Hoeveel harde buiken per uur is gezond?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Veraenroy, Dec 4, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

Apr 2, 2006
    3,019
    0
    0
    Ik heb sinds vannochtend gemiddeld om de 6 a 7 minuten harde buiken. Ik heb de hele dag nog niks uitgevoerd, alleen ff hier op het forum gesurft en op de bank gehangen. Is het normaal dat ik er zoveel heb, of zou dit het begin kunnen zijn.

PS: ze doen geen pijn.

Groetjes Vera

2. Rabia

Rabia Bekend lid

Apr 19, 2006
    576
    0
    0
    huisvrouw
    spanje
    Ik heb ook heel vaak harde buiken, soms in de nacht wel vier of vijf uur achter elkaar. Soms 2 uur achter elkaar en dan doen ze geen pijn, wel heel vervelend. Maar de hele dag achter elkaar heb ik nog niet gehad.

Ze zeggen toch dat je in bad moet gaan om te kijken of de bevalling is begonnen. Als je harde buiken verdwijnen is het niet begonnen.
    Doe lekker rustig aan en ga in bad of douchen met heet water of probeer te slapen wie weet kom je daar niet meer aan toe straks ;)

3. AnnaS

AnnaS Fanatiek lid

Nov 25, 2005
    1,096
    0
    0
    Agent
    Drenthe
    Je bent bijna uitgerekend en dan is het heel normaal dat je ook zonder wat te doen of eenige inspanning al harde buiken krijgt.
    Je buikje is gewoon al aan het oefenen voor de bevalling. Steken kun je nu ook krijgen allemaal heel vervelend maar kan geen kwaad.
    Weet het van min eerste zwangerschap dat ik die had en toen zei mijn vk dat het dan ook niet zo heel erg lang op zich liet wachten. En zoals het was.

Groetjes Anna.

4. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

Apr 2, 2006
    3,019
    0
    0
    @AnnaS: hoelang heeft er bij jou dan tussen gezeten, (die harde buiken en de werkelijke weeen.) Je maakt me nu nieuwschierig.

Ik heb ze nu om de 3 a 4 minuten.(harde buiken) en ze houden 1 minuut aan. Maar geen spoortje pijn te bekennen.

Gr Vera

5. AnnaS

AnnaS Fanatiek lid

Nov 25, 2005
    1,096
    0
    0
    Agent
    Drenthe
    Ik had met 36 weken heel vaak harde buiken, maar is nog 3 weken zo door gegaan.
    Ik ben met 39 weken bevallen van mijn dochter die toen al ruim 7 pond was en 54cm was.

Echt weeen heb ik niet eens gekend, want ben heel vlot bevallen.
    Had 8cm ontsluiting zonder dat de vliezen waren gebroken.
    Maar eenmaal dat die vliezen doorgeprikt waren kreeg ik direct persdrang en ik zou normaal thuis bevallen, maar omdat er ontlasting in het vruchtwater zat moest ik gelijk naar ziekenhuis.
    Daar lag ik nog geen kwartier op de verloskamer toen mijn dochter is geboren en al met al heeft het 2 uurtjes geduurd dus heel snel.

6. sandra1979

sandra1979 Fanatiek lid

Ik heb sinds de 20 weken al heel de dag door harde buiken. Heb me hier in het begin erg veel zorgen om gemaakt. De verloskundige zei dat wanneer ik echt regelmaat zou voelen in de harde buiken of als ze pijn gaan doen, ik me pas zorgen hoefde te maken. Je hebt ze regelmatig, dus misschien is het een begin.
    Succes ermee.
    groetjes sandra

7. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    Heb ook gewoon al agen lang harde buiken. Lekker naar de VK bellen zei kunnen er meer over vertellen en misschien zijn het wel gewoon weeen. ze uiten tenslotte bij iedereen anders

8. Dora

Dora Bekend lid

Apr 25, 2006
    762
    0
    0
    Mag ik misschien vragen wat jullie precies voelen? wat is een harde buik?

9. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    Bij mij oelt een harde buik dat je buik echt mega strak en gespannen gaat staan ik voel me vel geween uitelkaar trekken. als je er een hebt weet je het maar ja daar heb je ook zo weiniig aan natuurlijk

10. sweetcandie

sweetcandie Fanatiek lid

Jul 29, 2006
    2,564
    0
    0
    Belgie
    Ik heb ook best wel veel harde buiken als ik in de stad loop... of te een beetje heb opgeruimd..

ik denk dat je geen zorgen hoeft te maken met een harde buik.

11. peetje80

peetje80 Actief lid

Jun 26, 2006
    176
    0
    0
    In het begin had ik wel eens een harde buik, maar de laatste weken eigenlijks niet meer.... Is dat wel goed?

Liefs Petra

Share This Page