mijn meisje van 10 dagen oud heeft zeer waarschijnlijk spruw mijn tepels zijn steeds gevoeliger (trekkend gevoel) aan t worden maar nu is het weekend en maandag Koninginnedag dus neem aan dat de HA dan ook niet bereikbaar is mijn oudste krijgt ook nog BV dus moet ook behandeld worden helaas wat kan ik zelf nu nog doen?
Huisartsenpost bellen, spruw is echt wel een goede reden hoor. Mijn eigen huisarts schreef medicatie voor na een telefonisch consult, misschien doet de HAP dat ook wel. Op zich kan spruw vanzelf over gaan, maar met twee kinderen en klachten zou ik daar niet op gaan wachten.
huisartsen post bellen ... je krijgt een zalfje voor jezelf en iets voor de kleine! iedere voeding nieuwe compressen gebruiken . steeds een nieuwe spuugdoekje iedere dag een schone bh alle kleding en doekjes heet wassen zodat de bacterien dood gaan . mijn zoontje heeft t ook gehad , tis heel lastig en je moet er zorgvuldig mee omgaan maar dan is t als eerst weg
Hap bellen en vragen om daktarin en als ze je nistatine voor willen schrijven toch aandringen op daktarin ( werkt veel beter, maar omdat er ooit een baby in is gestikt omdat een moeder de baby een hele lepel van dat spul heeft gedaan, , schrijven ze dit niet graag meer voor maar werkt veel beter) ik ben ook al eens met spruw bij de hap geweest hoor!
ik heb gister de weekend arts gebeld en kreeg nystatine labaz 4x 1 ml per dag toedienen Daktarin geven ze liever pas vanaf 4 maanden ik zelf kan een beetje van dat spul op mn tepels doen maar heb er bijna geen last van. de kleine meid geeft ook niet echt aan dat ze er last van heeft gelukkig. de oudste hoeft niet behandeld te worden aangezien ze nergens last van heeft . tussen de 2 a 3 jaar zijn ze daar veel minder gevoeliger voor dus zei hoeft pas behandelt te worden als ze er echt last van heeft. ik ben benieuwd of dat gaat werken zo... al gok ik van niet... maar zodra mn eigen dokter er is en het is nog niet over ga ik daar maar heen... die man is altijd op vakantie als ik m nodig heb
Als nystatine niet werkt kun je ook gentiaan violet kopen (bij http://www.eurolacwinkel.nl/ ) Dat je de oudste niet hoeft te behandelen is onzin! Ookal heeft die er geen last van want je oudste blijft zo de besmetting in stand houden (weet even niet hoe ik het anders moet omschrijven) Hebben ze je vertelt dat je de nystatine goed moet verdelen in de mond? In de wangzakken en over de tong.
Je baby tegen spruw behandelen heeft alleen nut als je jezelf en de oudste ook behandelt, anders blijf je elkaar besmetten. Je kunt nu de nystatine gebruiken, en dan niet maar vier keer per dag die pipet, dat werkt niet. Na elke keer aanleggen met schone vinger of gaasje of wattenstokje de nystatine overal in het mondje smeren of stippen, dun laagje op je tepels smeren en bij de oudste hetzelfde, na drinken nystatine in de mond smeren (het smaakt naar kers, meeste kinderen vinden het wel lekker). Je moet dan met twee dagen verschil merken. Zo niet, dan heb je iets sterkers nodig, bijvoorbeeld daktarin. Ook dat niet volgens de gebruiksaanwijzing geven , maar na elke voeding hoeveelheid van flinke erwt overal in mond uitsmeren. Voor je jongste zullen ze de daktarin niet voorschrijven, maar voor de oudste wel.
ik heb 2 flesjes besteld voor iedere dame 1 en n beetje voor mezelf dit spul wat ik nu heb lijkt niet echt te werken maar moet de kuur toch afmaken dus nog 3 dagen mocht het idd niet hebben geholpen gebruiken we de violet dankjewel voor de reacties dames
Ik heb hier nog een ongeopend flesje gentiaan violet staan. Had het besteld maar toen het binnenkwam was de spruw over en is ook niet meer teruggekomen. Dus als je na een tijdje nog niet spruw vrij bent mag je die van mij wel overnemen. Maar ik hoop dat je er snel van af bent!
gister het paarse spul binnen gekregen en vandaag mee begonnen en het verdwijnt als sneeuw voor de zon gelukkig!