Kersvers Mama Topic.

Discussie in 'De mama's' gestart door Jacq84, 18 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maggie100

maggie100 Fanatiek lid

12 mei 2011
    1.318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meneertje ligt te mopperen in bedje omdat hij erg moe is dus ter afleiding ff hier bij lezen. En anders komt hij gewoon gezellig bij mij :)

Suikertje succes bij de osteopaat. Hopelijk helpt het!

Teske: als ik de flessen kleiner maak wordt hij erg boos en eet hij z'n handen op ;) ik gebruik Friso comfort maar poepen doet hij weinig of hard. Ik kreeg een tip van een vriendin om vsm kindicol druppels te gebruiken. Dat helpt goed! Blij mee. Ik vind het alleen lastig met al die druppels, vergeet het snel ondanks dat het naast de voeding staat..

2. anouk79

anouk79 Fanatiek lid

13 jan 2011
    2.308
    0
    36
    Opticien.
    Zuid-Holland
    @teske, ik heb er geen ervaring mee maar ik zou zeggen wie niet waagt wie niet wint. En hoop dat de draagmoeders werkt.

@siertje, suc6 bij de osteopaat ik ben benieuwd. En ik hoop dat je meisje vandaag weer wat beter slaapt. Is vermoeiend hè als ze niet willen/kunnen slapen. Wess slaapt weer ietsje beter (klopt af) maar ik weet dat er echt tijden zijn dat ze gewoon niet willen.

Vandaag ook maar een relax dagje. Zo lekker even bankhangen met dochter en vanmiddag nog even de laatste kerst cadeautjes bestellen.

3. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Zo mijn dochter heeft gewoon de klok rond geslapen :$ gisteren na de fles van half 8 als een blok in slaap gevallen. Niet meer wakker te krijgen en vanochtend om half 8 kwam ze pas weer. Nu ligt ze ook nog steeds in bed. Ik heb een superkind. Hihi niet te hard roepen ;) vanavond lekker met mijn man en kleine spruit winkelen en ergens een hapje eten. Hebben al een tijdje niks als gezinnetje gedaan. Ga me maar eens douchen en dan zal mn mupke ook wel wakker zijn. Tref haar elke ochtend lachend in bedje aan ♡♡

4. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Hahah en ik maar denken dat ik hier een goede slaper heb. Wat lekker steenbokje. Heerlijk.

Wij maken hem om 22.00 altijd nog wakker voor een flesje. En is hier ook nog wel goed wakker te krijgen en drinkt dan wel nog de hele fles leeg. Mss als het schema een keer weer anders is om 20.00/21.00 laatste fles geven. Kijken wat hij dan doet.

Siertje hoe is de osteopaat gegaan? Was het te doen?

5. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Ik ben al blij als mijn dochter de 6 uur vol maakt 's nachts! ;)
    Misschien moet ik dan ook maar op de fles overgaan... :p Haha!

6. anouk79

anouk79 Fanatiek lid

13 jan 2011
    2.308
    0
    36
    Opticien.
    Zuid-Holland
    Mannetje hier ook maar max 5.5 uur per nacht. Nu 2x een nacht van 7 uur gehad.
    Ach uiteindelijk gaan ze wel doorslapen.

Ben al lang blij dat hij (klopt af) de laatste avonden weer goed gaat slapen na zijn voeding van 7 uur. Moet hem zelfs wakker maken voor de voeding van 23.00u.
    Maken jullie je kleintje wakker voor de laatste voeding? Hier ligt hij vaak zo vast te slapen dat ik het zielig vind. Maar als ik hem laat liggen dan komt hij rond middernacht en lig ik zelf net een uurtje te slapen.

7. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    @anouk
    Hier maken we hem nog wel steeds wakker voor de laatste voeding. Idd wel zielig wakker maken, maar vervolgens drinkt hij nog echt heel goed. Ben bang dat hij anders net om 24.00 ofzo komt als ik odd net lig te slapen.

Hier een rommel dag. Veel huilen en niets was goed. Soms echt ontroostbaar krijssen zonder echt een goede reden. Lekker veel bij mama gelegen en in de draagzak (mei tai).

Besloten om toch nog even de HA voeding van etos aankijken. In ieder geval tot maandag. Kijken hoe het dan gaat.

8. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Volgens mij had mijn dochter last van een nachtmerrie, kan dat al op zo'n jonge leeftijd? Ze sliep, maar meerdere keren begon ze te gillen/huilen, dit hield dan 5 seconden aan en dan sliep ze weer verder... Heb haar uiteindelijk maar opgepakt, vond het zo zielig!

9. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    Haai!

Even een ego berichtje :)

Osteopaat was mega verhelderend!!! En wat een super lieve man! (Mocht iemand in de buurt van den haag wonen en er aan denken om naar een osteopaat te gaan, Ivo Trouw!!)
    Hij constateerde veel symptomen, voordat wij ze aan hadden gegeven.
    Femke overstrekt zich en doordat ze met haar gezicht er eerst uit wilde komen tijdens de bevalling, is er een stukje van haar schedeltje op het achterhoofd "verschoven". Hierdoor word de zenuw van het spijsverteringskanaal overprikkeld. Dit kan dus de oorzaak zijn van de krampjes en het redelijk veel terug geven van melk. Dit is redelijk makkelijk te behandelen gelukkig. Veel tips gekregen qua houding en slapen.
    Juist het kamertje donker maken overdag (in tegenstelling tot advies van kz. Lichaam maakt alleen maar serotonine aan in het donker dus als je een baby in het licht wilt laten slapen zal dat een stuk moeilijker gaan). Puckababy juist niet. Geeft niet genoeg druk op haar lijfje. Liever een pacco of met een badhanddoek. (Dat doen we nu)
    Dus als iemand nog de behoefte heeft aan een puckababy piep, ik heb er een, weekje gebruikt!
    Gelukkig vandaag lekker geslapen, ikke ook. Wel wat last van krampjes, maar redelijk snel over gelukkig.

Ook de controle bij de gyn was super! Wond geneest echt geweldig goed en mag weer gaan sporten. Wacht nog wel ff tot januari, met de komende feestdagen blijft er toch niet veel tijd over ;) :p.

Sorry voor m'n ego bericht. Ml heeft een kerstborrel en meisje ligt ff heerlijk in m'n armen te slapen dus denk, ff reageren.

Fijne avond meiden en hopelijk een goede nacht voor iedereen. Ben hier benieuwd hoe laat en in welke staat ml thuis gaat komen :D. Ga iig de bank opmaken, mag ie daar z'n roes uitslapen hahahaha!!!!

10. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Leidschendam
    Volgens mij heeft Femke dat ook wel eens. Heel vreemd is dat he? Heb haar tot nu toe laten liggen omdat ze stopte met huilen en lekker door slaapte.

11. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Nmv Hier ook weleens. Ik haal hem dan meestal idd uit zn bedje. Lijkt hij zo van streek.

Siertje, wat fijn van de osteopaat. Goed zeg. Nou ja mocht je nog belangstelling hebben voor de pacco's, mogen weg voor klein prijsje.

12. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Elaysa lijkt ook weleens een nachtmerrie te hebben. Maar ik laat haar dan liggen want ze doet het echt in haar slaap.

Wbt de osteopathie het klinkt altijd een beetje zweverig vind ik, maar wel heel apart dat ze vaak al dingen kunnen zeggen voordat je bij wijze van binnen bent. Toevallig een paar dames op het forum op fb waar ik zit gaan ook. Die osteopaten heb het kindje opnieuw geboren laten worden :$:(

Alleen al door nieuwsgierigheid zou ik eens met elaysa willen gaan. Omdat ik mijn bevalling als traumatisch heb ervaren, alles zo snel moest gaan en zij dus daarna thuis gestikt is in achtergebleven vruchtwater, we diezelfde avond weer terug waren waar ze dus 4 dagen in de couveuse moest. Geen zuigbehoefte had, heel slapjes was, voeding via maagsonde en daar nog een ademstilstand heeft gehad. Vraag me af in hoeverre ze daar iets aan overgehouden heeft :(

13. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Steenbokje. Jeetje heftig zeg. Pfff.
    Gelukkig doet je meisje het nu weer goed. Haha mss toch eens osteopaat, wie weet zal het je verbazen;)!

Hier een gekke eerste voeding.
    Eerst drinken, halverwege flesje druk met poepen. Vervolgens een minimale poepluier. Daarna nog twee slokjes drinken. Moe, terug naar bedje. Nog geen twee minuten later ligt de inhoud van het flesje naast bedje, uitgespuugd. Arme jongen. Poepen blijft zo lastig.

14. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Pfff! Wat ben ik moe zeg! Net mn dochter gevoed, ligt nu in de wipstoel naar de kerstboom te staren... (Blijft mooi al die lichtjes! ;))
    Ik zit ernaast te kolven, maar gaat helaas nog niet zo hard. Ik mocht vandaag, net als gisteren, niet na 8.15 uur in bed blijven liggen... ;)

Morgenavond voor het eerst echt een avondje uit! Wij gaan met vrienden uit eten, de kleine meid gaat dan naar opa en oma! Hiervoor hooguit 1-2 uur weggeweest zonder haar, dus ben benieuwd hoe zo'n hele avond gaat... :)

Owja, vanaf vandaag zit officieel mijn verlof erop! Raar idee!

15. maggie100

maggie100 Fanatiek lid

12 mei 2011
    1.318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gister een leuke dag gehad! Lekker met mn knulletje gewinkeld! Maar voor hem erg onrustig... Savonds schreeuwde hij het uit. Niets was goed brhalve een fles waardoor hij in slaap viel :( vanmorgen weer huilen huilen huilen zo ligt hij rustig en dan zie ke zn lipje veranderen en begint hij hard te huilen... Hij heeft echt ergens last vam. Nu denk ik zelf een paar dingen
    - Maagzuur
    - Bij bevalling zat schoudertje vast moest met mega hard duwen er uit gedrukt worden
    - Hij overstrekt zich, veel spierspanning in zn lijfje

Dus ook osteopaat gebeld kon pas 3 jan duurde ons te lang. Nu een andere waarbijwe mmaandag terecht kunnen waarschijnlijk... Ik ben benieuwd!

Net fles gegeven ( ik ben maar over gefaan op 7 want hij red het echt noet alleen met wandelen) en mega poepluier. Kan hijook last van hebben gehad.. Tja je weethet soms ook niet he?!

Ik zou graag ff willen rusten maar ik vrees dat dat er voorlopig niet
    In zit....

16. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Leidschendam
    Pffff... Mannen!!!! Echt, die van mij heeft nog niet echt het besef dat ook zijn leven is veranderd nu Femke er is :X.
    Vanochtend wilde we boodschappen doen enz. Ik had al met haar gedouched en hij had haar de fles gegeven zodat ik me aan kon kleden. Dus ik neem haar over en kan hij douchen en aankleden. Zit hij na een half uur nog op bed, Facebook te kijken enz! Grrrrrr..... Hij begreep mij heel erg goed toen ik boos werd hahaha! Heeft wel 10 keer sorry gezegd en dat hij begrijpt waarom ik boos werd. Voelde me een mega bitch, maar laatst nog een discussie hierover gehad en nu flikt hij dit... Ach, het is echt een schat hoor, maar ook hij moet zich aanpassen enz. Zal wel komen als ik ook weer ga werken en hij 2 dagen met haar heeft ;)
    Nu weer mega hoofdpijn... Waar komt het toch vandaan? Weet wel dat m'n hele lijf stijg is en word wakker met een stijf en spierpijn gevoel in m'n hele lijf. Misschien weer wat gaan sporten?

@steenbokje: juist ook voor baby's die een moeilijke of juist snelle bevalling hebben meegemaakt, hebben veel baat bij een osteopaat! Baat het niet, schaad het niet ;)

@teske: vind het zo zielig voor Thijn!! Zal het ff overleggen met ml, heb je een bedrag in gedachte voor de pacco? (Eventueel een pb?)

@nmv: lekker en spannend een avondje weg!!! Wel lekker van gaan genieten hoot :) das idd een apart idee, dat je verlof er weer op zit! Wanneer miet/mag ;) je weer gaan werken?

@maggie: klinkt bekend, Overstrekken, hoge basis spierspanning en last van maagzuur... Ook dat van het eerst rustig zijn en dan ineens huilen. Ik ben er van overtuigd dat het goed is om de kleine idd even te laten checken door een osteopaat! Ben benieuwd hor het maandag gaat!!! Heb je nog even kunnen rusten vanmiddag?

Fijne avond dames!!

17. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    @Siertje, ik heb geen werk meer, ben fulltime huismoeder! ;)
    Ik ga in januari wel weer beginnen met mijn vrijwilligerswerk...

18. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Leidschendam
    Dat hoor je niet vaak meer! Bewust voor gekozen? Ik wilde dat vroeger ook, maar ben nu wel blij dat ik straks weer mag gaan werken. Mis het wel een beetje :)

19. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Was toen geen bewuste keuze, ze konden mijn contract niet verlengen (te weinig werk). Nu vind ik het nog wel eventjes fijn, helemaal omdat mijn man 6 dagen per week (lange dagen) werkt... Maar ook ik wil af en toe wel iets doen, vandaar dat ik vrijwilligerswerk ben gaan doen!
    En wij hebben afgesproken dat ik zelf de keuze heb of en wanneer ik weer op zoek wil gaan naar werk. Financieel is het gelukkig niet nodig, ik zal het dan echt voor mezelf doen.

20. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Leidschendam
    Begrijpelijk nmv!

Even een vraagje tussendoor. Heeft iemand van jullie ervaring met indikken, jbpm en maagzuur/melk teruggeven en krampjes?

Deel Deze Pagina