Steenbokje wat fijn dat je man nog vakantie heeft en dat jullie lekker samen uitstapjes kunnen maken. Kan me voorstellen dat je dan weinig tijd hebt voor het forum. En daarbij de veranderingen die je dochter met zich mee brengt. Mijn vriend had ook 4 weken vakantie. Net weer 1 week aan het werk geweest. Wel even weer gek hoor. Ineens alles alleen doen. Maar de week is snel voorbij gegaan. Met genoeg visite. Nu klaarmaken voor de laatste verjaardagsdag. Vrienden komen vanmiddag. Blij als t drukke weekend weer achter de rug is.
Die stuwing lijkt mij idd ook niet erg fijn. Ik heb er weinig last van gehad, het deed niet 'zak door de grond' zeer. Nu wel meer steken als het zich ineens vol laat lopen maar snel weer weg. Hier erg rustig nachtje. 11 uur moedermelk flesje gegeven en pas om half 4 liet hij zich horen, daarna om half 9 weer. Daarna met ze 4e gaan douche (en de vogel) En verder genieten van de dag. Dat nesteldrang heb ik niet gehad voor de zwangerschap nu poets ik me suf. Altans wil het gewoon netjes hebben en houden. Dus heb mezelf een ritme gegeven hoe ik de dag doorbreng. Ohja en kleine mannetje heeft een ontstoken oogje arm kind.
Poeh wat ben ik blij dat de verjaardag weer voorbij is. Ik ben kapot. Zie op tegen de nachtvoedingen. Hoop op een goede nacht. Vandaag was een onrustig dagje. Om de 2 uurtjes, soms krap 3uur voeden. Moe!
Pfff! Wat kan die meid van ons hard krijsen zeg!! Word er helemaal gestoord van! Blijkbaar heeft ze last van krampen... Flesvoeding kan ik niet over meepraten, geef borstvoeding.
Nmv, ik geef ook borstvoeding. Maar dat gaat nog niet echt zoals ik zou willen (na een maand). Vandaar dat ik graag ervaring hoor over flesvoeding. Hoe gaat borstvoeding bij jou? Arme meid. Hier hetzelfde verhaal. Meneer heeft ook al hele dag last van krampjes. Zo zielig. Vindt het vervelend dat ik dan niets kan doen. Jij dan? Succes hopelijk wel een goede nacht. Sterkte.
Hier ook borstvoeding. Ik ervaar dit eigenlijk al wat vervelend nog. Me tepels doen nog steeds pijn en krijg hem op een of andere manier net niet goed aangelegt. Hij neemt goeie hap maar laat uiteindelijk wat los zodat hij de tepel meet heeft dan echt heel het hof. Weet ook niet hoe ik dit kan veranderen. Verder tot nu toe met de kleine man goed. Weinig krampjes zo af en toe maar het valt nog mee. Dit ervaar ik dus dan weer als fijn voor mij en natuurlijk voor hem
Hier ook borstvoeding wat tot nu toe prima gaat. Flesvoeding ga ik geven als het niet meer lukt. Bij dochtertje was dat na 3 maanden. Toen langzaam afgebouwd. Mbv kolven.
Anouk, hoe merkte jij de vorige keer dat het niet meer lukte? Hier gaat de nacht gelukkig iets beter dan verwacht!
Teske mijn borsten waren steeds vaker "leeg". Ik kreeg er met kolven steeds vaker niks meer uit. En dochter was ook steeds vaker ontevreden. Ik heb bij mijn dochtertje uiteindelijk 3 mnd borstvoeding gegeven en daarna afgebouwd tot het "op" was. Een tijdje en borst en kunst gegeven. Ik kon gelukkig nog wel heel lang de ochtendvoeding doen aan de borst (genoot ik altijd zo van). Ik kon het wel weer opkrikken als ik zou willen door bv te clusteren maar ik merkte dat ik er zelf ook klaar mee was. Nu hoop ik iig weer 3 maanden bv te kunnen geven. Waar ik nu op dit moment ook mee bezig ben . Heerlijk even met zoontje genieten. Zo weer heerlijk slapen hoop ik.
Ik heb 2 weken borstvoeding gegeven met veel pijn en tranen omdat ik het zo graag wilde. Maar Elaysa redde de 2 uur meestal niet dus was eigenlijk de hele dag en nacht aan het voeden. Aan de borst zelf drinken lukt haar niet dus moest steeds met tepelhoedje. Na 2 weken was ik het zat en ben ik gaan afbouwen dmv salie thee. Mijn god weer stuwing en pijn maar die thee heeft super geholpen. Zit nu sinds 4 dagen volledig op flesvoeding. Ik vind het zalig. Ik zie precies wat ze binnenkrijgt, ze is tevreden na de fles en red het makkelijk 4 uur. Ik ben blij dat we het gedaan hebben.
Ik probeer nu weer wat tips uit van de borstvoedingswebsite. Wie weet helpt dat om de borstvoeding een beetje te laten lopen. Hoop eigenlijk 3 maanden vol te houden. Nog twee te gaan dus. Maar heb het idee dat het nog niet echt fantastisch gaat. Morgen eerst op het cb kijken hoe die is gegroeid! Ben reuze benieuwd. Na gisteren echt een chaotische dag ligt hij nu heerlijk te slapen!
Vanavond even bijlezen. Even vanaf mobieltje. Heel het weekend een lieve baby gehad. Papa is werken en het is weer zo ver! Zit al vanaf 08.00 met een huilerd opgescheept. Zodra ik haar in bed of de box leg dan begint het. Ze zeggen dat je de kleine niet te lang moet laten huilen maar heb er nu toch echt even genoeg van. Zit hier nog in mijn badjas want aankleden lukt op deze manier niet. Ga haar zo toch in bedje liggen en zelf even douchen en wat stofzuigen. Dan huilt ze maar even hoor. Ben helemaal gebroken
Steenbokje gelijk heb je dat je dan over gaat op flesvoeding. Blijven aanrommelen is ook niet alles. Hier drinkt meneer wel goed uit de borst, ik voel me er alleen (heel gek misschien) zelf nog niet gelukkig bij. Sommige dagen wel, maar de dagen idd van om de twee uur voeden zoals gisteren vind ik lichamelijk en mentaal heel zwaar. Moet me er dan echt toe zetten voor onze kleine man. En daar voel ik me dan weer heel schuldig over. Jacq, jeetje heftig hoor. Ze zeggen idd baby's niet te lang laten huilen. Maar aan de andere kant, als jij het even niet meer ziet zitten is het wel even goed om haar weg te leggen en even een klein moment voor jezelf te pakken. Jouw eigen onmacht/frustratie maakt het huilen vaak niet beter. Als jij even uit de situatie kan en dan met nieuwe energie weer verder helpt dat misschien wel beter. Sterkte meid. Hier een rustig dagje en daarom even heerlijk op de bank gelegen vandaag. Was kapot na gisteren, had een beetje net zo'n dag als jij nu jacq. Plus verjaardagsvisite. Nu dus heerlijk even niets doen! Vanmiddag even huil uurtje. Had hem eerst in de draagdoek, maar heb al een paar dagen klast van mn rug, dus was niet zo'n goed idee. Wilde ik hem in de reisiwieg leggen, heel voorzichtig, toch wakker geworden en was het er niet mee eens. Na nog wat voeden gelukkig weer in slaap gevallen.
@jacq: lijkt me idd heel frustrerend als ze maar niet wil stoppen met huilen. Die onmavht.ik zou je zo graag wat tips geven maar waarschijnlijk heb je al zoveel geprobeerd. Laten huilen is idd moeilijk en ben er eerlijk gezegt ook niet zo van al moet ik zeggen dat dat met een tweede al een stuk makkelijker gaat.. Maar kan me voorstellen dat je toch echt ook tijd voor jezelf moet hebben en dan zou ik het ook doen. wat denk je dat de oorzaak zou kunnen zijn? @teske..: lekker een beetje bijkomen van het weekend. Heerlijk. En de bv tja het vergt idd veel van je tijd rn energie. Daarom heb ik ook gezegt. Ik wil het iig 3 maanden (belangrijkste fase) lukt het daarna dan is dat mooi. Lukt het niet lekker over op fles. en steenbokje idd aanrommelen is niks lekker voor jezelf kiezen. hier een rustig middagje. Ik heb een dochtertje dat heerlujk sliep gehad en mannetje niet gehoord buiten de voedingen. Hoop dat het zo gaat bkijven.
@teske snap wat je bedoelt, ik kan me ook nog steeds moeilijk een plekje vinden voor heg borstvoeden. Dus ben begonnen met kolfen. Ik geef wel gewoon nog borst maar heb er niet altijd zin en gedult voor klinkt ook zo stom. Hier nog steeds een makkelijk kindje, komt tegenwordig maar 1 keer per nacht. De hele middag zoet en savonds een draak, hij is dan lekker wakker en wil dan echt bij ons zitten, dan gaat hij ook lekker krijsen haha. Oogje ziet er weer erg goed uit geen drap meer wel wat opgezwollen. Nu even lekker met de kleine op bank knuffelen, meneer slaapt al lekker bij me. Lekker rustog zo
Zo , even proberen bij te kletsen @ Teske : Over de flesvoeding. Ik denk dat als ik had geweten wat voor ellende dit veroorzaakt heeft ik ook eerst borstvoeding had proberen te geven. Ik weet nou niet of het echt "ellende" is of gewoon onzekerheid en alles goed willen doen van mijn kant uit. Er komt nog best aardig wat bij kijken. Welke voeding en is dit de juiste? Is de temperatuur wel juist? Tot hoever mag ik opvoeren? Kraamhulp meldde hier dat ik tot de 120cc moest opvoeren. Heel fijn maar met deze hoeveelheid gaf ik haar veel en veel te veel. Welke fles met welke speen? Etc Etc Etc. Enige voordeel wat ik er uit kan halen is dat je het zo nu en dan eens uit handen kunt geven. Maar ook daar word je weer niet vrolijk van want ja "gebeurd het dan wel goed" Zoveel onzekerheid bij een eerste kleintje *zucht* Ze mogen 150cc per kilo lichaamsgewicht maar laten ze eens wat staan dan vooral niet erin proppen. Hoop voor jou dat je het nog even vol kan houden met de borstvoeding!! @ Nmv : Gisteren ook last gehad van een krijserd. Vervelend als je ze niet stil krijgt he *zucht* Hoop dat je dag vandaag beter verlopen is?! @ Stuwing : Wat kan je daar een last van hebben he. Bij mij hebben witte koolbladeren goed geholpen. Was er na 1 a 2 dagen helemaal vanaf. Ook niet te warm douchen @ Life : Net andersom met hier dus. Mijn is overdag een draak en in de avond slaapt ze. Hopen dat het snel beter gaat met het oogje , arme kleine. @ Anouk : Lekker rustig dagje gehad , super fijn. Inderdaad hopen dat het zo blijft. Zal hieronder even antwoorden op je vraag hoe het zou komen. @ Hier : Dus de hele dag weer een huildag. Baby's huilen maar zij huilt echt abnormaal veel en is echt nog ontroostbaar ook. Ik denk toch echt aan reflux. In het begin twijfelde ik of het koemelkallergie of reflux zou zijn. Maar inmiddels krijgt ze alweer een aardige tijd Nutrilon Pepti en het houdt maar niet op. Vanmiddag had ik haar om 12.30 een flesje gegeven en ze wou maar niet slapen. Ik ben op de bank gaan liggen met haar bij me op mijn buik. Ineens om 13.45 hoor ik bij haar iets omhoog komen terwijl ze lag te slapen en toen gaf ze dus aardig wat over. Zat er helemaal onder. Daarna was het weer huilen geblazen. Vervolgens kreeg ik haar weer in slaap en net voor het tijd was voor een nieuwe voeding hoorde ik weer wat borrelen en huppa : De hik. Ook hierna begon ze weer te huilen. Ze slikt veel en vooral na de voeding. Ze begint uit het niets te hikken en over te geven. Dus ik vrees dat ze al last heeft van haar slokdarmpje. Morgen naar de huisarts en dan eens kijken wat hij voor ons kan betekenen. En een vraagje Zijn er dames die al opnieuw last hebben van de menstruatie? En anticonceptie..... Wie gebruikt dit alweer en wat gebruiken jullie.
Hi Dames, Wou mij even officieel aanmelden bij Kers verse Mama's al is het een tijdje geleden. Zo ik heb een momentje!! Ik heb niet eens interesse meer in de TV! Ik ga ook zo naar bed. Hier een zeer zoete lieve baby. Nu dat babylief 11 dagen oud is begint er een klein ritme in te komen. Ik geef borstvoeding en dit zal echt moeten lukken want flessenvoeding is DUUR!! Ze slaapt goed en drinkt nu inderdaad nog om de 2 a 3 uur. Ik ervaar dit ook als zeer vermoeiend maar weet uit ervaring dat dat snel over gaat naar wat langere tussen periodes. Het kost alleen wat doorzettingsvermogen. Het doet ook zeer... Vind dat minder leuk en mevrouw heeft haar voorkeuren nu al. Links is drinken en rechts is sabbelen. Morgen komen mijn andere meiden weer thuis en dan zijn we compleet tot vrijdag... Dan hebben ze weekend bij papa en babylief en ik kunnen even bijtanken. Kraam visite komt nu een beetje op gang. Ik heb het expres zo lang uitgesteld en heb een agenda. Ik nodig 1 visite uit per keer. 2 blokken per dag. 10:30 of 14:30 en dat niet op alle dagen hoor. Meeste geven hier prima gehoor aan! Ik ben ontzettend gelukkig met mijn beslissingen omtrent babyvader en blij dat hij zich op afstand houdt. In het eerste week (hij was op de hoogte van haar geboorte) heeft hij een kaart gestuurd naar Babylief(niet naar mij) en haar verwelkomd in de wereld. In mijn optiek als hij echt zo veel om haar gaf dan had hij zich anders kunnen opstellen tijdens de zwangerschap. Dus nog geloof ik geen woord wat hij zegt. En ik vind het prima zo. Mijn vader heeft foto's opgestuurd met mijn goed keuring en meer krijgt hij voorlopig niet. Babylief hoeft echt niet nu al in haar leventje zo veel stress te hebben.. en ik moet eerst op de rit zijn voordat ik uberhaupt dat mijn leven zal binnenlaten. Ik heb niet veel gelezen maar zal proberen zo nu en dan te kijken en reageren. XX Oktober en haar babylief - zo een kado!
Jacq dat houd me idd ook tegen om over te gaan op flesvoeding. Al dat gedoe. Ben ook bang dat krampjes daar weer veel erger van worden. Anouk, idd kost veek energie, dat wist ik van te voren wel. T is meer dat je ik van anderen soms verhalen hoor over hoe fijn ze het vindwn borstvoeding te geven en hoe mooi ze het wel niet vinden. En ik die gevoelens niet echt herken en me daar schuldig over voel ofzo. Oktober petje af zeg dat je het alleen doet. Lijkt me pittig. Snap wel dat je nog weinig tijd hebt om overal op te reageren. Ik vind het al leuk om af en toe van je te horen!
Tweede voeding vannacht. Mannetje doet het netjes!! Zo nog even slapen en dan dochter naar het kdv. Dagje alleen met mijn mannetje. Lekker knuffelen word het. Iemand trouwens een tip voor doorlekkende plasluiers snachts? Kereltje snachts bijna bij iedere luier doorgelekt de laatste dagen. Luiers zitten dan ook bomvol.