Ketonen in urine

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mvrtjex93, 4 okt 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mvrtjex93

mvrtjex93 Fanatiek lid

4 okt 2013
    1.086
    481
    83
    Hee vandaag even check gehad in het ziekenhuis omdat ik opeens harde buiken had die ik weg heb moeten puffen; gelukkig is het met ons kleintje goed. Alleen wilde ze blaasontsteking uitsluiten nou kreeg ik alleen te horen dat ik geen blaasontsteking heb nu zijn alleen m’n ketonen te hoog. En staat bij bloed een spoor wat zal ik moeten doen ze hebben niks gezegd… :(

Bijgevoegde bestanden:

2. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.224
    4.456
    113
    Vrouw
    Ketonen zeggen iets over je vetverbranding. Als je weinig koolhydraten binnen krijgt kan het lichaam over gaan op ver verbanden van vet en/of spieren. Dan komen er ketonen vrij. Er zijn mensen die vrijwel altijd ketonen in hun urine hebben omdat ze weinig koolhydraten eten vanwegen een dieet.

Bij zwangerschapsmisselijkheid, bij ouderen etc. kan het een teken zijn van ondervoeding.

3. mvrtjex93

mvrtjex93 Fanatiek lid

4 okt 2013
    1.086
    481
    83
    ben wel misselijk maar spuug niet, heb vandaag wel minder gegeten en gedronken ik ga even beter op m’n voeding letten dan maar

4. Minimensje83

Minimensje83 Fanatiek lid

19 jan 2014
    1.757
    1.067
    113
    Vrouw
    Ik ga er even vanuit dat je geen insuline gebruikt voor zwangerschapsdiabetes? Want anders zou ik zeggen, even terug naar de diabetesverpleegkundige. In andere gevallen: je moet wat meer koolhydraten eten ;) extra boterham, fruit, glas melk (zit ook suiker in), volkoren pasta etc ..

Deel Deze Pagina