Stel ik koop een taart in de winkel, een slagroomsnitje, kan ik deze dan zelf thuis oppimpen. Dus afsmeren en mooie stippen erop maken met marsepein of gaat dat niet....en hoe moet Ik dat afsmeren aanpakken, zo simpel mogelijk
het zou in de praktijk kunnen, maar dan moet je alle slagroom eraf schrapen en afsmeren met botercreme. Als marsepein in contact komt met slagroom smelt dat namelijk. Je kunt ook in de supermarkt wat suikerfiguurtjes en strooisels kopen en zo de slagroomschnitte opleuken.
Het zou wel kunnen, mits je marsepein gebruikt en geen fondant. Gebruik je fondant samen met slagroom, dan smelt de fondant. Als je de taart echt wilt bekleden zou ik deze na het afsmeren eerst even in de vriezer doen, slagroom is zo zacht dat je het anders niet strak krijgt. Je kunt misschien ook een kant en klare cake zelf doorsnijden, vullen met slagroom die je verstevigt met een zakje klopfix, maar dan afsmeren met botercreme. Dat is een deel boter en een deel poedersuiker en dan heeeeeeel lang mixen zodat het echt luchtig wordt. Als je toch makkelijk zelf een cake wil bakken kun je bv de wolkenbanken van dr oetker nemen. Succes!