Ketel kapot geen warm water

Discussie in 'De lounge' gestart door Ellen291982, 30 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Hij probeerde je dus gewoon een ketel aan te smeren, erg zeg! En ook nog dingen doen aan de ketel die niet mochten. Dat heeft hij hopelijk niet expres gedaan zodat je een andere ketel aan zou schaffen? dacht ik opeens aan. Wie weet wat het hem oplevert.
    Was dat ook een dure ketel? Hier sprak hij ook zijn merken uit die hij goedvind maar ja dat waren wel de dure merken gelijk.

2. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Ja klopt, hij had het alleen over Nefit (en dat is duur!). Nu zat ik zelf eens te kijken vorige week op internet maar dan zie ik ook merken die echt veel goedkoper zijn en hetzelfde leveren qua aantal liters bij aantal graden zeg maar.. Dus daarom gaan we echt wel even verder kijken. Die man wilde dus ook geen aparte rekening geven voor de gedane werkzaamheden en daarnaast een aparte offerte maken voor een nieuwe ketel. Nee nee, hij zou een prijs maken waar alles (ALLES) in zat.. ja handig hoor, kan je ook lekker vergelijken met andere prijzen maar niet heus.
    Krijg daar zo de kriebels van. Wat jij ook zegt: zou hij het expres hebben gedaan, mijn man dacht dat dus ook! Hij zei: jaja even wat aansluiten, zeggen dat dat eigenlijk niet mag maar goed het is een noodoplossing maar je moet wel een nieuwe ketel. Maar manlief heeft dus alles weer teruggezet zoals het was en de kachel doet het prima. Hebben ook eens nagevraagd of alleen het expansievat het probleem zou kunnen zijn en dat is dus zo!
    Heel irritant

3. Ellen291982

Echt erg dit soort praktijken. Ik denk echt dat hij gewoon een aandeel krijgt als hij er 1 verkoopt als ik dit zo lees.:x En na je tweede berichtje helemaal.
    Heel goed dat jullie verder rond gaan kijken.Er bestaan veel ketels. En mochten jullie toch op Nefit uitkomen zou ik het zeker via een ander regelen.

4. Ellen291982

Mijn man was aan het afspoelen en opeens warm water. Gelijk stop erin en we hebben met warm water af kunnen wassen. Helaas van korte duur, daarna weer gewoon koud water.

5. Ellen291982

update!
    Gister was het onderdeel binnen en deed hij het erop. Nog geen warm water. Probeerde nog wat anders maar nog niks. Moest hij weer wat bestellen. Het is binnen en vandaag komt hij weer.

Eerst maar afwachten of het nu wel lukt! Zitten nu al 5 dagen zonder warm water:(

6. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

3 mrt 2010
    1.950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou ik zou een ander bedrijf er naar laten kijken. De ketel funcioneert niet naar behoren, lijkt me ook aardig gevaarlijk.

Wij hebben ieder jaar een controle betalen we een klein bedrag per maand voor. Wel een veilig idee. Vorig jaar was er ook iets stuk en hij had het niet mee. Geen kachel, het was erg koud. Toen hij zag dat ik kleine kindjes in huis had, heeft hij direct wat geregeld.

Diezelfde dag kon ik alles weer gebruiken.

Helaas net wel een nieuwe aan moeten schaffen.

7. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja hier ook een onderhoudscontract.
    Afgesloten toen hij de eerste keer stuk ging.
    Nu voor 60€ wordt hij elk jaar gecontroleerd en als er wat is komen ze bovendien ook meteen.
    (En betalen we geen arbeidsloon, enkel vervangende onderdelen)

8. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Laatste keer zonder verwarming wilden we niet in het weekend bellen...
    Omdat je dan wel een soort weekendtoeslag betaalt... En hebben we voor 15€ een ventilatorkacheltje gehaald. (Saturnus of mediamarkt) en het was in no time in ieder geval weer lekker warm in de woonkamer.

9. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Heb ik eens twee dagen gehad.. Wat ik toen deed was water opkoken..en net zo lang tot ik het badje daarmee halfvol kreeg. Vewrder koud water erbij..en zo douchen.
    Echt vreselijk ja!!!! En met afwassen hetzelfde verhaal.

We nemen warm water zo voor lief...tot je het even niet meer hebt.
    Zo, echt vreselijk. Vooral nu het zo koud is. En helemaal met kleintjes in huis he.

Hoop dat het snel opgelost is!

10. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Aaaah Ellen, al vijf dagen geen warm water, bah! Dat is echt lang zeg.... Ik hoop echt voor jullie dat het vandaag nog verholpen wordt, en dan heeeerlijk lang douchen vanavond! Is echt afzien, zo lang zonder warm water hoor. Wij hadden het een paar maanden geleden ook, toen was het binnenvat van de boiler kapot gegaan, en moest de hele boiler vervangen worden. Gelukkig kon dat direct de volgende dag, dat was nog te doen. Maar vijf dagen geen warm water, oef. Ik duim voor je!

11. Ellen291982

We kunnen helaas geen ander bedrijf benaderen. Dan valt het niet onder de garantie! Kan een duur grapje worden. Mijn man had het ook al over een onderhoudscontract. Daar gaan we snel maar eens naar kijken.

12. Ellen291982

We hebben wel verwarming gelukkig! Alleen geen warm water.

13. Ellen291982

Helemaal waar! Hoop dat het er snel is. Wordt genieten!:)

14. Ellen291982

Dat is idd fijn dat het zo snel kon. Zo lastig zonder zitten!
    Dank je wel meid!:)

15. Sila24

Sila24 Niet meer actief

enn is het opgelost?

16. Ellen291982

Jaaaa het is opgelost:D

De monteur is vanmiddag rond half 4 geweest.
    Zo fijn dit!!!

Hoop dat het nu echt klaar is!

17. Beaujuulais

Beaujuulais Fanatiek lid

15 sep 2008
    2.803
    70
    48
    Vrouw
    Wat fijn Ellen dat het is opgelost!
    Vreselijk om zo lang zonder warm water te moeten zitten
    Maar nu gelukkig niet meer
    Heb je al lekker lang en warm gedoucht?

18. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Denk dat je nu onder de douche staat of heerlijk uitgebreid in bad zit ;) Fijn dat het nu eindelijk gerepareerd is.

19. Soshe

Soshe Lid

2 okt 2012
    73
    0
    0
    zeeland
    Wij hebben dat vorig jaar gehad toen het in de nachten -10 was. Onze ketel was al 9 jr. oud dus maar gelijk laten vervangen..

20. Ellen291982

Idd!!! Heerlijk!!!!! Echt weer genieten

@soshe zo dat was koud. Dan is een uitval helemaal erg.
    Maar 9 jaar is in principe nog niet eens heel erg oud voor een ketel!

Deel Deze Pagina