Kersvers Mama Topic.

Discussie in 'De mama's' gestart door Jacq84, 18 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Sorry Teske! :p
    Eigenlijk is het de schuld van Siertje, door haar zwangerschap ben ik eerder gaan praten met mijn man... ;)

2. anouk79

anouk79 Fanatiek lid

13 jan 2011
    2.308
    0
    36
    Opticien.
    Zuid-Holland
    Hihi leuk dat baby gekeuvel. Ben idd ook wel benieuwd hoe snel het gaat.

Wess is niet zo'n kletsert. Althans niet verstaanbaar of bewust denk ik.
    Hij roept wel de hele dag papa maar of hij daar dan ook echt papa mee bedoeld hihi.
    Verder klets hij wel de oren van mij hoofd. Brabbeltaal. Wel schattig hoor.

Vandaag word hij voor het eerst geknipt door de thuis kapster. Ben benieuwd hihi. Mijn rode kereltje word vast nog knapper.

3. maggie100

maggie100 Fanatiek lid

12 mei 2011
    1.318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben benieuwd wanneer er weer een. Paar zwanger zijn. Leuk hoor! Erg aanstekelijk! Zo'n klein hummeltje heerlijk! Maar hier blijft het bij 2 😉

Kyan. Is wel steeds aan het brabbelen maar echte woorden nog niet. Er wordt wel veel gewezen met z'n vinger 😉 en. Op t moment is het helemaal stil want hij heeft geen stem meer! Jaja het is. Niet te geloven meneertje is een week goed te pas geweest! Gisteren overgegeven en vanmorgen ook. Ook weer mega verkouden. Vandaag leek het alsof hij benauwd was.....
    Meneertje gaat wel steeds meer richting lopen! Aan 1 hand gaat best goed en hij zet los 2/3 stapjes van tafel naar bank of naar mij. Ook gaat hij steeds meer los staan! Leuk!

Chloë is erg verslaafd aan. Piet. Hihi ze is de hele dag piet met muts en kraag. Nu kijkt ze witte piet van school tv op you tube. Erg oud maar erg leuk! Op school kijk ik het ook altijd.

Zo lekker eten kidsnaar bed en dan een oudergesprek bij meisje thuis. Ik ben erg benieuwd!

4. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Oh elaysa kan nu ook zelf op de bank en weer af de bank, en op de bank en weer af de bank en op de.. oh ik val in herhaling ;)

ps vrijdag krijgen we weer een bezichtiging.. eigenlijk denk ik zal wel weer niks zijn maar aan de andere kant krijg ik weer hoop en heb ik zoiets van oohhh zou toch zo fijn zijn! Was het maar al vrijdag haha :p

5. maggie100

maggie100 Fanatiek lid

12 mei 2011
    1.318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spannend! Ik zal voor je duimen! Je weet maar nooit toch?!

6. maggie100

maggie100 Fanatiek lid

12 mei 2011
    1.318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pffff wat kun je je soms vies voelen! Goed gesprek gehad maar ohohoh wat een bende. Overal stonden, lagen, hingen spullen. En die lucht...... Sneu voor het meisje. Nu even snel wat drinken en snel douchen en heerlijk slapen.... Trusten allemaal

7. maggie100

maggie100 Fanatiek lid

12 mei 2011
    1.318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vraagje wat voor nummer luier gebruiken jullie? Hier nummer 5 maar elke morgen is hij helemaal inclusief slaapzak en bed.... Hij krijgt om 5.30 z'n fles in bed zonder schone luier anders slaapt hij niet meer. Luier zit wel vol maar om te zeggen topzwaar nee. Ik heb kruidvat en pampers luiers maar maakt geen verschil. Zal ik nu al nummer 6 moeten gebruiken? Chloë draagt zelfs nog nummer 5 dat gaat net

8. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    @nmv: is maat 86/92 dus je hebt nog ff ;) en de PTT komt overal :D

@maggie: het zit ook niet mee met kyan... Ja, Sims kan je je heeeeeel vies voelen bij iemand thuis. Idd sneu voor dat meisje want echt snel vriendjes en vriendinnetjes meenemen doe je dan niet. Femke draagt nu de 4+ van kruidvat. Het kan iok zijn dat z'n romper te strak is waardoor hij Dior gaat lekken. Slaapt hij veel op z'n buik? Dan kan je ook de luier achterstevoren om dien voor de nacht.

@steenbokje: spannend!!!! Ga ook voor je duimen.

@hier: gister de makelaar op de hoogte gesteld. We gaan waarschijnlijk adverteren in een plaatselijk krantje incl een extra openhuis. Voorlopig gaan we net in prijs zakken en hebben we besloten dat, als het moet, we in dit huis met twee kids gaan zitten. Zal krap wordenmaar zeker wel lukken. Hebben eigenlijk nog alle tijd en wil ons huis (nog) niet voor een spotprijs verkopen.

Nou, ik ben op m'n werk. Hele fijne dag allemaal!

9. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Leidschendam
    Enne SORRY voor het baby-virus hahahahah!

10. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Kan ook aan de luier liggen. Hier hadden we maat 5 lidl maar vond ik te klein worden. Naar maat 5 jumbo maar die lekten door. Nu maat 5 kruidvat en die zitten perfect en lekken niet door. Misschien kun je 5+ pakken?

11. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Ik gebruik de luiers van de Aldi (maat 4) en heb het idee dat deze groter zijn dan pampers. Bij onze Aldi heb je ook nog proefverpakkingen van 5 luiers voor 1 euro liggen in verschillende maten, misschien iets om te proberen?

12. anouk79

anouk79 Fanatiek lid

13 jan 2011
    2.308
    0
    36
    Opticien.
    Zuid-Holland
    Hier ook maatje 4+ van kruidvat. Nagenoeg geen problemen mee. Te strakke romper is vaak ook een oorzaak idd.

13. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Leidschendam
    @anouk: zie nu dat er bij jullie ook "maar" 1 jaar en 7 maanden tussen lenthe en wess zit. Bij ons straks ook :).

14. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Hier overdag maat 4 van de kruidvat en voor de nacht 4+.
    Pampers lekte bij ons door en jumbo ook.

Ik hoop dat ik voor zondag niet ziek wordt. Ben echt al twee dagen niet lekker en op de bank liggen.

15. maggie100

maggie100 Fanatiek lid

12 mei 2011
    1.318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Luier andersom en nummer 5 + ga ik eens proberen! Romper te strak is in zijn geval niet draagt namelijk 86/92 ....
    Chloë gister na dag opvang de billen weer kapot tot bloedens toe: andere luiers, billendoekjes.... Hopelijk wordt het nu weer rustig het doet haar zooooo zeer! Schreeuwt het uit!

Kyan deed thuis al steeds paar stapjes van bank naar tafel maar gister op opvang dus een best stuk losgelopen. En ja hoor gisteravond thuis ook! Niet constant hoor. Kruipen en langs banken lopen doet hij nog het meeste maar het begin is er. Ohhhh en wat kun je dan trots zijn!!! Zooo lief!!!! Ons kanjertje!

Jullie al Sint cadeaus (als jullie het vieren)? Zoveel keus en zoveel leuks en al zoveel in huis! 😅

16. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Van oma (sinterklaas) krijgt ze het nijntje thee servies set en bij mijn man op het werk is ook een sinterklaas middag en daar krijgt ze een bowling set van chicco. En van ons krijgt ze nijntje memory.

17. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Leidschendam
    Ach arme chloë :(.

@maggie: geweldig im te zien!!! Zondag staan we in de rij, mag hij het de rest van de kids leren :D.

@sinterklaas: ik denk niet dat wij er dit jaar wat aan doen. Op de opvang vieren ze het wel die donderdag, maar wij thuis niet. Ook de rest van de fam viert het niet geloof ik :). Volgend jaar denk ik!

@hier: laatste paar dagen werken voor de operatie. Zo vreemd idee. Ga vanmiddag op kraamvisite. Mannetje is afgelopen zondag geboren. Kwam op een site de oude bibi spenen tegen en dan met sterrenbeeld, helemaal geweldig. Straks nig wat kleertjes kopen en we zijn er klaar voor.
    Ff iets vreemds. Tien ik zwanger was van Femke, vond ik het maar niks als Sietse met de auto de deur uit ging. Was erg bang dat er wat zou gebeuren en ik zwanger achter zou blijven. Nu heb ik dat ik eigenlijk niet met Femke "ver weg" durf te gaan. Vanmiddag drie kwartier met de metro, vind het maar niks. Is echt zooooooo stom, maar kan het niet helpen... Maar zet me erover heen en gaan met die banaan!! :D.

18. anouk79

anouk79 Fanatiek lid

13 jan 2011
    2.308
    0
    36
    Opticien.
    Zuid-Holland
    Idd siertje net zoveel ertussen. Ik vind het persoonlijk een fijn leeftijdsverschil. Je ziet ze nu echt met elkaar spelen.

Pfff tot 21.00u vandaag. Geen zin in.

19. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Ben echt trots op mijn meisje. Ze eet gewoon zelf haar banaan en broodje zo uit de hand. Dat je op zoiets kleins trots kunt zijn. Maar vind het zo leuk uitzien. En voor mij ook een stuk makkelijker. Vind het echt steeds leuker worden hoe groter ze word :D

20. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Leidschendam
    Wauw! Wat goed steenbokje! Heb dan echt het idee dat Femke "achter loopt" :). Iets afhappen doet ze niet en als ze zelf mag eten propt ze heel d'r mond vol om het vervolgens er weer uit te gooien hahaha!

@hier: hoe ziet jullie schema eruit? Ga denk een fles minderen en daarvoor in de plaats gewone melk geven. Ze snapt het alleen niet zo goed. Kent de smaak natuurlijk niet en het is koud. Pfff... Was zo tevreden met het schema hahaha! Maar ze drink haar flessen slecht dus tijd voor meer echt eten zeg maar.
    Vandaag doe ik het zo:

7:30 pap
    11:30 fruit (ze was in slaap gevallen in de wagen, vandaar wat laat)
    13:00 boterham met melk (zes slokjes hahaha)
    15:00 Nijntje koekje en water
    17:00 fles 180
    19:00 avondeten en yoghurt.

Tussendoor natuurlijk ook water. Krijgt ze zo genoeg vocht binnen? En genoeg eten?

Deel Deze Pagina