Kersvers Mama Topic.

Discussie in 'De mama's' gestart door Jacq84, 18 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. life

life Niet meer actief

Volgens mij zei ze dat ook tegen mij. Maar in prensipe komen ze ook wel in die tijd.

Even lekker het huishouden doen in de ochtend zodat het weer netjes is. Alweer bijna klaar ben erg trots op mezelf omdat ik dat soort dingen niet zo goed kan orderen.
    Straks eerst even zelf douche dan kleine mannetje badderen.

2. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Hallo dames! Ook ik ben weer online!
    Sinds de storm afgelopen maandag hadden we geen internet, een boom verderop in de straat was omgewaaid en die had de kabels meegetrokken... Nu is vanmorgen eindelijk alles weer hersteld!

Welkom Anouk! :)
    Ik voed op verzoek, overdag zit er meestal 3-4 uur tussen en 's nachts heeft ze vaak ook een keer dat ze 5-6 uur slaapt. Dit is geen probleem! De kraamhulp gaf bij ons ook aan dat het 's nachts geen probleem is als ze er dan een keertje 6 uur tussen heeft zitten. Als ze wel te weinig zou krijgen, halen ze dat op een ander moment van de dag wel weer in. (Helemaal als je borstvoeding geeft.)
    En als ik bijvoorbeeld weg wil gaan en ik krijg haar niet wakker om eerst even te voeden, dan verschoon ik eerst haar luier, daar wordt ze vaak wel wakker van! (Gemeen eigenlijk... ;))

3. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Even een paar vraagjes aan de borstvoedings-mama's.

Hebben jullie 's nachts ook een bh aan in bed? Ik lek namelijk nogal vaak, maar vind een bh niet altijd even fijn... Of hebben jullie misschien tips?

En daarnaast wil ik straks gaan kolfen en de bv invriezen (voorraadje aanleggen). Hoe gaan jullie dat doen? Vriezen jullie het dan in flesjes in? Of gebruiken jullie bekers of zakjes? En als je het bijvoorbeeld in zakjes doet, hoe ontdooi je dat dan? In de zakjes en dat dan overgieten in een flesje voor het opwarmen?

4. anouk79

anouk79 Fanatiek lid

13 jan 2011
    2.308
    0
    36
    Opticien.
    Zuid-Holland
    Kraamhulp gaaf mij net ook het antwoord dat jullie ook gaven. Om de 6 uur mag hoor snachts.
    Ik geef de borst dus overdag gemiddeld rond 2-3 uur. Nacht wat ruimer dus.
    Ik had bij mijn dochter van die kleine bekertjes van advent (vond de zakjes persoonlijk maar geklieder) en warmde de melk op in warm water.
    Ik gebruikte later de bekertjes voor de groene hapjes in te vriezen. Precies groot genoeg.

@nmv: fijn dat je weer Internet hebt.
    Je heb snachts eenvoedingsbh aan van de hema. Die zijn lekker soepel en zitten niet te strak. Het zijn niet de mooiste maar ach.

5. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Nmv fijn dat je weer internet hebt. Heftig afgelopenaamdag het weer. Hier gelukkig alleen maar takken afgewaaid.

@borstvoedingsbh, ik heb een top aan met een elastieken rand net onder mn borsten. Zit een stuk fijner dan een bh. En daar zoogcompressen in. Werkt wel goed!!

@kolven, heb er nog geen ervaring mee. En hier voorlopig ook nog niet mee bezig. Omdat ik zoiets heb van eerst maar eens kijken hoever ik nog kok met borstvoeding, lees voorgaande berichten. Verwacht dus dat ik niet aan kolven toe kom, en dat ik straks over ga op flesvoeding. Hopelijk weet ik dit te rekken tot december.

6. life

life Niet meer actief

Ik heb net bij primarkt van die trapless sportbh gehaald. Zitten ook erg lekker. Al heb ik een maatje te strak genomen *oeps*

Met kolfen ben ik gister soort van begonnen. Maar hetgene wat ikcafgekolft had heb ik gegeven.
    Zelf denk ik voor straks met werk dat ik het wel in potjes moet vervoeren enzo. Thuis zou ik het invriezen. Zelf voor het goedkoop denk ik dat ik ijsblok zakjes gaa gebruiken. (Heb namelijk niet zoveel geld om alles aan te schaffen)
    Om het op te warmen wil ik of gekookt waterof een fleswarmer gebruiken. Wat kk had gelezen was dat de magnetron dus niet mag met moedermelk.
    En moet nog een tasje hebben voor het opbergen en vervoeren

7. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Helaas zijn die hema bh's en van dat soort topjes (waar Teske het over heeft) niet voor mij weggelegd... Heb nu namelijk een I-cup! :$

Ik zal eens kijken hoe duur die bekertjes zijn, kun je die vaak gebruiken? Gaan die niet snel kapot?

8. Jacq84

Jacq84 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    1.057
    7
    38
    @ Anouk79 :

Welkom bij de kersverse mama's.
    Gefeliciteerd met jullie zoontje , prachtige naam! :)

Tegen mij is hetzelfde gezegd over de voeding als tegen de andere mama's.

@ nmv :

Welkom back :D

Ik geef flesvoeding dus geen ervaring met kolven en dergelijke.

@ Hier :

Vermoeiende nacht en dag achter de rug.
    Vannacht had de buurvrouw weer een kerel mee en
    zijzelf kreunt als een bouwvakker dus hierdoor viel ik vrij laat in slaap.
    Vorige nacht sliep de kleine van 21.30 tot 04.00 dus had gehoopt dat dit nu weer het geval was maar helaas.
    Ze meldde zich om de 2,5 a 3 uur.
    En om 9 uur was ze klaar wakker en heeft gehuild tot 11 uur.
    Hierna samen in slaap gevallen op de bank tot 2 uur vanmiddag en toen begon het weer tot half 6 vanavond.
    Uiteraard zijn haar batterijen leeg zodra vriendlief binnen stapt.

Teske , Hoe gaat het bij jou kleine met het spugen?
    Tijdens het sprongetje schijnen ze daar last van te hebben maar het valt me op dat mijn kleintje sinds enkele dagen "bellen blaast".
    En ze geeft geen mondje over maar denk wel een kwart fles.
    Ik laat haar boeren en hou haar vrij rechtop tijdens de fles en ook na de fles hou ik haar een minuutje of 15 rechtop.
    Zodra ik haar plat neerleg loopt het er met golven uit.

En dat in combinatie met overdag krijsen/keihard huilen denk ik
    ook aan reflux.
    Maandag aankaarten bij het CB en anders maak ik voor dinsdag een afspraak bij de huisarts.
    Eigenlijk moet ik die dag zelf naar het ziekenhuis [ vriendlief is vrij]
    maar dan verzet ik dat.
    Ik vertrouw het niet en wil gewoon echt dat dit uitgesloten word.

Ik heb enige tijd geleden een topic geopend over mijn buren met hun 1 jarige zoontje.
    Ik had wel eens het vermoeden dat het ventje alleen gelaten werd ;)
    Regelmatig krijgen ze toch jeugdzorg aan de deur heb ik gemerkt.

Onze woningen hebben 2 erg stijle trappen binnen en ik hoorde net zijn moeder telefoneren in de tuin.
    Ik was in de keuken bezig dusja dan hoor je wel eens wat.

Zelf was ze weg en schijnbaar zijn haar vent en een vriend gewoon weggegaan en hebben dat mannetje alleen gelaten.
    "Ze was hem kwijt en dacht dat hun hem mee hadden genomen".
    Maar het ventje was alleen de trappen opgekropen en keihard naar beneden geflikkerd.

Ik was in staat om achter de deur open te doen en mijn mond open te trekken ;):$

9. anouk79

anouk79 Fanatiek lid

13 jan 2011
    2.308
    0
    36
    Opticien.
    Zuid-Holland
  10. Mammamuis

Mammamuis Fanatiek lid

8 feb 2013
    1.031
    339
    83
    NULL
    NULL
    Ik maak te weinig melk aan daarom kolf ik alles af en dat geef ik aan Babymuis. Daarna krijgt hij nog een flesje kunstvoeding tot hij vol zit. Ik hoop nog steeds dat mijn voeding bij gaat trekken maar ik begin er een hard hoofd in te krijgen eerlijk gezegd. Vandaar dat ik kolf omdat ik nu precies weet hoeveel hij binnenkrijgt aangezien hij af bleef vallen.

We zijn vandaag voor het eerst naar het cb geweest naar het weeguurtje. Babymuis was flink gegroeid maar zit nog niet op zijn geboortegewicht maar ik heb alle reden om aan te nemen dat dat wel goed gaat komen :)

11. life

life Niet meer actief

@ jacq jeetje zeg idd erg vermoeiend dat de kleine zoveel huilt!
    Ik kan je er verder ook niet bij helpen want ik zou ook niet weten hoe ik ermee om zou gaa.

@anouk.
    Daar heb ik ook naar zitten kijken ja ikzelf vind ze ook erg handig eruit zien alleen kan ze zws niet in de vriezer kwijt dus moet ik het weer overgieten naar iets wat wel past.
    Ik ben me dan ook kapot aan het piekeren hoe ik het gaa oplossen.
    Zelf vraag ik me ook af hoe ik meer productie kan gaan crieren.
    Iemand tips daarover?

Hier voor het eerst een huil dag. Kleine heeft ineens erg last van ze buik en laat goeie winden maar poept wat dat betreft heel weinig.
    Ook wilt hij blijvwn zuigen. Net heeft hij een flesje gekregen met borstvoeding en heeft 90ml weg gedronken en hoefde niet meer. Nog geen kwartier later zit hij alweer te zoeken?
    Wat is dit heeft hij dan weer honger of echt alleen zuigbehoefte? Ik kan de borst ook niet meerbzo goed bijslepen omdat hij zoveel wil.
    Wat kan ik eraan doen

12. anouk79

anouk79 Fanatiek lid

13 jan 2011
    2.308
    0
    36
    Opticien.
    Zuid-Holland
    @life: regeldagje? Is een dag dat hij wat meer aan de borst wil. Dit om de productie te regelen. Hij heeft nu meer nodig dus vraagt veel waardoor je productie een beetje opgeschroefd word. Is meestal rond dag 10.

13. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Dames, jullie zijn toe aan een nieuwe banner! Is voor mij soms ook wel handig, dan kan ik snel zien hoe oud jullie kindjes nu zijn... ;)

14. life

life Niet meer actief

Nmv oepss ja sorry ik vergeet het elke keer...
    Idd mijn kleine is 10 dagen oud.
    Maar heeft wel vaker dat hij paar keer achter mekaar komt. Kan het niet bijslepen zoveel...
    Ik wil dan nu ook gaan afkolven zodat ik niet de hele dag aan de borst hoef. Ik heb namelijk erg weinig gedult en als hij ieder uur komt trek ik dat niet.

15. anouk79

anouk79 Fanatiek lid

13 jan 2011
    2.308
    0
    36
    Opticien.
    Zuid-Holland
    Je hebt helemaal gelijk nvm. Ga ik morgen regelen!!

16. anouk79

anouk79 Fanatiek lid

13 jan 2011
    2.308
    0
    36
    Opticien.
    Zuid-Holland
    Zo lekker me bedje in. Kleine man voeden. Hopen dat hij snel weer inslaapt. Benieuwd of hij vannacht weer zo lang tussen zijn voedingen laat.
    Goede nachtrust dames.

17. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Hier een erg goede nacht. Gisteren om iets voor 20.00 voeden. Rond 20.45 in bed. Half uurtje huilen en daarna slapen als een blok. Tot net 02.00. Wat een luxe zeg. Teken er zo voor.

Life klinkt idd als een regeldag. En dat hoj t vaker heeft. Mss heeft hij ook gewoon meer zuigbehoefte en niet persee drinken.

Anouk, klinkt heftig met je buur vrouw. Al eens aan gedacht een melding te maken?
    Als ze zo met dr kindje om gaat. Weet niet of dat vaker is?

Reflux. Hier gaat het met rechtop voeden en na het voeden rechtop houden wat beter. Bedje schuin gezet. In box leg ik een extra kleed in het boxkleed. Lijkt te werken. En idd ik di ook even overleggen bij cb.

Hoop dat jullie ook zo'n goede nacht hebben.

18. Isade

Isade Actief lid

4 nov 2012
    362
    0
    0
    NULL
    Toch nog gelukt in het mamatopic terecht te komen ;) bezig nachtje om de drie uur!! Truste

19. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Jeah, gefeliciteerd en welkom.
    Succes! Hopelijk kun je tissendoor wel slapen.

20. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Ik heb net even goed gelachen! Ik was net mijn dochter aan het voeden... Ze had haar neus zo'n beetje in mijn borst gedrukt. Hierdoor kreeg ze geen lucht en tilde haar hoofd plotseling op. Spoot er zo een straal melk over haar gezicht heen!! Hahaha! Heel vreemd om te zien... :)

Deel Deze Pagina