Mijn dochter krijgt sinds 2 weken een boterham tussen de middag. Nu met gewoon boter. Ik vroeg me af of ze ook al beleg mogen en of dit nodig is? En wat voor soort beleg dan? Of ben ik nog te vroeg hiermee?
Wij vonden het niet nodig. Ze genoten al voldoende van een droge boterham of een schrapje boter op brood.
Ik geef het ook zonder beleg. Ik geef haar kleine stukjes, anders verslikt ze zich. Met beleg zou dat nogal een plakboel worden
Ik geef enkel gezonde en mineraal/vitamien rijke beleg: - ongezouten boter - hardgekookt eigeel - avocado - jam zonder suiker - appelstroop - ongezouten kaas Verder na 9mnd zal ik geven: - tahin - ongezouten pindakaas Mijn dochter eet brood ook zonder beleg maar boter, eigeel etc bevatten erg veel goede vitaminen. In 1/4e eigeel zit al 25% van adh van veel mineralen en vitaminen. Dagelijk boter/olie is erg belaagrijk Ik geef ook maar 1 boterham(spelt/haver/zemelen). Belaagrijk zijn granen dat moet in dag gewoon zitten of het pap is if broid of boekweit of rijst, quanoa, haver maakt niet zoveel uit. Verder gewone brood bevat al bewerkte granen(die schoon gemaakt) waardoor alle belaagrijke dingen blijven buiten boord. Brood van goede bakker die onbewerkte meel bevat heeft nog alle voedingstoffen en bevat geen zout of veel minder dan in gewone brood
Hier tot 1 jaar meestal alleen wat boter en af en toe hartig beleg. Ze is nu bijna 1,5 en krijgt meestal hartig beleg af en toe wat zoet zoals appelstroop of jam maar als er alleen boter op zit vi d ze t ook prima
Ik geef het meestal ook zonder beleg. Soms wat boter. Af en toe doe ik er eens iets op en dat is dan: - banaan - yoghurt (griekse zonder suiker) - appelstroop of confituur - eigeel (sinds kort eet hij boterhammetje af en toe met een zacht gekookt eitje) Ik vond dat in het begin ook moeilijk, maar als ik je raad mag geven start gewoon met droog brood. Dan eten ze dat sowieso en als ze dan wat ouder zijn kan je al eens afwisselen. Lekker gezond zonder al die suikers.
Ja dat is ook mij insteek dat ik haar zo minmogelijk onnodige suikers geef, maar ik vroeg me af of het niet nodig is op deze leeftijd. Maar zo te lezen is een boterham met boter prima voor nu. Dan houd ik het daar even bij.
Weet je wat ik ook weleens deed een porje fruit gebruiken als beleg. Ze kreeg soms weleens n potje en als er wat van over was smeerde ik dat op dr brood
Mijn meisje is dan wel stuk ouder maar mocht je er wat aan hebben ze eet het volgende op brood. - fruitmoes van olvarit - Jam - Appelstroop - smeerlever paté (speciaal voor kinderen van kips) - smeerkaas (ook speciaal voor kinderen met calcium) Binnenkort probeer ik wat kipfilet of zo al ben ik bang dat dat zo op de grond ligt, deze spullen blijven lekker plakken
In smeerlever en smeerkaas voor kids zit erg veel zout in. Is maar een commercele truc dat er kids op staat Kid tot 1 jaar mag 1 gr zout per dag hebben maximaal. (0,4 gram natrium is gelijk aan 1 gr zout)=1 theelepel is 3 gr zout 1 stuk boterham (er zijn ook zoutloze broden) bevat al 0.5 gr zout. Banaan met plakje zoutloos of wienig zout kaas en in magnetron even is ook lekker op. Amandelpasta ook wordt veel aanbevolen in gezonde voedingen
Wij zijn sinds kort begonnen met beleg zoals appelstroop, beperkt smeerworst/smeerkaas, kipfilet en boterhamworst vind ze ook lekker!
Mijn zoontje van acht maanden eet nog niet zo heel veel brood,maar er zit eigenlijk altijd beleg op... ( drinkt moeizaam flessen,heeft elke nacht honger, dus probeer hem mede op advies van buro meer te 'voeden' door oa afwisselend broodbeleg aan te bieden.) Heb verschillende dingen geprobeerd, vandaag een beetje ham,maar ook gerust en plakje kaas, wat fruitstroop of jam of net wat voor handen is. Niet perse dingen die volgens de reclames geschikt zijn voor kleine kindjes... Gewoon uitproberen, ook lekker, beetje bananenpuree op brood.