strippen bij 39weken?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Saartje123, 30 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Hoi meiden de laatste tijd heb ik heel veel last van voorweeen. Mijn buik lijkt op bijna alles te reageren. Omdraaien in bed en ik heb alweer een harde buik.

Ik heb met 39wk weer een afspraak bij de vk. Nu vroeg ik mij af of ik haar kan vragen om te kijken of ik al iets van ontsluiting heb en of ze mij dan kan proberen te strippen. Of doen ze daar op dit termijn nog moeilijk over?

Bij mijn zoontje had ik nergens last van en wilde ze mij met 40,5wk proberen te strippen. Maar alles zat toen nog potdicht.

De laatste loodjes worden steeds zwaarder met een rondstuiterende dreumes erbij en ik zie er eerlijk gezegd tegen op om weer overtijd te gaan lopen. (eerste x namelijk met 41+2 bevallen.)

2. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Hier was het nieuwe beleid dat strippen met 39.3 ver overtijd lopen tegen kan gaan. Ik ben dan ook zonder klachten met 39.3gestript, nogmaals met 39.5 maar toch pas met 41 bevallen uit mezelf..
    Dus of het echt zo is... Wat jou vk doet hangt af van hun protocoll..

3. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Ohh oke. Dus ik kan het gewoon proberen.

4. Niboma

Niboma Fanatiek lid

20 nov 2008
    1.439
    0
    36
    Vrouw
    Veluwe
    Bij onze praktijk gaan ze daar pas met 41 weken over nadenken, helaas. Maar vragen kan altijd toch? Nee heb je, ja kan je krijgen :)

5. lisa123

lisa123 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.410
    0
    0
    Ik ben op 39.3 weken gestript, had 3cm ontsluiting. Gynaecoloog stelde het zelf voor aangezien ik er echt wel doorzat, had nog een dochtertje van 13 maand rondlopen en ons zoontje had toch al een mooi geboortegewicht (bijna 4,5kilo).

Volgende dag bevallen..

6. Mamavan2schatte

Mamavan2schatte Actief lid

8 jun 2011
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik ben gestript met 38,6 weken,en had toen al 2 cm.had toen al 3 weken voor weeën. het heeft niet geholpen en ik ben uit mezelf bevallen met 39,3.
    hier doet de vk niet zo moeilijk,komt ook omdat die mijn 3e kindje is.
    bij de eerste zouden ze pas strippen met 41 weken.

7. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Hier strippen ze vanaf dat je overtijd begint te lopen. Dat kan dus ook 40+2wk zijn. Helaas had ik bij mijn zoontje geen ontsluiting... Dus ik moest toen afwachten. Maar bij mijn eerste zwangerschap had ik nergens last van... Dus het maakte mij niet zoveel uit.

Nu loop ik al weken met voorweeen. Vannacht de hele nacht niet kunnen slapen ervan. Pijnlijke maagzuur tot kotsen aan toe. Heel veel pijnlijke voorwerk.

8. Chaii

Chaii Niet meer actief

Bij mij vroeg ze er met 39+ weken al naar terwijl ik mij prima voelde bij mijn dochter. Ik heb dit toen geweigert.
    De reden dat ze het vroeg was omdat mijn dochter volgens haar in princiepe al klaar voor was en ik nietzo groot ben..
    Je kan het altijd vragen, die voorweeen zijn ook niks en nachten slecht slapen. Ik heb er nu al last van en ben pas 28+ weken.

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Vragen kan altijd ;)

Ik had bij de tweede ook meer last van voorwerk, maar gelukkig kwam hij ook 1,5 week eerder dan de oudste. Was al bang dat ik nog 1,5 week last zou hebben, maar blijkbaar was nr2 er al klaar voor..

Bij nr 1 heb ik het strippen geweigerd, dat was bij 41 weken. Bij nr2 zouden ze het bij 40 weken aanbieden, omdat ze nu bij 41 weken al een gyn-bezoek zouden plannen.

10. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    Bij de oudste ben ik met 40 wk 2 dg bevallen.
    Bij de jongste twee keer gestript zonder resultaat.
    Uiteindelijk met 41 weken toch spontaan bevallen.
    Strippen werkt meestal alleen als je toch al op het punt stond te bevallen.
    Inleiden doen ze liever niet eerder zei mijn vk toen omdat je dan veel meer kans hebt op complicaties.
    Kan je niet meer hulp van buitenaf krijgen?

11. xxisoldexx

xxisoldexx Fanatiek lid

1 apr 2009
    1.538
    4
    0
    Bij de eerste ben ik pas met 41+2 gespript en zonder resultaat.
    Ben uiteindelijk met 42+1 bevallen na inleiding.
    Bij de tweede met 38+4 gespript maar toen stond ik onder controle bij de gyn. Lag toen vanaf week 28 bijna alleen maar in het ziekenhuis dus werd hoog tijd. Dat was overigens ook zonder resultaat ondanks dat ik al 2 cm had. met 39 weken ingeleid

12. balleke

balleke Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    Hier wordt ik gestript met 38 weken, maar dan moet het niet potdicht zitten.

Vorige zwangerschap (2e) zou ik gestript worden in de middag met 39w 5d, maar hoefde die dag niet meer, want hij kwam zelf al vroeg in de ochtend..;)

13. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Wat is de reden dat ze je willen strippen balleke?

Hier toch maar besloten om de natuur nog even zijn gang te laten gaan. Tenzij ik gebroken ben door de nachten. Even aanzien dus. Ik hoop maar dat al dit voorwerk ergens goed voor is en dan met 40wk vragen of er een strippoging mogelijk is.

14. balleke

balleke Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    Ik heb het vanaf het begin aangegeven ivm bekken/derde zwangerschap met 2 kinderen van 1,5 jaar en 2,5 jaar dat ik echt geen zin heb om overtijd te lopen. En als niet lukt is het ook geen drama of zo want dan proberen we het paar dagen of week later.

15. Gespannen

Gespannen Bekend lid

14 jul 2012
    905
    3
    18
    In de zorg
    Noord-Holland
    Ik ben 2x gestript met 39+2, beide keren bevallen binnen 12 uur na strippen. Beide keren ook al 3cm ontsluiting bij het strippen.
    1x wel wat last gehad van voorweeen, 1x niet.
    Gewoon een lieve vk die wel wilde strippen omdat ik het gewwon zat was. Ze gaf de 1e x wel aan dat ze niet goed kon strippen, dus dat het waarschijnlijk niet effectief zou zijn. 2x dezelfde vk, haar collega die 's nachts dienst had was niet zo lekker, dus ze had beloofd om maar 1 zwanger te strippen, ik was nr. 2, heel lief heeft ze me toch gestript en haar colllega gebeld dat zij mij bevalling eventueel zou doen. Gelukkig maar, want ze was net binnen en dochter nr. 3 floepte eruit, haar collega moest van wat verder weg komen en was echt niet optijd geweest.

16. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Ohh wat fijn zo een behulpzame verloskundige!

Hier ook lieve verloskundigen, dus ik denk dat ze het wel zouden proberen. Maar ik heb niet gevraagd om te strippen en heb nu al spijt eigenlijk haha. De verloskundige gaf wel aan dat ik aan de bel moest trekken als ik vaker slapeloze nachten zou hebben.

De volgende afspraak ben ik 40+2wk zwanger en dan hoop ik bevallen te zijn en anders ga ik gewoon vragen of ze kunnen strippen.

Deel Deze Pagina