Kersvers Mama Topic.

Discussie in 'De mama's' gestart door Jacq84, 18 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anouk79

anouk79 Fanatiek lid

13 jan 2011
    2.308
    0
    36
    Opticien.
    Zuid-Holland
    @siertje, lekker je frustraties kwijt hier hoor!! Er zit altijd wel iemand in de vriendengroep die je niet Mig of die je gewoon niet zo goed ligt. Je kan tenslotte niet met iedereen vriendjes zijn. Goed gedaan dus.

@nmv, fijn dat je dochtertje zich er goed doorheen heeft geslagen. Hoop dat ons mannetje dat volgende week ook zo goed doet. Hebben volgende week zondag ook zo'n verlate nieuwjaarsborrel bij de Fam. Van mijn moeder. Erg gezellig maar ook erg druk met totaal 60 ooms,tantes en neven en nichten en dan ook nog 18 achterkleinkinderen. Zie ze ook maar 2x per jaar dus wel gezellig.

@steenbokje, morgen lekker knuffelen met je meissie. En als ze morgen weer zo lang slaapt is die strijk zo gedaan en houd je nog tijd voor jezelf over ook :D. Hier is maandag ook strijkdag.

Vandaag mijn ouders op bezoek gehad en zodadelijk lekker filmpje kijken. Maar eerst lekker relaxen onder de douche en nog even een paar levels candy crush. Heb het sinds 5 maanden weer eens op de iPad gezet en ben weer verslaaft hoor...;):p

2. anouk79

anouk79 Fanatiek lid

13 jan 2011
    2.308
    0
    36
    Opticien.
    Zuid-Holland
    En gaan we daten??

3. maggie100

maggie100 Fanatiek lid

12 mei 2011
    1.318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Steenbokje: wat handig dat de kleine mee kan naar de sportschool! Lijkt me ideaal! En de kleine plezier en jezelf! En altijd leuk om te zien dat anderen je kleintje zo leuk vinden hè?!

Siertje: fijn dat Femke geen koorts meer heeft!

Nmv: hier ook een drukke familie (zus, broertje, ouders). Na een bezoekje met iedereen ben ik altijd helemaal stuk maar ik vind het meestal wel altijd gezellig. Met de hele familie wordt mezelf altijd te druk...al die geluiden en de mensen is niets voor mij ;) wat fijn dat je dochtertje er door heen heeft geslapen!

Anouk: candy crush....ik hoor er veel mensen over...ik ben zelf nog niet begonnen...wat voor soort spelletje is het? Ik heb op iPad tertris opgezet dan vind ik wel leuk om af en toe te doen...

Daten: gezellig! Moeten we even kijken wie wil, waar en wanneer....

Hier: vandaag naar Scheveningen geweest. Ik had de kleine in een draagzak en de oudste mocht lekker schelpen zoeken. Heerlijk. Ik word altijd zo relaxt van die omgeving! Het wasw el koud voor Kyan dus we zijn maar even geweest.d aarna gingen we naar opa en oma van ml. Erg leuk! We zien hun maar weinig omdat ze zo ver weg wonen maar zijn zulke lieve mensen. Meteen even wat foto's gemaakt. Kyan was wel erg onrustig door welke keer uit auto in auto op de arm etc.... Na een lekker badje, flesje ligt hij nu lekker in bed te slapen. Dochterlief ligt ook lekker in bed. Hopelijk slaapt ze nu wel door. Vannacht om5.00 weer een strijd gehad van 45 minuten om haar te laten slapen.... Vervolgens moesten we haar wakker maken om 8.00 :$ ( we gingen al vroeg op pad)
    Ik ben helemaal stuk.... Deze week vol spanning: bericht van m'n pa hoe het gaat, mijn moeder krijgt uitslag en ze voelt zich momenteel helemaal niet lekker :( mijn oom met asbestkanker krijgt ook deze week uitslag en daarbij moet ik ook nog even weer beginnen met werken woensdag.
    Wel even heftig! En dat in combinatie met drukke volle dagen en weinig slaap..... Niet echt prettig! Maar goed als je zoonlief heerlijk naar je lacht als hij je weer ziet en je dochter duidelijk aangeeft dat ze allemaal leuk vindt ( dat zegt ze 'leuk' :D) maakt dat het allemaal goed! Ook erg blij met ml dat hij me goed begrijpt, steunt en blij maakt!! Echt m'n maatje en die heb ik nu wel hard nodig!

Allemaal genieten van de heerlijke zondagavond! En fijne nachtrust!

4. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Mijn meisje heeft nu voor de 3e keer een soort schaterlachje geproduceerd! Werd er helemaal vrolijk van!! :D
    Sorry, moest ik ff kwijt... ;)

5. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    @maggie: heel veel sterkte komende week!! Je kan altijd hier je ei kwijt! Zal zeker aan je denken :)

Zoals ik al aangaf, lijkt me super leuk om een date te plannen. Kijken wat het makkelijkst is qua ligging rn natuurlijk de uitdaging om een datum te prikken :D.

@nmv: GEWELDIG!!! Kan niet wachten tot Femke dat ook gaat doen :D

@anouk: ik ben in m'n zwangerschap ook weer begonnen met cc, maar heb er nu de rust niet meer voor... :). Lekker druk zo een borrel hihihi! En ook erg gezellig denk ;)!

Ik ben helemaal gesloopt door dat ik me zo op heb laten fokken vanmiddag :). Lekker vroeg naar bed. Moesten eigenlijk om 9:30 bij de osteopaat zijn, maar hij heeft de griep dus heeft afgebeld. Niet zo heel erg, kunnen we lekker uitslapen :D. Komende week is m'n laatste week verlof :$. Wat gaat de tijd toch snel!!!!

Nou dames, slaap lekker allemaal en morgen gezond weer op.

6. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Yeah ik ben weer online. Afgelopen vrijdag werd ons internet afgesloten en vandaag kregen we de nieuwe aansluiting. Altijd leuk overstap maken.

Wij gaan di op woe bij mijn ouders logeren. Ze wonen iets verder weg. Verjaardag van mn vader vieren en zo hebben ze nog even wat tijd met Thijn. Donderdag begint de chemo. Spannend zeg. Slik. Mn altijd sterke mama die dan waarschijnlijk heel erg ziek wordt. Blegh. Ze heeft laatst een botscan gehad en die was niet helemaal goed. Moet verder onderzoek komen om te kijken of dit iets ernstigs is of dat het niets voorstelt. Balen, alles bij elkaar. Hoop dat het mee valt en dat het over 18weken na de chemo voorbij is.

Daten: lijkt me leuk. Hoe kunnen we het makkelijk organiseren?

Sorry dat ik even niet overal op reageer. Beetje veel om allemaal bij te lezen.

7. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Leidschendam
    @teske: geeft niet! Is nu ff hectisch bij je. Veel plezier bij je ouders en heeeeeeeeel veel succes en sterkte aan je moeder.

@daten: misschien het makkelijkst als iedereen die mee wilt, mij een pb stuurt met een emailadres en hun woonplaats. Zo kan ik kijken wat de makkelijkste lokatie is en iedereen een uitnodiging sturen via datumprikker. Misschien ook al handig als je door geeft welke dagen wel of niet handig zijn in een week.

Leuk!!! Heb er nu al zin in!!!!

@hier: straks weer een makelaar over de vloer. Ben benieuwd wat deze te zeggen heeft qua prijs en verkoopsnelheid.

Fijne dag dames!!

8. maggie100

maggie100 Fanatiek lid

12 mei 2011
    1.318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Teske: heftig zeg! 18 weken duurt dat? Hopelijk heeft je moeder er niet al te veel last van! Veel sterkte!

Siertje: goed idee! Ik zal je zo een bericht sturen!

Vanmorgen fysio op bezoek gehad voor beide kids. Kyan moet zijn hoofdje meer soepel leren te bewegen en hij moet 3x per dag in ieder geval op z'n buik. Ze heeft een mooie manier laten zien hoe ik hem op zijn buik moet leggen zodat hij tijdens het draaien ook al het gymnastieken is.
    Mijn dochter loopt met voeten naar binnen. Dit komt doordat ze soepel is in de heupen en nog weinig spierkracht heeft. Ze lijkt hypermobiel maar dit is nog te vroeg om te benoemen. Vooral met haar gaan klimmen en klauteren bewegen dus.

Ik hoor net dat het onderzoek van mijn vader mislukt is. Hij kon niet stilliggen en moet nu over 6 weken terug komen voor andere onderzoeken en ondertussen zijn z'n medicijnen verhoogd.....

Verder vandaag helemaal nergens zin in en ik moet en wil nog van alles klaar hebben voordat ik ga werken woensdag....nou ja ik doe vanavond nog wel ff wat....we zien wel... Nu ff chillen op de bank hihi

9. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Teske; Heftig hoor, is niet niks wat er nu allemaal gaat gebeuren, hopelijk slaat je moeder zich er goed doorheen! Heel veel sterkte! X

Siertje; inderdaad een goed idee, ik stuur je een pbtje, maar weet nog niet of ik mee ga, weet nog niet of ik zolang alleen durf te rijden met de kleine spruit, heb sowieso een beetje een fobie om ergens naartoe te rijden als ik er nog nooit geweest ben :)

Maggie; klimmen en klauteren zal je dochter vast niet erg vinden. Elaysa vind het verschrikkelijk op haar buik, moet dan meestal ook overgeven.

Siertje; spannend is deze tijd! Ben benieuwd, hoop dat de verkoop snel zal gaan. Dat van ons staat ook al zeer lange tijd te koop, alleen vind ik het nu wel even goed, nu Elaysa zo klein is. Ik denk dat ik over een jaar of 2 weer serieus wil gaan kijken voor een huis. Hopelijk is de markt voor verkoop dan ook weer beter.

Nvm; heerlijk die schaterlachjes, ik smelt helemaal als mijn kleine spruit zo heerlijk onbezorgd lacht.

Anouk; candy crush speel ik al heel lang niet meer, was ik ontzettend verslaafd aan maar bleef heel lang vasthangen in een level. Heb het spel uiteindelijk verwijderd nadat ik bijna mijn gsm tegen de muur aan had geflikkerd van ergernis hihi. Ik speel nu al een tijdje Hay Day. Ook helemaal verslaafd aan pfff ;)

@hier; de strijk is bijna gedaan, zit nog 1 machine in de droger en 1 in de wasmachine. Dan is echt alles weg. Dan nog even snel door het huis heen en dan vind ik het weer goed geweest. Heb eigenlijk geen zin om iets te doen vandaag, maar dan heb ik altijd spijt als ik weer 3 dagen achter elkaar werk. Dan blijft het zo liggen, dus kan het beter nu bijhouden :)

Ik ben binnenkort eens van plan om alle foto's te verzamelen die we inmiddels van onze kleine spruit hebben gemaakt en af te laten drukken zodat ik eens aan een foto album voor haar kan beginnen. Is iemand van jullie daar inmiddels al mee begonnen?

10. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Dames die het moeilijk hebben of een moeilijke tijd doormaken: Sterkte!

@siertje, ik zal je zo een pb sturen.

@steenbokje, ik ben al begonnen aan een album! Ik heb nu zelfs voor de 2e keer foto's besteld... ;)

11. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    @steenbokje nee nog niet begonnen. Wel steeds het idee. En wil ook nog een zwangerschapsboek maken. En mijn 9maamden dagboek voorzien van foto's. Maar wil nog zoveel.

@maggie. Balen van het onderzoek van je vader.
    Idd 18 weken 6x om de drie weken. En schijnt wel een heftige kuur te zijn. Bereid me dus op het ergste voor.
    Jouw moeder al onderzoeken gehad? Weten jullie al hoe behandeling eriuit gaat zien?

Ik heb pilates en yoga gedaan. En ja hoor heb nog spieren. Merk dat er naast de spieropbouw nog lichamelijk heel wat noet gesleuteld worden door de fysio. Maar kleine stapjes vooruit zou fijn zijn. Benieiuwd of ik volgende week weer kan gaan.

@maggie idd veel klimmen en klauteren is belangrijk. Bij hypermobiele gewrichten moeten de spieren veel overnemen. Belangrijk dus om de spieren goed ge trainen en in conditie te houden.

12. anouk79

anouk79 Fanatiek lid

13 jan 2011
    2.308
    0
    36
    Opticien.
    Zuid-Holland
    @teske, sterkte de komende tijd met de chemo van je moeder. 18 weken is lang maar hoop dat het snel voorbij is.

@maggie/steenbokje, candy crush erg verslavend. Had het er in julimaand gegooidom dat ook ik idd vast zat op een level. (Was al 1.5 maand bezig) ik was het zat.
    Nu vroeg mijn zusje laatst om een sleutel om door te kunnen en heb ik het er weer opgezet (je begint dan automatisch waar je gebleven was omdat het gekoppeld is aan fb) en ik dacht laat ik het maar weer eens proberen en ik speel het level waar ik in juli bleef hangen 3x en hoppa ik ben er doorheen ;) en jep ben weer verslaaft.

@siertje, heb je een pb gestuurd.

@steenbokje, heb ik ook hoor, ik houd ook niet zo van lang zelf rijden en al helemaal niet als ik de weg niet weet. Maar zou wel leuk zijn als jij er ook bij kunt zijn.
    Ik ben trouwens nog niet begonnen aan een album. Heb zelfs mijn 9 maanden boek nog niet helemaal ingevuld :).
    Binnenkort maar eens een eerste jaar boek halen voor de kleine man. Heb ik voor dochtertje ook een. Leuk om later terug te lezen.

Hier donderdag Fysio voor de kleine man ivm voorkeurshouding. Ben blij dat ze aan huis komen.
    Nu een enorme bult strijk wegwerken.

13. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Leidschendam
    @teske: dat klinkt best heftig, 18 weken lang...

@maggie: wat fijn dat de fysio bij jullie langs kan komen! Hebben jullie iets van ouder en kind gym in de buurt? Dat is super leuk voor de kids en kunnen ze lekker gaan klimmen en klauteren!
    6 weken wachten is best lang of ligt dat aan mij? Weet je ook al meer over je moeder?
    Hier ook nergens zin in vandaag... Beetje blue monday gevoel :)

@steenbokje: strijk???? Wat is dat???? Hahaha! Denk dat de strijkplank hier al een jaar niet meer is gebruikt. Ml heeft iron Free overhemden, ideaal. Ik strijk ook echt helemaal niks :).

@foto's: ben hier van de week mee begonnen. Heb alle foto's van m'n telefoon op de Comp gezet en gesorteerd op datum. Verder dan dat ben ik nog niet gekomen hahaha!

@hier: makelaar langs geweest. Leuke vent met goede ideeën. Gelijk de meubels in de woonkamer om gegooid en het ziet er een heel stuk ruimer uit! Hebben nu ook een ander nieuwbouwproject in delft gezien, Ridderrijk. Huizen zijn ietsje kleiner, maar daardoor ook goedkoper ;). Eerst maar eens kijken of dat dat handig is wbt openbaarvervoer naar Leidschendam.

@date: heb volgens mij van iedereen, op teske na, een berichtje gehad. Zal die nog even afwachten en dan gaan we eens kijken of het lukt met plannen. Wonen lekker verspreid door Nederland dus zal zeker een uitdaging worden hihihi!
    Ik ben zelf ook een muts wat betreft onbekende wegen, auto rijden en onbekende mensen, maar dwing mijzelf vaak wel er tot toe anders kom ik nergens meer :).

Nou, ml is de deur weer uit om training te geven en te gaan squashen. Vind het maar niks hihihi! Ach, zal ook nooit gaan wennen :). Nu lekker languit op de bank, serie kijken en hopen dat m'n mooie meisje lekker lang slaapt hahaha!!!

14. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Mijn dochter wil vandaag ineens niet meer in de box liggen, alleen als ik erbij blijf staan... Zit ik zelf even op de bank, begint ze te huilen. Maar zodra ik bij de box ben, glimlacht ze meteen naar me... Ze heeft dus blijkbaar een ik-wil-aandacht-dagje?!?

Straks haar naar mijn moeder brengen, want ik ga voor het eerst weer echt sporten!! :) Nu maar hopen dat ik geen last meer heb van die lage bloeddruk...

15. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Zo pfff alle strijk en was weg. Alles netjes opgeruimd, gepoetst, gestofzuigd en gedweild. Best trots al zeg ik het zelf. Mijn meisje ligt lekker lief in de box te tuttelen met haar knuffel en speentje. Heerlijk kind!

Wat goed nvm dat je gaat sporten. Ben gisteren geweest en heb spierpijn haha. Morgen ga ik weer!

Dadelijk nog koken, maak een ovenschotel, lekker makkelijk! Heb nu even een inzinking, dus wordt tijd voor een kopje koffie.

Ik moet ook nog foto's in mijn 9 maanden dagboek plakken. En nog een mapje maken van de shoot toen ik 34 weken was en voor in de boeken waarin ik schrijf voor haar en dan haar eigen foto album pfff ik wil wel veel hahaha. Eerst maar eens alles sorteren! Ben er alleen nog niet over uit hoe ik haar foto album wil maken en hoe ik begin. En moet er ook nog eerst 1 kopen!

16. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Even een fotootje, ik vind het toch zo schattig hoe ze altijd met haar knuffeltje tuttelt ♡♡

17. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Leidschendam
    @nmv: lekker!! Veel plezier met sporten!

@steenbokje: goed bezig geweest dus vandaag. Zo schattig! Femke weet nog niet dat ze met haar handjes dingen vast kan pakken. Wel heeft ze nu ontdekt, dat als ze tegen de boog van de babygym schopt, de speeltjes gaan wiebelen hahahah! Wat een slim kind heb ik toch :D <3!!!

18. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    @sporten. Ben vandaag ook begonnen. Zal morgen wel ontzettende spierpijn hebben. Voel het nu al. En dan morgen ook nog met zl een treinreis maken naar mn ouders. Pff dat wordt wat.

Heb ondertussen ook Siertje een bericht gestuurd.

18weken inderdaad lang. 6x chemo om de drie weken. En dan de revalidatie nog. Volgend jaar kerst hopen we weer een beetje op de rit te zijn met zn allen.

19. maggie100

maggie100 Fanatiek lid

12 mei 2011
    1.318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pfff tropen jaren zeggen ze toch wel eens? Nou dat ishier echtvan toepassing :( oudsye weer 2x wakker, kyan eerderwakker.... Weer maar een paar uur slaap en overdag kan ik ook niet bijtanken want dochterlief wil niet slapen... Gesloopt en het ergste vind ik nog dat kyan ziekjes is! Laatsteeds wat over in de fles wat hij NOOIT doet, witjes, 37,9 niet echt koortsverder last van diarree en vanmorgen overgegeven :( en morgen moet ik werkendus moet hij naar de opvang! Als hij maar niets erg heeft opgelopen bij het strabnd van de kou :(

20. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Oh maggie, ik hoop dat het niet doorzet bij Kyan! Als ze ziek zijn op de opvang of koorts hebben bellen ze om je kleintje op te halen. Beterschap!

Deel Deze Pagina