Kersvers Mama Topic.

Discussie in 'De mama's' gestart door Jacq84, 18 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Leuk nieuws Siertje!
    Heb je de echo al gehad?

2. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    Joepie!!! Kleine boef #2 is helemaal goed gekeurd!!! Is nu 3,4 cm lang en ben weer een dagje verder dan gedacht buitgerekende datum komt nu vast te staan op 11 juni. Geen idee waar het bruinverlies nou vandaan komt. Weet ook niet of ik nu alsnog even de vk moet bellen om het te vragen. Is geloof alweer gestopt en de echo was helemaal top! Echoscopiste zei ook dat de kans dat het nu fout gaat echt minimaal is. Je zag zelfs al de aanleg van de kaakjes en het neusbotje. Hebben ook het hartje gehoord... Hoe bijzonder weer... Kleine boef #1 ligt lekker te slapen. Ze is al een paar agen niet lekker en heeft een beetje verhoging. Eten wil ze minder als normaal en is snel wat huilerig en hangerig. Hopelijk slaapt ze lekker lang ;). Papa is wat voor z'n werk aan het doen op de laptop en ik ga een aflevering cross bones kijken.

3. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Leidschendam
    @anouk: ja, is idd hun eerste. Zijn er ander half jaar mee bezig geweest. Al in de medische molen gestapt en an nu (eindelijk) natuurlijk zwanger geworden.

@allemaal: bedankt voor de berichtjes. Ga straks even in de brievenbus kijken ;)

4. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Wat fijn Siertje dat je een goede echo had!!!

En wat fijn voor je broertje!!

5. maggie100

maggie100 Fanatiek lid

12 mei 2011
    1.318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Eindelijk tijd om je te feliciteren! Lang zal ze leven, lang zal ze leven, lang zal ze leven in de Gloria, in de gloria, in de gloriaaaaa hieperdepiep hoeraaaaa!!! Gefeliciteerd! Femke en mama!

Leuke dag gehad vandaag? Had je morgen het grote feest?
    En nogmaals gefeliciteerd wat fijn dat ze nu ook zwanger zijn. Tegelijk! Leuk hoor!

:) enne sorry ik ben door drukte helemaal vergeten om een kaartje te sturen!!! 😥 maar ik ga het nog versturen 😅

Morgen Sinterklaas. Zin in! Vorige jaar kon ik niet gaan met Chloë maar nu natuurlijk wel. Vanavond pietenpakje gekocht. Ze is helemaal blij! Ze is dol op Sint en piet! Ben benieuwd wat kyan ervan vindt! Hihi ik moet nog opzoeken hoelaat het allemaal is ik heb geen idee.

6. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Leidschendam
    Hahaha! Geef niet Maggie :). Leuk als ze wat ouder zijn en het gaan snappen. Zondag hebben we het grote feest. Ben erg benieuwd hoe ze dat vol gaat houden aangezien ze tegenwoordig om die tijd slaapt hihihi :).

@hier: heerlijk daggie gehad. Ochtend was lekker relaxt. Lekker binnen gespeeld en lopend naar de echo geweest. Daar dus de kleine heerlijk zien spartelen :D. Placenta ligt trouwens aan de achterkant. Bij Femke lag hij voor en ben erg benieuwd wanneer ik de kleine ga voelen. Ook het hartje gehoord, heerlijk geluid!!! Smijdige even geslapen en nog even maar het winkelcentrum geweest. Vanaf uit eten geweest en de opening van de schaatsbaan bijgewoond. Dat wordt altijd gevierd dmv vuurwerk. Femke had dat nog nooit meegemaakt en keek haar oogjes uit :). Nu ligt ze uitgeteld in haar bedje en wij op de bank. Lig er weer lekker vroeg in vandaag hihihi! Morgen ochtend D taart ophalen en daarna nog even werken. Heb zoooooo veel zin in zondag :D.

Hele fijne avond dames! Slaap lekker allemaal!

7. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Nou hier begint de nacht. Ik vind de slaapdienst op deze locatie zo mega spannend. Blegh ben soms gewoon echt te zenuwachtig voor de slaapdiensten hier. Vervelend dat 1 zo'n jongen je het plezier in werken zo kan ontnemen. Jammer ook.
    Nou ja we zullen er maar het beste van maken.

Hopelijk voor jullie allemaal een goede nacht meiden.

8. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Leidschendam
    Succes teske! Ik geb plafond dienst... Kan niet slapen. Lig op geen enkele manier lekker. Heel m'n lijf doet "zeer". Aankomend griepje of zeangerschapskwaaltje? Lig nu ff op de bank, straks maar weer richting bed. Hopelijk snurkt ml niet meer zo erg :D

9. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Goedemorgen hoop dat je nog wat hebt kunnen slapen siertje. En Teske Hoe is de slaapdienst verlopen?

Hier zitten we met een ziek meisje dat helemaal schor en hees is van het hoesten. Ze is echt zielig arm poppetje. Ze heeft hier haar hobbelpaard opnieuw ontdekt. Ze wil er steeds op en dan flink schommelen. Vind het zo leuk om naar te kijken hihi.
    Wij hebben een rustig weekend gepland staan. En jullie?

10. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Leidschendam
    Beterschap voor de kleine meid steenbokje!

@hier: heb vanaf half 4 af en aan een beetje geslapen. Femke was goed aan het hoesten dus daar werd ik wakker van. Ml lag op de bank te snurken, maar zo hard dat ik hem in de slaapkamer hoorde :$. En dan de katten die in en uit lopen, door het luikje naar buiten, door het luikje naar binnen, luikje die het niet goed doet, kat in paniek, ik m'n bed uit om kat binnen te laten... Gelukkig hoef ik pas om 12 uur te beginnen. Kruip zo nog even terug en dan ga ik de taart voor morgen ophalen.

11. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Leidschendam
    Oja! Wil nog even de kleine frutsel spammen :D

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      26,9 KB
      Weergaven:
      1
  12. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Mooi beeld Siertje!!

13. anouk79

anouk79 Fanatiek lid

13 jan 2011
    2.308
    0
    36
    Opticien.
    Zuid-Holland
    @teske, ik hoop dat je een goede nacht hebt gehad.

@steenbokje, ach gossie ziekjes, beterschap en lekker rustig aan.

@siertje, wat leuk zeg, je kleintje.

Vandaag onverwacht samen vrij dus vanmiddag even naar Monkey town.

Kan iemand me nog even vertellen waar we volgende week nou naartoe gaan. Dan kan ik het adres nog opzoeken.
    Het zal vast al verteld zijn maar moet ik helemaal terug lezen weer :):D

14. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Ik dacht dat we nu om 10.00 uur bij Monkey Town in Wijchen (Monkey Town Wijchen) hadden afgesproken? Heb ik dat goed?

15. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Leidschendam
  16. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Mag ik jullie een dilemma voorleggen?

Heb het zojuist met mijn man gehad over een tweede... Nu weten we allebei even niet wat we willen. We hadden altijd in ons hoofd dat we niet al te veel tijd tussen de kids wilden, voor zover je dat zelf kan beslissen. Alleen zijn we nu ook bezig met een nieuwbouwwoning. In april kunnen we beginnen met de bouw, dus op z'n vroegst zal dit in oktober klaar zijn (is onze eigen gok).

Nu hebben we simpel gezegd 3 opties:
    - met jonge baby verhuizen
    - (hoog)zwanger verhuizen
    - wachten tot we (bijna) gaan verhuizen
    Voor alledrie zijn er wel voor-en nadelen te benoemen.
    Bij een jonge baby kan ik misschien nog niet alles (lichamelijk) en we hebben dan veel hulp nodig in de vorm van oppas. Maar we hoeve dan niet te haasten of stressen omdat de baby bijna kan komen.
    Bij zwangerschap kan ik ook niet alles doen en dan raak ik misschien wel geïrriteerd door nesteldrang. Maar ik wil liever niet in dit oude huis bevallen (wilde ik eigenlijk bij de eerste al niet!) en het zou wel heel fijn zijn om in een nieuw huis te zitten met baby.
    Uitstellen zal denk ik ook wel zwaar worden, omdat we altijd in ons hoofd hadden dat we niet te lang wilden wachten... Maar dan kan ik wel met alles meehelpen.
    En ik zit ook nog eens met de vraag of zoiets als nieuwbouw/verhuizen een reden zou moeten zijn om nu wel of niet voor een tweede te gaan.

Misschien hebben jullie nog goede inzichten of dingen waarvan jullie zeggen dat we daar aan moeten denken? Of misschien tips?

Siertje, jullie zijn toch ook bezig met een nieuwbouwhuis? Hoe zien jullie dit allemaal qua verhuizen en baby? (Ik weet niet wat bij jullie de 'planning' is?)

17. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Leidschendam
    Phoe! Wij doen het niet echt handig eigenlijk hihihi! Het ging allemaal iets sneller als verwacht en daardoor loopt de "planning" een beetje in de war.

Ons eigen huisje is nog niet verkocht. Hier een tweede kind zou, met redelijk wat aanpassingsvermogen, moeten kunnen, maar liever niet.
    Het nieuwbouwhuis is waarschijnlijk eerste kwartaal 2016 klaar. Dus de bedoeling is nu: snel verkopen en in een iets groter huurhuis bevallen en daarna verhuizen... Niet ideaal, maar wilde niet wachten. Voor het zelfde geld duurt het een half jaar tot een jaar voor het raak is.
    Mocht het verkopen van het huis nou niet lukken, dan zitten we hier en gaan we het wel redden, maar word het super krap.

Vind het lastig nmv. Wij hebben er niet zo lang overna gedacht en zijn gewoon begonnen. Zo iets is niet te plannen en loopt altijd anders als dat je denkt... En wat je ook beslist, nu of wachten, het heeft bijde voors en tegens. Maar je past je erop aan en in welke situatie jullie ook komen, het gaat van wel lukken allemaal :)

Weet niet of je er wat aan hebt :). Maar zo staan wij erin...

18. maggie100

maggie100 Fanatiek lid

12 mei 2011
    1.318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lastig is dat nmv. Een zwangerschap laat zich moeilijk plannen denk ik. Voor mij zal denk ik belangrijker zijn of ik het nu echt zou willen. je weet nooit wat er verder gebeurt. Misschien duurt de bouw veel langer dan voorspeld om wat voor reden dan ook. Of gebeuren er andere onverwachtse dingen. doe wat goed voelt! (Al is dat gevoel soms lastig te bepalen)

19. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Leidschendam
    Zo, Femke is al haar energie aan het verzamelen voor vandaag! Of ze is ziek, zal zo eens even kijken. Ze slaapt namelijk nog :$ :D. Papa en mama ook even lekker uit kunnen slapen ;). Zo maar eens wat dingen gaan voorbereiden voor vanmiddag. Heb er zin in!!!!

20. anouk79

anouk79 Fanatiek lid

13 jan 2011
    2.308
    0
    36
    Opticien.
    Zuid-Holland
    Ik ben het met siertje en maggie eens. Denk dat een zwangerschap moeilijk te plannen is. Ik denk dat het het belangrijkste is dat jullie het idd echt graag willen. Dan zou de tijd wanneer niet heel veel uit moeten maken. Wat siertje zegt je weet nooit hoelang het duurt. 1 maand of 12
    Wess was ook een per"ongelukje" 1x zonder bescherming en voila.
    We hadden op de "planning" staan dat we er een jaartje of 2/3 tussen wilde hebben zitten maar dat liep dus anders.
    Volg je hart. Dat is het belangrijkste.

phoe wat zit Wess in een lastige fase zeg. Hij slaapt iedere nacht slecht de laatste tijd. Rond 12 uur word hij wakker om vervolgens pas na half 3 of zo weer in slaap te willen vallen. Zo erg zelfs dat we hem maar een flesje geven om hem echt stil te krijgen. Vervelende is dat ml er dus niet wakker van word en het op mij aan komt.
    Zou het een sprongetje zijn?
    Vannacht was het ook weer raak. Gelukkig heeft hij wel tot half 9 uitgeslapen.

Veel plezier vandaag siertje.

Ik ga vandaag met de kids en opa en oma naar de Sint. Ml blijft thuis. Die is goe aan wat rust.

Deel Deze Pagina