Mijn zoontje van 4,5 zit inmiddels in truimaat 128. Dit omdat hij een lang bovenlijf heeft (broekmaat is 116). Nu heb ik 2 problemen. Zijn schouders zijn wel als een 4 jarige dus de nek is vaak veel te wijd. Daarnaast is in 128 al bijna geen 'kinderlijke' kleding meer te krijgen. En in de volgende maat al helemaal niet meer. Voor mijzelf vind ik het jammer omdat hij al vaak overschat wordt en 'kleuter' kleding zou wellicht helpen. Voor hem vind ik het sneu dat als hij bijvoorbeeld een pyama ziet van cars hij die eigenlijk al niet meer past (broeken maak ik korter). Had al gedacht aan bedrukking maar dat wordt al gauw prijzig in vergelijking met een 'gewoon' shirt.
Je kan zelf niet naaien? Ik maak voor mijn zoon zelf vrolijke shirts, ik vind namelijk de jongenskleding in 110 vaak ook ontzettend saai .
Ja zit sinds een tijdje op naailes dus heb nu superleuke piratenstof gevonden en hier ga ik een shirt van maken. Het schiet alleen niet heel erg op. Stof vinden in deze omgeving is ook een ramp of bestel je dat online?
Bonprix heeft shirts van oa cars in maat 128/134. Longsleeve azuurblauw Cars - Voor kinderen - bonprix.nl
Ik bestel online maar ga meestal naar de markt, hier hebben ze een grote stoffenkraam (boffen natuurlijk). Joyfits hanteert lage verzendkosten meen ik en herberttekstiel heeft vaak goede aanbiedingen.
Bij C&A hebben ze dit wel. O.a. Disney Kids Jongenskleding mode van uitstekende kwaliteit - Nu in de C&A Online Shop! Mickey & Donald Jongenskleding mode van uitstekende kwaliteit - Nu in de C&A Online Shop! Cars Jongenskleding mode van uitstekende kwaliteit - Nu in de C&A Online Shop! Zeeman en Wibra heeft het trouwens ook vaker. Takko ook. En H&M ook.
V&D - Vroom & Dreesmann | www.vd.nl Je warenhuis thuis | mode, wonen, reizen, aanbiedingen, acties en folder V&D heeft dus ook van alles in maat 128. Groter helaas niet met deze prints. Mijn ervaring is wel dat het goed past en mooi aansluit.