Kersvers Mama Topic.

Discussie in 'De mama's' gestart door Jacq84, 18 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Jeetje mamamuis dat is wel even heftig voor jou, papamuis en babymuis.
    Jammer dat het even heeft geduurd voordat jullie serieus genomen werden.
    Fijn dat jullie nu een oplossing hebben gevonden. Hopen dat jullie nu een beetje rust vinden. Succes!!

2. life

life Niet meer actief

Ik probeer ook beetje te reageren hihi.

Mamamuis ohh wat rot zeg, gelukkig i het opgelost!!
    Hoe vaak moet je eigenlijk daarheen? Ikzelf zou erg benieuwd zijn naar zijn gewicht.

Ik heb trouwen net al een kolf gekocht heb het toch nodig straks als ik ga werken en kan ik alvast wat gaan vogelen ermee. Maar als het goed is maak ik zoveel aan dat hij nu nog aan 1 borst voldoende heeft.
    Wel heeft hij al 2 dagen dat hij 2 keer in 2 uur gekomen is. Dusmag hij extra haha.

Misschien weten jullie het, maar hij doet ook vaak kokhals bewegingen en lijkt hij het benauwd te hebben. Zie het steeds wat meer, ga het morgen wel nog vragen maar vond het stiekem toch beetje eng...
    Verder is meneee vandaag voor het eersy een stukje buiten geweest. Echt geen kind aanop deze manier. Met alles tevreden en laaf zich amper horen.
    Zelfs niet als hij honger heeft!!! Dan gaat hij wilt proberen te happen naar ze vingers. Gelukkig laat hij snachts wel wat van zich horen, en tot nu toe nog steeds 2 keer per nacht

3. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Life heb je nog kraamzorg? Zij wegen toch elke dag? Van het kokhalzen zou ik even navragen aan je kraam.

Je gaat 8x in een jaar tijd naar het cb. De eerste keer na 4 weken.
    Ik mag volgende week voor het eerst. Ben benieuwd.

Hier twee onrustige dagen wat betreft krampjes. Mama had ook buikpijn. Leek wel licht buikgriepje. Gelukkig weer wat rustiger.
    Vl gisteren weer begonnen met werken! Dat was thuiswerken. Even een oefen dagje dus. Morgen voor het echt!

4. life

life Niet meer actief

Ja vandaag laatste dag dan is delano een week oud dan heb ik 8 dagen erop zitten.
    Ja ze weegt nog wel iedere dag maar ben ook onwijs benieuwd hoe hij het verder doet in de week als zei er niet is.
    Ikzelf heb 5 november al een afspraak voor gehoortest weet natuurlijk niet wat ze gaan doen. Maar ik weet wel doof is meneertje echt niet haha schrikt al van een scheetje:p

5. jennsch

jennsch Actief lid

28 mei 2013
    136
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ life, bij ons namen ze bij de gehoortest en hielprik geen weeg-ding mee, dus ik ben indd om er oog op te houden het inloopspreekuur bij cb afgegaan, ook best leuk om andere baby's te zien daar... kan je lekker vergelijken of zien hoe snel het kan gaan!

6. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Wat rustig hier zeg:)!

Hoe is het met iedereen.

Hier rustig dagje. Onze man heeft bijgeslapen, nadat hij twee dagen last heeft gehad van krampjes en dus overdag weinig geslapen. Vanavond enorm gespuugd en daardoor even weer helemaal van streek. Arme jongen. Hopelijk kan hij nu zo in slaap komen. Lijkt een beetje grieperig ofzo, alleen dan zonder koorts.

7. life

life Niet meer actief

Jennsch ik moet naar daar toe. Ze komen niet naar mij?..
    Of waren ze bij jou binnen de tijd dat je naar buiten mog?

Ik ben vandaag voor het eerst weer naar buiten gegaan. Lekker even geshopt deed mij en delano ook erg goed.
    Wel na 3 uur lopen helemaal gesloopt dus ookal gaat het zo goed met mij en ben ik al goed geheelt dit was toch wel eventjes zwaar.
    Kleine man hebben we nog steeds geen last van, zou me bijna zorgen maken haha

8. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Mooi zo life. Lekker even de deur uit! Gelijk 3uur weg vind ik ook wel heftig😉. Was voor mij veelste veel de eerste keer.

Ik moest ook naar de gehoorstest toe. Maar ook niet gewogen. Puur gehoorstest (moest ook in maxi cosi blijven zitten) en weer gaan. Te druk voor andere dingen. Lopende band werk.

9. jennsch

jennsch Actief lid

28 mei 2013
    136
    0
    0
    NULL
    NULL
    ooh... nou dan heb ik het luxe gehad, bij ons kwamen ze in de eerste 10 dagen geloof ik gewoon langs voor zowel hielprik als de gehoortest, ondanks dat ik gewoon naar buiten mocht.

hier redelijk rustig, we zijn een voeding omhoog aan het gaan, en probeer hem snachts wat langer te laten liggen, nog even koetelekoet met een speentje hopen dat hij nog even slaapt voordat ik de fles pak, tot nu toe scheelt het elke keer maar een uurtje...

vanavond gaan we met hem het grote bad in, als we over 2 weken naar centerparcs gaan wil ik daar graag met hem het babybadje in, maar omdat hij badderen nog niet echt leuk vind hebben we bedacht dat we hem samen met mij of papa in het grote bad gaan laten wennen... misschien gaat hij het nog eens leuk vinden.

sinds vorige week begint hij een beetje te brabbelen, of iig geluid te maken als je met hem kletst, supergrappig en ondanks dat ik totaal geen ochtendmens ben maakt het half uurtje kletsen met hem na de fles de hele ochtend goed voor me..

hoe gaat het bij de rest?

10. Mammamuis

Mammamuis Fanatiek lid

8 feb 2013
    1.031
    339
    83
    NULL
    NULL
    Babymuis begint in een ritme te komen. Alleen met inslapen heeft hij soms nog een beetje moeite maar dat komt ook deels door de krampjes. Het is wel heerlijk dat hij 's nachts nu gewoon twee keer komt in plaats van de hele nacht te brullen.

Ze zijn hier geweest voor de hielprik en de gehoortest toen Babymuis 5 dagen oud was. Hij werd om de dag gewogen door de vlos maar achteraf hadden we zelf een weegschaal moeten huren omdat hij niet genoeg voeding binnen kreeg.
    Vandaag hebben we de intake gehad van het consultatiebureau maar die hebben hem ook niet gewogen wat ik wel verwacht had. Vrijdag hebben ze inloopuurtje en daar gaan we heen om hem te laten wegen. Dat wordt ons eerste uitje met zijn drietjes en ik kijk er erg naar uit :)

11. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Mamamuis, wat fijn dat het nu goed gaat! Lekker hoor.

Jennsch, wat een goed idee om hem mee te nemen in het grote bad. Onze kleine man is laatst mee geweest im het grote bad. Hij vindt het heerlijk.

Pff hier een beetje onzeker. Ik ben moe. Veel te veel gedaan vandaag. Geen rust gehad en dat kunnen mijn bekken toch nog niet aan.
    Verder is onze kleine man niet helemaal zichzelf. We vermoeden dat hij in een sprongetje zit. Komt moeilijk in slaap. Behalve als hij bij mij ligt dan slaapt hij binnen 5 minuten. En af en toe huilen dat ik niet weet waarom hij huilt.

Verder heeft hij volgens mij last van (verborgen) reflux. Je hoort melk weer omhoog komen. Arme jongen, slikt het dan weer in. En verslikt zich of krijgt de hik.

12. Isade

Isade Actief lid

4 nov 2012
    362
    0
    0
    NULL
    Jaaa gevonden, zo nu nog eerst even mama worden! Haha hopelijk tot snel!

13. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Dat zal wel opschieten Isade, op naar de 40 weken zie ik!

14. Jacq84

Jacq84 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    1.057
    7
    38
    Heb alles gelezen maar krijg zo weinig tijd om uitgebreid
    te reageren , pfff.

Ja Teske , voor jou mannetje is het nu ook sprongetjes tijd.
    Merk je goed hé.
    En dat reflux schijnt nogal veel voor te komen had ik ergens gelezen.
    Twijfel of mijn kleintje dat ook heeft.
    Die gooit ook veel omhoog en hikt en verslikt zich veel.

Hier ook middenin een sprongetje.
    Overdag heel veel huilen en in de avond en nacht slaapt ze gelukkig goed.
    Fijn dat papa er niets van mee krijgt want die werkt overdag weer.

Had gevraagd of hij uit zijn werk vandaag even een inbakerdoek wilde halen want ze houdt zich echt wakker met haar armpjes.
    Maar ineens moest er weer overgewerkt worden ;)
    Kan daar zo sjaggo van worden.

De kleine krijgt om 21.00 meestal een fles en dan maak ik haar
    00.00 nog wakker voor een fles.
    Gisteren ging ze vrij laat in badje dus kreeg ze om 22.00 de fles.
    Twijfelde of ik haar wakker zou maken om 01.00 maar
    besloten om toch maar te kijken wanneer ze zich zou melden.
    Pas om 04.00 vannacht.

Gaan we vanavond nog maar eens proberen :D

15. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Jacq leuk om van je te horen. En leuk te horen dat jou meisje nu ook in een sprongetje zit. Hier gingen de nachten ook heel goed. Op afgelopen nacht na. Toen besloot meneer ineens weer om de 2,5-3 uur te komen. Verlang dus nu naar mn bed.

Wij hebben voor onze zoon ook een inbakerdoek. Hij hield zich ook echt wakker met zn armen. En we hebben er nu een heel ander kind voor terug.

Hier idd gisteren overwerken. Jammer!

Lekker dat je vannacht zo lang hebt kunnen slapen.
    Ik twijfel een beetje of ik over ga op flesvoeding. Borstvoeding kost me veel energie en door syndroom van raynaud is t hier nogal pijnlijk, wat nog extra energie kost. Blegh. En t maakt me daarbij ook nog heel onzeker.

Het hikken, verslikken en melk teruggeven of alleen omhoog komen herken ik hier wel van onze zoon. Voed hem nou wat meer recht op. Kijken hoe dat gaat.

16. life

life Niet meer actief

Ahh dus niet de enige die het melk teruggeeft verslikken ect. Die van mij kan er ook wat van en nu al 2 keer gehad dat hij even geen lucht kreeg.. heel.eng.
    Ik hoop.voor jullie dat de nachten wat beter worden zeg zo is dat helemaal niet fijn.

@teske. Kan je niet kolfen? Dan krijgt je kleine alsnog moedermelk maar doet het wel minder pijn?

Hier nog steeds makkelijk. Komt nog steeds 2 keer per nacht en rond 2 uur en 6 uur.
    Huilt wel iets meer nu maar nog steeds vind ik het nog rustig.
    Helaas wel veel poepluiers wat lekker eruit loopt. Dus veel kleertjes wisselen...
    Iemand toevallig een tip ervan?
    Vanavond de kolf geprobeert:-D binnen 3 minuten had ik al 70 ml, en delano nam het zonder probleem meteen op. Daarnet speciaal voor de papa gekolft en meneer heeft gewoon 110ml genomen :eek: uiteindelijk wel iets eruit gegooit maar niet veel. Geen uurtje later vroeg hij weer, ik dacht echt dit kan niet hoor. Heb hem de speen gegeven en hij was stil dus ik denk gewoon de zuigbehoefte die hij wil.
    Verder ben ik erg benieuwd naar ze gewicht omdat hij echt heel veel drinkt.

17. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    @life, nee helaas, de borstvoeding op zich doet namelijk totaal geen pijn. Alleen dr voor en dr na en als ik het koud heb. Wat ongeveer altijd is! Dus helaas kolven is niet de oplossing.

Yeah juich moment. Van 00.00-05.00 geslapen!! Joehoe. Dat is weer beter dan om de 2,5-3 uur. Gelukkig tot nu toe eenmalig!!

Life fijn dat het zo goed gaat! Hier ook een tevreden kereltje.

Hoe is het met de andere mama's?

18. anouk79

anouk79 Fanatiek lid

13 jan 2011
    2.308
    0
    36
    Opticien.
    Zuid-Holland
    Hallo dames. Ik mag nu ook bij het kersvers mama topic.
    Voor wie niet weten wie ik ben. Anouk mama van Wess gwboren op 29 oktober na een super snelle bevalling van 2.5 uur.
    Ben nu bezig met voeding. Mannetje had op half 12 laatste voeding. Wilde moeilijk gaan slapen uiteindelijk om half 1 in slaap gevallen.
    Werd om half 4 wakker dus dacht voeding. Maar nee hoor meneer viel weer in slaap en was niet meer wakker te krijgen. Maar Terug gelegd en nu dus pas voeden.
    Totaal dus al 5.5 uur kunnen slapen vannacht. Wat heerlijk is hoor maar kan dat zo vroeg al 6 uur tussen de voeding?
    En hebben jullie dat ook wel eens, dat ze niet wakker te krijgen zijn?

19. life

life Niet meer actief

@anouk YEAHH EINDELIJK GEFELICITEERD!!!
    oh ja hoor als ze diep slapen zijn ze niet wakker te krijgen. Delano kan dat ook heel goedhaha.
    Geef je flesvoeding of borst? Want zover ik weet met de borst mogen ze waarneer ze willen. En in de nacht duurt het wat langer voordat ze komen.
    Mijn ventje wacht ook 5 uur.
    Oh fijn zeg een snelle bevalling. Alsnog erg zwaar gehad?

20. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Hier zij de kraamzorg toen ze weg ging. Nu mag er 6 uur tussen de nacht voeding zitten. Maar laat er overdag niet te lang tussen zitten. Liefst 3-3,5 uur overdag, nog niet veel langer.

Deel Deze Pagina