Kind en hoesten.

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Warboel, 21 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Ik weet dat dit topic oorspronkelijk in peuter/kleuter moet, maar wil hier toch vragen of mensen mee willen denken.
    Ik som het even op;

*Mijn zoontje is in November verkouden geworden en sindsdien hoest hij dus.
    Niet extreem veel. Hij is bijvoorbeeld snachts nagenoeg stil, tenzij hij wakker wordt. Het lijkt wel alsof hij dan slijm weg moet hoesten wat vastzit door het slapen.

*We zijn er al een paar keer voor naar de HA geweest. Zijn longen zijn schoon, hij is niet benauwd en oogt verder fit en gezond.

*Uiteindelijk een kuur gekregen, ivm met verdenking ontsteking bij de holtes. Tijdens de kuur WEER verkouden (voor de tigste keer dit jaar) dus weer hoesten. Geen pijl op te trekken of het nu over was over niet.

*Nu hoest hij dus weer en het is inmiddels februari. Ik merk dat het soms erger is als anders. Zoals met het naar buiten gaan, of nadat hij bij iemand is geweest die binnenshuis rookt. Het hoeft natuurlijk niets te betekenen, want een hoest is prikkelgevoelig. Maar toch....

Waar ben ik bang voor? Ik heb zelf hyperreactive longen.
    Nu ben ik bang dat hij het ook heeft. Nu ziet de HA geen aanleiding om dat te verdenken. Aangezien er verder geen luchtweginfectie meespeelt. Iets wat bij mij nog wel eens voor kan komen mits ik geen gebruik maak van puffertjes.

Is het normaal dat een kind bij verkoudheid op verkoudheid voor een zeer lange periode blijft hoesten? Laten we zeggen dat hij ongeveer 20 keer echt hoest op een dag. Het is droog, hij is verder niet ziek en lijkt er ook geen last van te hebben.
    Ik maak mijzelf alleen onwijs zorgen.

2. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Exact hetzelfde scenario hier, dus ik lees mee...

3. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Echt!? Nou dat is dan ook toeval zeg!

Wat mij betreft had het echt wel kunnen vriezen zo langzamerhand. Al die rotbeestjes blijven leven joh. Hij pikt sinds hij naar de PSZ gaat alles op.

4. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Inderdaad de psz, daarvoor had ze eigenlijk nooit iets! En van mij mag de echte winter ook nog wel even komen..

Het is ook zo sneu, constant een dicht neusje en hoesten en daardoor steeds wakker :(

5. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Ja hier wordt hij ook regelmatig wakker met dorst doordat hij een droge keel heeft van het hoesten en door zijn mond ademen.

6. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Heeft hij niet "gewoon" een lage weerstand door zijn verkoudheid?
    Dat hij het daardoor steeds opnieuw oppikt?
    Zeker het eerste jaar dat ze naar school/kdv/psz gaan gebeurd dat toch wel vaker.

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    eensch

8. mimi83

mimi83 Niet meer actief

precies wat mijn voorgangers zeggen, nu heeft het ook niet gevroren en vaak helpt dat om er even een beetje weerstand weer in te krijgen. Waarschijnlijk is het straks als zonnetje schijnt vanzelf over.

9. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Is er ook gekeken naar zijn amandelen? Soma helpt het enorm als deze verwijderd worden en pikken kinderen niet meer meteen elk virus op.

10. piekie

piekie Lid

9 jun 2009
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    Antibiotica helt alleen tegen bacteriele infecties dus was waarschijnlijk toch een virus. Er zijn zoveel verschillende verkoudheidsvirussen sommige kindjes met idd een lage weerstand pikken alles op en zijn dus aan de lopende band verkouden. Komt regelmatig voor helaas. Succes met de kleine man!

11. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Kan het geen allergie zijn voor iets?

12. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Hier ook al den hele tijd bezig. Emma begon met hoesten en werd erger. Was wel een bacteriële infectie en ze heeft twee kuren gehad want het werd niet beter.
    Ze is er even af geweest maar ze begint weer met hoesten. Hopelijk wordt het niet erger.
    Ze kunnen volgens mij er lang last van houden.

13. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Waterbakjes op zijn radiator/kamer hangen/zetten.

Niet meer op visite gaan bij mensen die binnen roken.

Prikkelhoest kan zichzelf heel lang in stand houden.

14. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Zoontje is de eerste twee jaar niet ziek geweest, gaat sinds 5 februari naar de psz en had gelijk de griep te pakken en hoest nu nog steeds, ikzelf ook trouwens...hardnekkig verkoudheidje wat heerst.

15. robijntje1982

robijntje1982 Niet meer actief

mijn zoon is vanaf november al veel aan het hoesten, soms even wat minder maar het wordt steeds weer erger.
    in december heen geweest maar was niks aan de hand en kreeg te horen dat het hoesten op het moment ongeveer 7 weken duurt.

afgelopen week weer veel erger hoesten en slechter slapen. woensdag weer heen, dit keer longen niet schoon, oren niet schoon.
    aan de hand van ons verhaal verdenking astma, ook omdat hij blijft hoesten en er dan bijna in blijft met al dat slijm.

16. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    @robijntje. Dat heeft hij dan weer niet. Het is hier meer kuchen, maar dan net iets erger. Snap je het nog?

Hij heeft wel een lijmoor, maar dat komt nog van zijn oorontsteking van een paar maanden geleden (sindsdien is het trouwens feest).

En ja, het kan makkelijk van de PSZ komen. Ook de eerste twee jaar hier nauwelijks ziek geweest. Ja, standaard verkoudheden 2 keer per jaar ofzo. Maar dat was het dus.

17. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Dat is precies wat ik bedoel dus :)

Deel Deze Pagina