@nmv, fijn dat het weer beter gaat nu. Die vervelende prikjes ook. @siertje, moeilijk hè dat gepuzzel met de flessen. Ik geef nu nog bv. dus alles op verzoek maar kan me van mijn dochtertje die onzekerheid nog goed herinneren. Heb haar na 3 maanden bv. over gegaan op fv en vond het toen ook zo lastig. Maar ik kan je vertellen dat komt allemaal goed hoor. Je kunt eigenlijk weinig fout doen is mij altijd op het hart gedrukt. @maggie, vervelend hè als die kleintje ziek zijn. Je bent dan zo machteloos. Hier is het hele huis ook al ziek geweest en nu is de kleinste aan de beurt. Zo zielig. Moet erg veel hoesten en lijkt soms wel dat hij er niet meer uit komt. Beterschap hoop dat ze snel beter is. @teske, fijn dat thijn weer is opgeknapt. Nou ben hier een enorme bult met strijk aan het wegwerken. Was een paar dagen blijven liggen ivm de zieke kindjes. Maar man wat een stapel zeg. Hebben jullie trouwens dat nieuwe programma al gezien? Ik word moeder? Mooi hoor. Ik heb net de herhaling staan kijken onder het strijken en ging in mijn beleving weer helemaal terug naar mijn eigen bevalling. Heb wel een paar traantjes gelaten hoor! Ik ga het iig vaker kijken.
@anouk: heb het toevallig gister overdag gezien. Was idd mooi!! Dat ik niks "fout" kan doen is iets wat ik idd miet onthouden. En anders even bellen met cb om te overleggen. Hoef het natuurlijk niet allemaal "alleen" te doen en alles al te weten (al zou ik dat graag willen en soms ook al van mijzelf verwacht ) Geloof dat m'n dochter een sprongetje door maakt, maar ik denk ik ook hahaha! Hormonaal dan
Pffff mijn arm mannetje kan maar niet in slaap komen! Elke keer vallen zijn oogjes dicht in mijn armen of wandelwagen en dan wordt hij weer wakker begint druk te doen voeding terug te slikken of windjes te laten.....mijn schoonzusje heeft net sab simplex gebracht dus meteen gebruikt. Maar wat heb ik er een rot gevoel erbij om maar val allerlei medcijnen te geven.....hij krijgt nu nog medicatie voor spruw, druppels van vsm voor dunnere ontlasting en dan dit erbij....arm manneke...... Hij ligt nu wel te slapen na de druppels.....of het zo blijft....mijn dochter zal ook zo wakker worden en dan moet ik hem weer weg leggen met als resultaat vaak dat hij wakker wordt straks hij nog overprikkelt kan hij daar weer niet van slapen......Pfff koppijn!
Na de tip van hier Ben ik nu ook ff dat programma aan het kijken. De eerste aflevering en daar zet een man zijn dochter voorin de auto (3 jaar oud) gewoon in de gordels en die man is chauffeur van een ambulance Ik vind het zo al eng als ik al die gewonde zieke mensen voorbij zou zien zal ik het helemaal niet meer durven....sorry moest ik ff delen en ik heb niemand om mee te kletsen dus maar ff hier nu weer verder kijken
Ohw, misschien moet ik dat programma dan ook maar eens kijken... Is dat een serie? Mijn kleine dame is van de koorts af en voelt zich een stuk beter! Alleen wil ze nog wel vaak drinken, dus maar goed dat ik vandaag vrij heb gehouden...
Goedemorgen! Hoe gaat het met iedereen?? Lekker geslapen en de zieken en kwakkelende kindjes weer opgeknapt? Hier echt een KUT nacht gehad . Meisje was mega luidruchtig vannacht. Ze kwam al om 2 uur terwijl ze om 11 uur haar laatse fles had gehad. Eigenlijk iets te vroeg. Ml haar weer opnieuw ingebakerd dat hielp want ze sliep door tot 4:45 (heb haar wakker gemaakt want anders kom ik in de knoop met de afspraak bij het consultatiebureau). Maar ik heb van elk geluidje wakker gelegen. Waarschijnlijk tussendoor wel geslapen want ineens was het 4:00. Drie kwartier later eruit, fles gegeven en lag om 5:15 weer in bed! En kleintje sliep in een keer weer in . Maar ik lag nog steeds wakker :x. Kon echt de slaap niet vatten en was me alleen maar aan het bedenken wat we met kerst mee moeten nemen en hoe we het met oud en nieuw gaan doen, had kleertjes besteld via internet (bij happybee krijg je 50% korting met de actiecode: najaar2013 ) maar ging twijfelen . Pfffff waar je allemaal wel niet mee bezig kan zijn midden in de nacht. Uiteindelijk rond 6:30 weer in slaap gevallen, gaat om 7:30 m'n meisje weer mopperen . Uiteindelijk er om 7:45 maar uit gegaan, aangekleed en fles gegeven. Toen weer in bed gelegd en ligt gelukkig nog te slapen. Helaas kan ik nu niet terugkrijgen want moeten over een half uur naar het cb. Ze krijgt haar eerste prikjes vandaag . Hoop dat ze er veel van gaat slapen, dan kan ik dat ook ff doen hahahah!!! Hebben jullie kleintjes veel last gehad van de prikjes? Hebben jullie ze een zetpil gegeven tegen de koorts? Ik heb het niet in huis. Kan je die ook bij de drogist halen of alleen bij de apotheek? Nou meiden, fijne dag vandaag! Dikke knuf!!
@siertje, vervelend zeg dat je zo'n rot nacht hebt gehad. Hopelijk kan je idd straks nog een beetje bijslapen. Ik ken het wel hoor. Ik ga snachts ook over dat soort dingen na liggen denken. Stom hè!!!? Vandaag ook kleertjes bestellen. Bij kleertjes.com. 40% korting en heb een volle stempelkaart dus nog eens 12.50 korting altijd leuk toch. Heb wat leuke rokjes gezien van little Feet en design bakery erg schattig. En broekjes voor mannetje. Spijker hij heeft nu alleen maar zachte jogging. De zetpilletjes 60 Mg kun je niet overal halen. Hier bij de Etos geloof ik wel. Maar ik haal ze bij de apotheek. Vanaf 3 maanden kun je 120 Mg wel gewoon bij de drogist halen.
Nu is mn dochter niet meer verkouden maar ben ik het. Blegh. Mijn meisje heeft geen last gehad van de prikjes. Alleen veel geslapen. Van 11uur s morgens tot 4uur s middags haha. Heb geen zetpil gegeven. Leuk die kleertjes, heb ook weer vanalles voor elaysa besteld. Kon het niet laten. En een nieuwe winterjas voor mezelf oh en mijn man dan ook maar verwend met 4 nieuwe truien. Mag ook wel eens hihi
Hier geen prikjes. Had ik verkeerd begrepen. Ze krijgt ze over 4 weken. Wel bijna 500 gr gegroeid, van 4240 naar 4720 en 3 cm langer . Mag idd 5 of 6 flessen van 150 doen en dan langzaam ophogen naar 165 zodat ze op 5 flessen uitkomen. Word ook vanmiddag even gebeld ivm het slapen en het krijgen van een ritme hierin. Bakeren haar nu in met een hydrofiele doek, maar advies is toch een puckababy of pacco. Heeft iemand hier ervaring mee en zo ja, welke beviel/bevalt het beste? Heb zelf een gied gevoel over een puckababy. @steenbokje: beterschap! Hoop dat het bij een verkoudheid blijft . Wel fijn dat je meisje weer is opgeknapt! @anouk: ja, zou denken dat ik er genoeg tijd voor heb overdag. Misschien dat ik ff een lijstje ga maken wat ik niet moet vergeten als we die dagen de deur uit gaan, kan ik het hopelijk een beetje "loslaten" Ik moet echt wel oppassen want kan echt helemaal los gaan met kleertjes kopen hahahahaha!!! Hadden natuurlijk veel neutrale spullen omdat we niet wisten wat het was. Hebben wel wat in 56 gekregen, maar meeste is 62. (Heb ik nu ook besteld, gaat best hard met onze meid )
Hihi je hebt idd een flinke meid siertje. Onze kleine Wes is nu 6 weken en zit op 4800 Gr. En 58 cm. Maar weet dat dat helemaal niks wil zeggen. Die kleintjes hebben zulke groeispurten en dan ineens weer helemaal geen groei.
@siertje: mag jij ook 6 flessen van 150/5 geven? Onze kindjes zijn bijna even groot en even oud dus dat is handig ik zit namelijk te sukkelen. Hij krijgt 7 x 120/4 maar tegenwoordig nog erg aan het mopperen na de fles. Nu vanmorgen 150/5 om 9.00 en sindsdien slaapt hij ( wel even wakker geweest rond 11.00) maar als hij zo doorgaat komt hij of op 5x 150/5 of 6x.... Bij 6x krijgt hij maar iets meer dan nu maar voelt aan als zoveel lol.... Leuke kleertjes trouwens. Die opruiming is helemaal erg hè? Ik heb net mij. Zwangerschapskleding verkocht dus dat kan ik weer gebruiken voor kleertjes... maar ik wil mezelf eigenlijk ook wel eens lekker verwennen haha hier maatje 62 al aan! Ik had heel veel maat 56 allemaal voor niets want heeft maar een paar dingen aan gehad... Jammer... Hier een goede nacht gehad alwee! Om 23.30 fles en vanmorgen om 5 uur pas weer! Er zit vooruitgang in ( hopelijk blijft hij dat volhouden haha)
Even iets totaal anders: Ik wilde jullie de foto laten zien van onze meid die we hebben gebruikt voor onze kerstkaarten dit jaar... Ik haal hem er wel weer af, dus hopelijk kunnen jullie hem nog zien!
hihi nvm wat een leuke foto! Hier krijgt het kleine draakje ook al sinds een 3,5 week 6x150cc met 5 schepjes (=165ml) + 2 schepjes jbpm sinds 2 dagen en ze spuugt niet meer. Heerlijk! Ook slaapt ze nu al een week elke nacht door. elke nacht 9 uurtjes Mijn kleine meisje wordt groot haha verbaas me er nog steeds over dat ze nu in maatje 62 zit
@nmv, wat een mooie foto. Schatje zeg! Hier zit mannetje nog in maatje 56. Past allemaal nog heel goed. Ben benieuwd wanneer hij over gaat naar 62.
Wat een schattige foto! Altijd leuk foto's op (kerst)kaartjes! @steenbokje: ohhh dan ga ik dat ook gewoon doen! Dacht dat hij dan te grote flessen en teveel kreeg....altijd die twijfels twijfels twijfels.....hij is vandaag erg tevreden en heeft lang niet zoveel geslapen! Heerlijk! Hij slaapt nu lekker in m'n armen gewoon omdat ik ff gezellig vindt! mijn dochter is bij oma dus nu even heerlijk van hem genieten!
Even snel een berichtje. Siertje hier eerst puckababy geprobeerd. Daar was onze man te sterk voor. Is een vrij rekbare stof. Armpjes kunnen er nog heel veel in bewegen. Toch maar over gestapt op pacco. Dit werkte echt heel goed hier. Kon zn beentjes nog wel lekker bewegen. Mocht kw belangstelling hebben. Heb er hier nog twee liggen. Wij gebruiken ze niet meer sinds de liesbreuk operatie. Toen vier weken gebruikt en was hier genoeg.
@anouk: ik know!! Hahah!! Is echt een lekkere Hollandse meid hahaha! @maggie: heb idd vanochtend groen licht gekregen van het cb om 5 of 6 keer 150/5 te geven. (Wij gieten het nog wel af naar 150, is voor mijn gevoel alnders de overgang zo groot van 120/4=135 naar de 150/5=165. Op deze manier kunnen we natuurlijk makkelijk opbouwen, elke keer wat minder afgieten. Is wel de bedoeling dat we nu langzamerhand op gaan bouwen naar uiteindelijk 5x165. Hebben haar nu voor de 2e dag de 150 gegeven en gaat super. Is idd niet meer humeurig na de fles . Ik had veel zwangerschapskleding van een vriendin geleend dus heb niet zo veel te verkopen. Had ook niet mega veel gekocht dus bewaar het maar voor een eventuele volgende Femke past wel nog 56 gelukkig! Eigenlijk alles wat we gekocht hebben draagt ze veel. Koop wel nu alleen maar 62 want zal niet lang meer duren. @nmv: wat een super leuke foto!!! @hier: net 2 puckababy slaapzakje gekocht. Was 2e voor de helft, erg handig, want als de ene in de was zit hebben we er nog een . Ben erg benieuwd hoe ze hier op gaat reageren.
Dat zou super zijn!! Heb net 2 puckababys gekocht, maar mocht dat idd niet genoeg zijn, dan ga ik graag in op je aanbod Ben super benieuwd hoe ze het gaat vinden. Wat deed jij Thijn aan in zo een slaapzak?