Kersvers Mama Topic.

Discussie in 'De mama's' gestart door Jacq84, 18 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anouk79

anouk79 Fanatiek lid

13 jan 2011
    2.308
    0
    36
    Opticien.
    Zuid-Holland
    Leuk babyzwemmen. Heb ik met dochtertje ook gedaan. Weet niet of ik het met mannetje ook ga doen. Het is toch een heel gedoe met twee kids en oppas is niet zomaar geregeld. Anders idd ook maar eens op zondag.

Fijn dat jullie niet meer terug moeten voor zijn liesbreukje.

Hihi hier dus kort en dijkjes hihi.
    Maar weet dat dat zomaar ineens kan veranderen. Dochter was altijd kort en dik maar nu begint ze een slank meissie te worden met een normale lengte.

2. maggie100

maggie100 Fanatiek lid

12 mei 2011
    1.318
    0
    0
    NULL
    NULL
    OMG wat ben ik moe! Mijn dochter is erg aan het spoken en sinds 3.00 niet meer geslapen. Omdat ik vermoed dat ze last heeft van tanden of iets anders mocht ze bij ons in bed nadat ze al 3x wakker was geworden. Maar daar slaapt zij ook niet dus weer terug in bed en toen begon de ellende helemaal! Ik word dan zo boos ( op mezelf) helemaal omdat ik me als jojo heb laten gebruiken!! Uiteindelijk zaten we om 5.00 beneden :$:$:$ totaal slaap 1 of 2 uurtjes! Ik trek dat echt niet nu met al die stress en dan moet ik ook weer beginnen met werk...... Kortom zit nu ff brullend op de bank bah het liefste wil ik nu een weekend alleen maar slapen even helemaal niets! Het erge we zouden dit weekend naar Düsseldorf gaan saampjes maar m'n moeder kan nu niet oppassen dus dat gaat niet door :(

Kyan werd vannacht dus om 3 uur wakker ( daar werd m'n dochter wakker van). Had hij de puckababy over z'n mond! Hij hapte gewoon naar adem toen het van z'n gezicht was! Ik had het niet vastgeknoopt onderaan :( dat ga ik nooit meer vergeten om te doen!!!

Pfff hopelijk wordt de dag beter! Sorry dat ik ff niet reageer op andere berichten maar ff geen puf in sorry komt wel weer ( hoop ik dan)

3. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    Jeetje maggie... Wat een nacht.... Ga voor je duimen dat de twee vanmiddag lekker slapen en jij ook ff wat rust kan pakken.
    Hoe gaat het nu met je moeder? En met je vader? Wanneer krijgen jullie de uitslag van de scan van he moeder?

Lieverd, lucht je hart, wij kunnen helaas niks anders doen dan je een digitale knuffel te geven :).

Misschien een heel stom idee en als jullie het niks vinden, prima, maar is het misschien leuk om een keertje ergens af te spreken met z'n allen :). Klets nu ruim 20 weken met sommige van jullie, maar geen idee met wie hahahah! Ook leuk om de kindjes in het echt te zien.
    Maar goed, als jullie het niks vinden, prima hoor!!! :)

4. anouk79

anouk79 Fanatiek lid

13 jan 2011
    2.308
    0
    36
    Opticien.
    Zuid-Holland
    Leuk idee siertje. Ik ben er iig wel voor in.

@maggie, wat een nacht zeg. Hoop dat je nog ergens je rust kan pakken.

Hier een lange werkdag vandaag. Van half 10 tot 21.00u. Pfff
    3x kolven bah.

5. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Op zich een leuk idee Siertje. Handig om als iedereen het leuk vindt eens te inventariseren waar iedereen woont en wat handig zou zijn.

Maggie wat vervelend dat je er nu zo doorhern zit. Zou je eventueel nog wat extra vrij kunnen nemen en kunnen je schoonouders eventueel oppassen zodat jij een middagje/nachtje vrij hebt?
    Knuffel!

Baby zwemmen was leuk. Maar na een hele drukke week niet het beste moment om vandaag te starten. Nu liggen we dus maar even samen in bed. Kijken of we zo even wat extra slaap kunnen pakken. Een uurtje is echt nog niet genoeg.

6. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    @ siertje, leuk idee, alleen weet ik niet of het voor mij haalbaar is... Van wat ik heb meegekregen wonen de meesten van jullie in het westen (provincies noord- en zuid-holland?) en ik woon in het oosten van het land...

7. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Nmv wij ook uit het oosten.

8. anouk79

anouk79 Fanatiek lid

13 jan 2011
    2.308
    0
    36
    Opticien.
    Zuid-Holland
    Zuidholland maar dan zuiderlijk onder utrecht.

9. maggie100

maggie100 Fanatiek lid

12 mei 2011
    1.318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou Kyan doet het super! Hij is gisteren wezen wennen dat en het geschreeuw van z'n zus heeft hem erg gesloopt geloof ik. Hij heeft ook de hele ochtend geslapen dat doet hij normaal nooit. Zo trots op ons ventje! M'n dochter heb ik in bed gelegd maar begon meteen te schreeuwen. S Middags hoeft ze van mij niet dus heb ik haar mee naar beneden genomen ( normaal slaapt ze wel als ze moe is). Ik heb met ml afgesproken dat we haar vanavond maar gaan laten huilen als ze verder nergens last van heeft want anders wordt het snel een gewoonte bij madam....

Babyzwemmen! Wat leuk! Ik wil ook zo graag! Maar ik durf nog niet met m'n buik haha

Ik kom ook uit het oosten :)

M'n ouders: vader krijgt maandag verder onderzoek. Ze gaan z'n aders controleren. Mijn moeder hoort woensdag hoe nu verder. Ze heeft ook extra onderzoek gehad en de kanker was minder groot dan ze dachten. Gelukkig! Nu heeft m'n vader donderdag te horen gekregen dat z'n broer asbestkanker heeft! Dat kan m'n vader allemaal echt niet gebruiken nu hij al hartklachten heeft..... Bah....niet leuk maar we wachten nog steeds af....

Lekker maar druk weekend voor de boeg: zat verjaardag schoonvader en zondag naar ml opa en oma en daarna naar het strand uitwaaien!

10. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Lijkt me ontzettend leuk siertje. Heb er zelf ook weleens aan gedacht. Zelfs mijn man stelde het laatst voor haha. Maar denk dat het wel moeilijk wordt met de afstanden. Wij zijn van het zuiden ;)

11. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Even tussendoor: Mijn dochter is sinds 2 dagen heel veel aan het zeveren/kwijlen, soms loopt er zelfs een straal zo uit haar mond... Is dat normaal of betekent dit dat er al tandjes aan zitten te komen? Is het toch nog veel te vroeg voor?

12. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Mijn dochter heeft dat ook! En sabbelt nu ook heel veel op haar handjes en heel veel smakken. Ik dacht al in de richting van toe zijn aan hapjes? Tandjes vond ik ook te vroeg.

Bij deze dan ook meteen mijn vraag hoe staan jullie tegenover fruithapjes vanaf 4 maanden en pap door de 1e en laatste fles?
    Lees zoveel verschillende reacties, de een begint er al met 3 maanden mee en de ander steigert en geeft pas vanaf 6 maanden.

Ik merk echt dat elaysa weer meer honger begint te krijgen. En ze spuugt ook weer, ondanks de jbpm. Ze zit nu op 4 flessen van 210 per dag. Maar sinds 3 dagen komt ze weer veel eerder dan 4uur, vandaag zelfs na anderhalf uur en dan kan ik haar echt niet laten gillen. Dan heeft ze echt honger! Ik ben echt heel erg aan het twijfelen of we niet al voorzichtig beginnen met bijvoeding (fruithapje en pap), ik weet dat ze zeggen dat onder de 4 maanden de darmpjes erop kunnen reageren. Maar lees ook dat veel moeders zeggen ga op je eigen gevoel af.

Vind het echt heel ingewikkeld altijd met die voeding, altijd als het lekker loopt dan veranderd er weer iets haha. Wat betreft de voeding blijf ik een onzekere moeder. Maar ik weet wel wat ik zie bij mijn dochter. Lastig ;)

Dus wat vinden jullie, of zouden jullie doen?

13. anouk79

anouk79 Fanatiek lid

13 jan 2011
    2.308
    0
    36
    Opticien.
    Zuid-Holland
    Het zeveren hier ook. Hoorde gisteren op het cb dat het ook te maken kan hebben met de ontwikkeling van de speekselklieren.

Ben bij mijn oudste dochter met 4 maanden begonnen met fruithapje. Was voor ons vroeg genoeg. Maar je eigen gevoel is het belangrijkst. Je merkt vanzelf als het niet gaat.

Als we gaan afspreken ergens midden NL of zo.

14. maggie100

maggie100 Fanatiek lid

12 mei 2011
    1.318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier heeft Kyan ook steeds handjes in de mond met veel kwijl en ook is hij erg druk met z'n tong en belletjes aan het blazen? Hoort denk ik idd bij ontwikkeling. Ik ga wel ff van die driehoekige slabbetjes halen zodat de kleren niet zo nat worden :)

Bijvoeding: bij oudste ook vanaf 4 maanden begonnen. In het begin leek het me erg leuk maar ik was blij toen ik een paar maanden verder was en het wat makkelijker en sneller ging haha. Met rijstebloem ietsjes eerder dan 4 maand ook omdat ze een hongerlapje was. Alleen zij reageerde ook wel op de rijstebloem waardoor we geloof ik gestopt waren of een klein beetje nog deden. Ik zal het denk ik nu alleen nog niet doen 3 maand en 1 week. Maar dat moet je natuurlijk zelf weten :) misschien 1 of 2 schepje voeding voor hongerige baby's. Ik merk alleen wel dat Kyan er overdag meer van gaat spugen. Wij doen het in laatste en eerste fles..... Die voeding... het wordt allemaal makkelijker als ze ouder zijn maar ik vind het nu soms zo'n gedoetje ;)

Oudste stiekemerd heeft op de bank geslapen...doet ze normaal nooit...dus ze was erg moe haha

15. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Ik merk eigenlijk niet of ze hongeriger is dan eerst, geef namelijk bv op verzoek... En ik wil zelf niet beginnen voor 4 maanden, misschien dat ik het zelfs nog wel uitstel tot 6 maanden, maar dat weet ik nog niet.

Morgen ga ik naar een oud-klasgenoot. Ik heb haar ongeveer 8 jaar niet gezien/gesproken. Sinds 2 jaar hebben we elkaar 'gevonden' via facebook. Zij heeft als hobby fotograferen en vind vooral jonge kids leuk om te doen. Dus... wij gaan morgen foto's maken!! :) (En meteen even bijkletsen... ;))

16. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Ik vind het ook wel lastig te besluiten wanneer nou te beginnen met hapjes. 4 of 6 maanden of ergens er tussenin. Ok dacht eerst 6 maanden. Maar bij cb zeggen ze dat het poepen wel veel beter kan worden van groente. Dus mss toch met 4,5 maand.
    Papfles, kan rijstrbloem maar je hebt van bambix ook papa wat al vanaf 3 of 4 maanden kan, zou ik eerder proberen, minder kans op krampjes dan bij rijstebloem heb ik begrepen.

Handjes hier ook en kwijlen en overal op sabbelen. Heb nog niet echt idee van tandjes. Maar t zou kunnen. Vb zei hier idd ook ontwikkeling van speekselklieren.

Haha t lijkt wel of ik heb gezwommen ipv Thijn. Ben kapot. Kan me wel voorstellen dat het met een tweede een stuk lastiger is. Daarom nu maar doen. Hebben we die ervaring iig binnen.

Inderdaad ergens afspreken in het midden van het land zou een idee zijn dat iedereen ongeveer even ver moet reizen.

17. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Het afspreken dan met of zonder partner? Denk dat mijn man het wel leuk vind om mee te gaan met al die kleintjes. :D

18. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    Hier even een ego berichtje... Femke heeft koorts en moesten toch even naar het ziekenhuis om haar na te laten kijken omdat zr nog zo jong is. Net bloed laten prikken en wachten op de uitslag.

19. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Oh nee toch? Hoe hoog is de koorts? Kon je ook nog wat anders aan har merken?
    Ik hoop dat jullie straks goed nieuws krijgen en weer naar huis kunnen !!

20. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Jeetje Siertje. Heftig zeg. Hopelijk mogen jullie snel weer naar huis en valt het mee. Dikke knuffek. Ook voor jullie meisje!

Deel Deze Pagina