Kersvers Mama Topic.

Discussie in 'De mama's' gestart door Jacq84, 18 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. life

life Niet meer actief

Ik zag het laatst ook een reklame van ben ook wel erg beniewd nas r het programma.

Hier gistee zijn eerste prikjes gekregen. Even 2 keer brullen en hij was er klaar mee:) gelukkig. Wel moeite gehad in de middag hij was erg verdrietig dat vond ik dus niet zo leuk.
    Kleine verhoging gehad 37,7 dus eigenlijk niets wel straks nog een keer meten vokr het geval dat.

Jippie kerst is in zicht en onze kerstboom staat ook al. Ook een klein beginners dorpje kunnen opzetten vandaag afmaken!!!

@nmv wat en leuke foto! Vooral die gewei haha!
    Wij hebben er okk 1 gemaakt zal het straks plaatsen

2. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    Goedemorgen!!!

Het is weer vrijdag... Aftellen tot 22:00 vanaaf, dan is ml weer thuis :D ;).
    Wel een lekker nachtje gehad. Femke slaapt super met haar slaapzakje.
    Ben sinds woensdag begonnen met het aanhouden van een ritme. Tussen 8 en 8:30 fles, 9:00 in bed.
    Afhankelijk van hoelang ze slaapt kan ik wat dingetjes doen. (Vandaag terug in bed ;))
    Tussen 11:30 en 12:00 fles en weer terug in bed. Lukt dat niet, dan in de box.
    Tussen 15:00 en 16:00 fles en lekker naar buiten.
    Tussen 19:00 en 19:30 fles en dan is ze vaak lekker aanwezig en ligt ze bij ons op de bank.
    23:00 fles en tukken maar. Zo slaapt ze nu 2 dagen zo een 6 uur op een dag. Cb kon niet aangeven of dat dat veel of weinig is, dat verschilt per kind.
    Merk dat ik dat nu 2 dagen heb gedaan en dat het sowieso mij rust geeft. Hopelijk ook Femke.
    Merken ook dat ze eigenlijk vanaf maandag of dinsdag een heel stuk rustiger is qua krampjes, vooral in de avond. Heb volgende week do een afspraak bij een osteopaat (ivm de krampjes) maar als het zo blijft, bel ik die af.

@life: gelukkig heeft Delano er niet zo veel last van gehad! Ben benieuwd naar je foto!! Hier wel geprobeerd, maar ze is er nog te klein voor en keek niet vrolijk hihihi! Wie weet volgend jaar ;)

Hoe is bij de rest de nacht gegaan?
    Nog plannen voor het weekend?

Ik ga morgen, voor het eerst in 4 weken tijd, een avondje weg :cool::) Heb een kerstdobbel feestje met vriendinnen. Dus papa heeft een avondje met z'n dochter. Ook doet hij dan de nachtfles zodat ik een wijntje kan drinken hahaha :D!

Nou, is weer een heel verhaal, :D:)

Fijne dag vandaag dames!

3. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Sinds ik jbpm toevoeg aan de voeding spuugt elaysa niet meer en heb ik een heel ander kind. Altijd lachen, tussen de middag weer lekker slapen. Lief spelen in de box. En om half 10 vraagt ze de laatste fles en om 10uur ligt ze erin. Dan komt ze tussen 7 en 8. Heerlijk! ze ligt nu ook nog in diepe slaap ;)

Ik heb ook ontzettend veel zin in de feestdagen! Veel leuker met die kleine spruit erbij!

Ik ben ook door collega's gevraagd om volgende week dinsdagavond eerst een hapje te gaan eten en dan naar de film. Dat is dan de 1e x dat ik weer alleen wegga en dat elaysa bij papa blijft. Heb er zin in maar vind het ook eng. Voor mezelf ben ik blij dat mijn "normale" leventje weer begint, straks ook met werken, maar naar haar toe wil ik fulltime moeder zijn en voel ik me schuldig. Zit echt in tweestrijd.

Wie van jullie is eigenlijk alweer begonnen met werken of moet binnenkort?

4. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Wij wilden deze foto gebruiken voor de kerst. Uiteraard met tekst erbij. Maar heb nog steeds de zin niet gevonden om kaarten te laten maken :)

5. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Leidschendam
    @steenbokje: wat fijn dat ze niet meer spuugt en zo lekker vrolijk is!!
    En wat een super leuke foto ook!!! :D

Hier om 9:00 weer in d'r bedje gelegd, in haar slaapzakje en ze slaapt nog steeds! Ik lig lekker in bed m'n series te kijken.
    Kan er vanuit gaan dat als ze niet wilt slapen, ze het ook niet doet en uit zich zelf weer wakker word toch? Voel me een soort van schuldig dat ik haar op bed leg en ik "geniet" van mij-tijd.
    Heb best moeite met ontspannen. Hebben jullie dat ook? Nu slaapt ze al bijna 2 uur en ben bang dat ik dan vanmiddag een onrustig kind heb omdat ze "teveel" heeft geslapen. (Waar je je allemaal wel niet druk om kan maken :D) Maar misschien was ze wel zo onrustig omdat ze oververmoeid was en nu lekker aan haar slaap komt en daardoor gezelliger is als ze wakker is. Maar goed, ga me zo aankleden en dan haar de fles geven en lekker naar buiten. Weer een stuk wandelen, m'n hoofd leeg maken van alles onzekerheden en dan vanmiddag weer haar bedje in.

6. maggie100

maggie100 Fanatiek lid

12 mei 2011
    1.318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gister heeft Kyan een super dag gehad! Slapen ging fantastisch maar vandaag......hij slaapt amper met resultaat dat hij oververmoeid is en niet kan slapen! Ook in m'n armen is hij erg onrustig en help ik hem dus ook niet mee..... Nu een vriendin gevraagd om even puckababy te lenen hopelijk mag dat. Als het bevalt schaf ik het aan..... Hoe snel zie je daarmee resultaat als het helpt?
    We zullen zien hoe de dag verder vordert. Hij had net ook geen geluk met de fles. Ik heb een grotere gepakt maar die zoog hij elke keer vacuüm en hij dronk daardoor erg onrustig en dus veel lucht!

Hebben jullie ook zo'n verliefd gevoel van je kindje :) niemand mag een slecht woord over hem zeggen! Ook niet voor de grap! Haha...hij is gewoon het liefste knapste leukste jongetje :p mijn kanjer

7. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Even geen tijd om bij te lezen, maar wilde jullie toch even snel wat vragen: wanneer spuugt een kindje teveel? Mijn dochter spuugt vandaag veel meer dan ik gewend ben en ik heb haar al 2x droge/schone kleren aan gedaan... Mijn vraag is dus eigenlijk, wanneer moet ik me zorgen maken en hulp inschakelen?
    Ze is wel sinds 2 dagen heel erg onrustig met drinken, met haar hele lichaam... Iemand die dit herkent? (Is anders dan toen met de spruw.)

8. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Maggie zoald ik gisteren al tegen Siertje zei. Hier hielp de puckababy niet. Dus geen idee hoe snel je er resultaat van hebt. Met de pacco hadden we dezelfde dag/nacht resultaat. De eerste nacht dat hij echt goed had doorgeslapen. Leg nu nog steeds de armen van Thijn goed vast.

Wauw wat een mooie foto's zie ik hier voorbij komen voor kerst. Hier is net een vriend van mij langs geweest en heeft foto's gemaakt. Professioneel fotograaf in zn vrije tijd. Leuk.

Voeg nu wat extra water aan de flessen toe, voor wat dunnere ontlasting. Werkt al voor de tweede dag heel goed. Stuk minder last van het poepen. Toch fijn.
    Daarnaast merk ik dat hij wat langer wakker is en dat we langzaam toe kruipen naar een uur en een kwartier en na een lange nacht goed slapen soms wel ander half uur.
    Ook houd hij steeds beter zn hoofd omhoog. Wilde een hele tijd niet op zn buik liggen, voor en na zn liesbreuk. Maar begint nu te komen.
    Zo trots op mn stoere vent. Haha verliefd gevoel herken ik helemaal.

9. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Nmv herken het niet, maar heb gehoord dat je goed de plasluiers in de gaten moet houden. Die moeten frequent op een dag, eigenlijk bij elke verschoning nat zijn. Daaraan kun je merken of ze genoeg vocht binnen houden ondanks het spugen. Mijn moeder vertelde gisteren namelijk dat ik ook altijd veel heb gespuugd, maar ik groeide goed en had voldoende plasluiers. Dan was het prima.

10. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Leidschendam
    @maggie: wij hebben sinds gister een puckababy en werkt echt super! (Hebben de piep) Femke heeft er vannacht zonder problemen in geslapen en ook vanochtend 3 uur! Wist wel dat inbakeren hielp, dat deden we tot voorkort met een hydrofiele doek, maar daar wurmde ze zich nu uit.
    Hoop dat je hem mag lenen van die vriendin! Mocht je hem willen kopen, is nu 2e voor de helft bij de prenatal. Kan er ook nog eens eentje in de was hahahah ;)
    En sinds de afgelopen paar dagen kan ik idd ook intens genieten van m'n meisje!!! Zelfs als ze na de fles, haar net schone luier, vol aan het poepen is hahahah!!!

@nmv: hier geen ervaring met spugen. Merkte wel dat mijn kleintje te snel drinkt met de speen van dr Brown zelf. De Friso melk is een stuk dunner dan de nutrilon. Heb vandaag de difrax speen er weer op gezet en ze drinkt een stuk rustiger, langzamer en spuugt daardoor minder.
    Zou idd haar luiers in de gaten houden!

@teske: wat fijn dat het verdunnen helpt!! Hopelijk blijft het zo.

@hier: weer een heerlijke dag gehad! Geen idee wat er met m'n kind is gebeurd, maar ik ben helemaal blij :D. Ze is lekker rustig, slaapt en drinkt super goed! Hierdoor heb ik ook een stuk meer rust in miijn lijf. (Moet ik wel aan wennen en toelaten dat ik mag en kan ontspannen ;)) heb zelfs vanmiddag het huis schoon gemaakt en terwijl zij in de box lag, de woonkamer stofgezogen ;)
    Nu nog 4 uurtjes samen met m'n meisje en dan is het papa's beurt weer :p

11. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    De flesspeen wisselen werkt hier niet, geef bv! ;)
    Ze heeft net na de voeding nauwelijks gespuugd, dus kijk het nog even aan... En anders bel ik de hap wel!

12. maggie100

maggie100 Fanatiek lid

12 mei 2011
    1.318
    0
    0
    NULL
    NULL
    @nmv: opzich is spugen niet erg als ze er goed op groeien en verder geen last hebben. Het kan zijn dat ze reflux heeft maar hoeft niet. Ik wou zeggen dat je voeding kunt indikken maar met bv. is dat lastig :)
    Wanneer spuugt ze? Hier bijvoorbeeld als ik teveel tijdens of na de fles met hem beweeg. Dus tussentijds verschonen wat ik eerst deed doe ik niet meer. Bedje heb ik schuin, voeden doe we zoveel mogelijk rechtop, goed boeren....

Mijn dochter verborgen reflux met klachten: zuur ruiken uit mond, veel spugen, voeding terug slikken, niet plat willen liggen dan echt krijsen van de pijn, veel de hik.... Dat was het geloof ik wel... Zij heeft medicatie gekregen en daarmee was de pijn weg maar het spugen ondanks andere voeding en indikken bleef.

Ik mag de puckababy lenen. Ik ben erg benieuwd. Uiteinndelijk heeft meneertje de hele middag geslapen! Beneden in de wandelwagen ingepakt in de wrapper! Dit vind hij heerlijk! Duurde even voordat hij sliep (mopperen en eventjes huilen) maar ik moest hem 2x over wakker maken voor de fles :$ nu met sab simplex, bar le duc water, vsm druppels voor ontlasting m'n rustig ventje terug! Blij! Als dan de puckababy ervoor zorgt dat hij overdag lekker in z'n eigen bedje kan slapen is het helemaal fantastisch! (Snachts slaapt hij wel prima maar wel met een gewoon slaapzakje)

13. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Leidschendam
    @maggie: fijn dat je hem mag lenen. Ben benieuwd wat jullie en hij ervan vinden.

@hier: meisje vandaag al 3 mega poepluiers en net 37,5... Zal wel niks zijn, maar zo ken ik haar niet. Opzich is ze super allert en drinkt goed dus is ff weer wat anders dan anders :)

14. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Voeding indikken kan ook met bv alleen moet je het dan wel even afkolven. Sinds ik het aan Elaysa geef heb ik eindelijk weer een tevreden kindje. Hebben weken liggen rommelen en een huilend kindje gehad wat steeds moest overgeven. Dat is nu echt helemaal over!

15. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Steenbokje, kolf je nu alle voedingen af? Wel zwaar lijkt me, of vind je het meevallen? Fijn dat het helpt bij je meisje. Hier was het een regelrechte ramp. Ontzettende krampjes van de nutriton.

@siertje, 3 poepluiers, ik teken er voor;)!
    Wat fijn dat de puckababy bij jullie zo goed helpt.

Hier een heerlijk nachtje gehad. Om 22.00 laatste fles. Om 22.45 er weer in en tot 06.45 geslapen. Nu nog een poging doen. En dan vertrekken we om 10.00 ri vriendin. Kan hij daar mooi de volgende fles krijgen.

16. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    @teske; ik geef flesvoeding ;)

Hier ook een heerlijke nacht. Gisteravond om 22 uur in bed en vanmorgen om half 9 meldde ze zich pas. Nu heeft ze de hik dus ligt ze een beetje te jengelen en te mopperen want daar wordt ze altijd zo boos van. Ga haar maar even pakken ;)

17. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Haa ja nu ik het terug lees😉. Haha vroeg in de ochtend hè.

18. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.854
    1.061
    113
    Ik voeg me even in als dat mag. Ben nogal actief in mijn andere topic "baby valt niet zelf in slaap" en vooral actief met dat onderdeel van onze zoon dus. ;) Gaat niet zo lekker. Ik heb denk ik heel wat terug te lezen over jullie eerste weken met de kleintjes.
    Hopelijk genieten jullie van alles!

19. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Samarinde net even je topic bij gelezen. Jeetje heftig zeg voor jullie. Ik heb het een week of 3/4 meegemaakt met Thijn zn liesbreuk, hij had veel pijn. Wij wisten dus de oorzaak en gelukkig ging het daarna steeds beter.
    Wat vervelend dat jullie alles al uit de kast hebben gehaald en niks echt lijkt te werken. Nog contact opgenomen met de kinderarts? Dat is dan wel even heel anders dan je, je voorstelt. En wat sneu ook voor je kleine man.
    Heel veel sterkte gewenst!

Hier een drukke dag gehad. En daar plukken we nu de vruchten van. Onrustige Thijn. Hopelijk gaat hij zo lekker slapen.
    Samarinde, daarin herken ik je gevoel dat je elke avond/nacht je kleintje gespannen in bed legt. Ik leg Thijn daarom 's avonds en 's nachts niet zelf in bed als het niet hoeft.

Hier is het poepen wel iets beter. Maar niet fantastisch. Gister voor de verandering weer een keer overdag gepoept. In plaats van de nacht/avond. Dat maakt het wel makkelijker om er op zo'n moment voor hem te zijn. Arm schaap. Zit er wel over te denken afspraak te maken bij de huisarts. Kijken wat hij er van zegt. Maar ben ook geneigd het nog even af te wachten, in de hoop dat het als hij 3 maanden is op mysterieuze wijze beter wordt.

Morgen nog weer een dagje kraambezoek. Blij als de drukte weer voorbij is en we gewoon rustig aan kunnen doen komende week.

Door omstandigheden voel ik me een beetje depri, merk dat ik best wat verdriet heb over mijn zwangerschap, Thijn zn operatie en wat daarbij kwam en komt kijken, mijn moeder heeft borstkanker, vriendin die een heftige miskraam heeft gehad. Ik vind het een beetje veel. Kan soms dagen alleen maar huilen en voek me soms erg onzeker en alsof ik aan alle kanten te kort schiet. Nou ja hormonen zullen ook een rol spelen.

Hoop dat iedereen een goed weekend heeft!

20. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Nou teske hormonen of niet maar dat is ook wel heel veel in 1x! Knuffel voor jou ♡

Deel Deze Pagina