Fijn dat je man weer thuis is. Hopelijk is jullie een rustig nachtje gegund! Hier 4,5 uur geleden de laatste vieding gehad. Wat een luxe. Maar toen die wakker werd ook wel gelijk op een brullen gezet. Volgens mij de hele buurt wakker😉. Benieuwd of hij zo nog weer verder gaat slapen.
Ze heeft heerlijk liggen slapen! Gisteren na wat moeite sliep ze rond middernacht, nu net pas weer een voeding gehad!!
Wauw ook zo'n fijne nacht dus! Lekker hoor. Hier vannacht even een huil moment na het voeden. Maar na een uur weer rustig!!
Hier even een klein klaag momentje. Borstvoeding is hier nog steeds geen pretje. Hij hapt goed aan en drinkt ook goed, dat is het probleem niet. Onze kleine man geniet van de borstvoeding. Alleen mama nog niet. Na 3,5 week nog steeds pijnlijke tepels bij het aanhappen. Voor de voeding en na de voeding. Het wordt er zo nog niet echt leuker op.
Lactatiekundige gebeld. Belt einde van de middag begin van de avond even terug. Waarschijnlijk syndroom van raynaud, wat weer samenhangt met het hypermobiliteitssyndroom dat ik heb!
Wat zei de lk? Hier heb ik ff een instortmomentje... De kleine meid schreeuwt al een half uur en blijkbaar kan ik niks voor haar doen!
Vitamine b6 en wollen zoogcompressen voor extra warmte. Het is een doorbloedingsprobleem. Ongeveer zoals winterhanden en voeten. Pf zwaar hè nmv als ze zoveel verdriet hebben en je kunt niets doen! Krampjes ofzo? Hopelijk was je kleine meid snel weer rustig en hebben jullie een fijne nacht. Sterkte meid.
@teske, het gaat wel weer goed met hem geloof ik, na een nacht is de verhoging gezakt en gister was dat helemaal weg, wel een zwetende baby op de bank die gilde als een speenvarken omdat mr last van zijn buikje had, de nacht was gelukkig beter dan verwacht. wollen zoogcompressen, nooitvan gehoord. lijkt me enorm kriebelen, maar als het werkt zou het geweldig zijn natuurlijk... @nmv is ze alweer wat rustiger? hier heeft de kleine man sinds een aantal dagen weer veel de hik, erg vervelend voor hem, en mij aangezien ik er niets aan kan doen. we hebben met vrienden die een meisje van nu 9 maanden hebben voor over 2 weken een weekendje eemhof geboekt. heb er zin in... reza zijn zwembroek al gepast en daar past hij prima in, al haat hij water dus het wordt wel spannend wat dat wordt..
Fijn jennsch dat hij snel weer is opgeknapt. Leuk naar center parks. Ben benieuwd of hij wil zwemmen. Hier in januari naar center parks, dan is Thijn 3 weken. Nmv alles weer rustig daar? Kunnen jullie een beetje van het weekend genieten? Hier weer een ronde van 5 uur slapen. De tweede nacht al. Beetje jammer alleen dat de tijd nu is verzet. Agh dan hopelijk pas weer om 07.00 voeden ipv 08.00. Hoop dat bij jullie ook alles goed is.
Goedemiddag dames! Hier is alles weer (even) rustig! Heerlijk! Heb ik ook weer eens tijd om op de laptop te kijken... Vannacht kwam ze 2 keer voor een voeding en wilde daarna nog even knuffelen voor ze weer in slaap wilde vallen, maar ik heb daarna nog heerlijk tot 10 uur uitgeslapen voordat ze weer honger kreeg! Dus ik heb ook even wat uurtjes bij kunnen tanken. Gisteren voor het eerst gehad dat ik overdag haar schone kleren aan moest doen, ze had langs haar luier gepoept! (Eigenlijk de schuld van mijn man, hij had de rand van de luier niet helemaal goed zitten... )
Ha nmv fijn te horen dat het weer even rustig is. Hier weet meneer zijn draai nog even niet te vinden. In slaap komen is heel lastig vandaag. Heeft erg last van krampjes heb ik het idee. Arme knul. En dat in combi met alle huishoudelijke taken die vandaag op het programma staan😉. We zien wel hoever we komen. Vl morgen weer aan het werk na 4 weken vakantie! Toch wel weer jammer. Zal even wennen zijn! Maar vandaag nog een lekker productief dagje samen!
Heey meiden. Duurde even maar heb de topic gevonden (blond..? Welnee) Ik moet er ook maar aan geloven nu he hihi. Mijn kleinw vent is alweer 5 dagen oud net 10 min geleden haha. Zoals in de aftel topic al stond dat alles goed gaat. Nog steeds niets veranderd gaat nog steeds erg goed. En delano is al weer bijna op ze geboorte gewicht!! Nog maar 70 gram en als alles meezit kan die dat morgen al halen.
Hej Life, Welkom in het kersverse mama topic. Wat fijn dat het zo goed gaat. Gaat snel hè de tijd. Vijf dagen alweer!! Hier dinsdag alweer 4 weken en met mijn verjaardag (2november) heeft hij zn eerste echte maand alweer gehad. Wat goed dat hij alweer bijna terug is op geboorte gewicht!! Ik ben ook wel benieuwd wat onze kleine man weegt. Twijfel of ik dinsdag naar het inloop spreekuur ga op cb. Denk het niet, week erop heb ik namelijk alweer een afspraak. En hier gaat het ook zo goed dat ik niet echt vragen heb. Vandaag wel even een klein dipje. Veel last van zn krampjes. Hele ochtend wakker geweest. Wil wat meer drinken. Maar slaapt nu weer goed. Hopelijk vannacht weer een goede nacht. Het verzetten van de tijd hakt er bij mij namelijk weer goed in zoals gewoonlijk!
Ik ben bang dat er iets 'mis' is met mijn linkerborst. Er zit een roze plek op die ook wat gevoelig is... Herkent iemand dit? Of moet ik hiervoor iemand bellen? (En wie dan? Huisarts?)
Is de plek ook hard? Bij mij helpt masseren dan altijd. Soms zit er net even iets verstopt. Goed blijven masseren. Mocht je ook griep verschijnselen hebben (of verhoging) dan meteen HA bellen, zou dan borstontsteking kunnen zijn. Geen koorts of griepachtige verschijnselen zou het door stuwing kunnen komen. Vertrouw je het niet bel dan je HA.
Onze zoon is vandaag niet helemaal in zn hum. Veel huilen. Veel drinken. Kan zn draai niet vinden. Wel lijkt hij veel wakkerder na de voeding. Kijkt en luistert meer.
Ging even mis, verhaal was nog niet af. Bereid me nu maar voor op een lange nacht. Morgen vl weer aan het werk na 4 weken. Zie er een klein beetje tegenop weer allern thuis te zijn. Door zware bi heb ik vanaf 1 juli 100% in de ziektewet gezeten. Weet wel dat het nu anders is en dat ik het druk genoeg ga krijgen met onze zoon. Toch vond ik het fijn dat vl thuis was, iemand om mee te praten. Komt vast goed. Maar zie het nog heel even niet zitten. Sorry voor het geklaag. Moest het even kwijt.
Even een kleine update van mij. Na een aantal ellendige nachten (Babymuis lag alleen maar te gillen en te krijsen, huilen kon je het niet meer noemen en overdag was het een engeltje) werden we eindelijk door de vlos en de kraam serieus genomen toen bleek dat Babymuis veel te veel was afgevallen. Het was ze niet eerder opgevallen omdat hij nogal krachtig is in zijn bewegingen en zijn kleur goed was. Uiteindelijk na heel veel verwarrende adviezen over kunstvoeding en de hoeveelheid hiervan heb ik zelf een kolf gekocht zodat ik kon zien hoeveel borstvoeding ik nu eigenlijk maakte. Door alle stress van de afgelopen anderhalve week en veel te weinig rust is dat lang niet genoeg. Ik kolf nu na elke voeding en geef kunstvoeding bij tot Babymuis de hoeveelheid krijgt die hij nodig heeft. Nu slaapt hij als een normale baby en is het krijsen en gillen (meer dan 12 uur aaneen) gelukkig voorbij. Het was niet de kraamtijd die ik me had voorgesteld maar zolang het nu maar goed gaat met Babymuis komen we er wel