mijn borsten voelen de hele tijd zo leeg... En nu nog steeds. :(
    Gisteravond had ze elk uur honger!! Ik had nog 3 bakjes met afgekolfde melk in de vriezer, dus dat haar gisteravond maar wat van gegeven. Wil niet dat zij uitdroogt of veel honger heeft... Toen ik vanmorgen van haar wakker werd, schrok ik heel erg! Ze had 9 uur geslapen! :$ Blijkbaar was ze dus moe van het vele huilen. Dat huilen de hele dag was voor mij trouwens ook erg zwaar, ik voelde me erg belabberd en kreeg op deze manier ook geen rust om te herstellen of wat dan ook...

Deel Deze Pagina