Ons zoontje heet Casper en wij spreken het gewoon op zijn nederlands uit....ik vind Kesper niet zo mooi sorry, niet qua schrijfwijze en niet qua uitspraak......dan zou ik als ik jou was eerder voor Kasper of bijvoorbeeld Caspar gaan.....
Mijn nichtje heet zo met achternaam, ik moet dus direct aan een achternaam denken. Geknutseld vind ik hem niet, maar ik ben geen fan van dit soort fonetische schrijfwijzen om de Engelse uitspraak duidelijk te maken. Dan toch liever Casper/Kasper/Caspar/Kaspar. Maar het is niet zo dat ik hem nu raar of lelijk vind. Kwestie van smaak gewoon.
Bedankt voor alle reacties, deze naam gaat het dus hoogstwaarschijnlijk niet worden Gelukkig hebben we nog een tweede optie (al zullen de meningen daar ook wel verdeeld over zijn)
De andere optie die we nu hebben is T.yge (op zich ook wel een topic waard denk ik qua verschillende meningen )
Omdat wij daar allebei de associatie met Tygo Gernandt bij maken, wat niet erg positief is... en ik hou ook meer van wat scandinavische namen (als dat de juiste omschrijving is, vandaar ook eerder Jesper dan Casper/Jasper zoals hierboven als suggesties kwamen )
Ik open even een nieuw topic voor de andere naam, anders loopt het nogal door elkaar. Kesper zal het niet worden gezien de vele opbouwende kritieken
Als jullie het een mooie naam vinden zou ik me niet laten weerhouden door meningen van mensen hier. Het is geen rare naam, alleen niet de smaak van de mensen die hier reageren. Ook niet mijn smaak maar zou echt niet raar opkijken als ik iemand zou ontmoeten die Kesper heet. Ik vind het niet heel scandinavisch overigens, denk inderdaad meer aan Engels op zn Nederlands geschreven.
Kesper is niet mijn smaak, maar ik zou zeker niet door de meningen hier je ervan laten weerhouden om de naam te geven. Maar ik snap wel dat je even wil polsen hoe de naam valt en dat je door de reacties hier gaat twijfelen... Tyge vind ik een stuk leuker! Ook niet mijn smaak, maar wel een mooie naam an sich. Succes met jullie keuze!!
Ik moet denken aan de Deense spits van Ajax, Kasper Dolberg (uitspraak kesper).. vind er dus niets raars of geknutseld aan..
Dat is ook waar ik de naam gehoord heb, alleen in Nederland wordt Kasper gewoon Kasper, terwijl ik juist die uitspraak Kesper leuk vindt maar dat is dan weer geen gangbare "bestaande" naam...