Ik heb gister de familie wieg opgehaald en vind de stof beetje groezelig en niet fris ruiken.. maar nu blijkt dat mijn oma deze super vast heeft gezet (de randen vast genaaid en op de bodem met speciale stof spijkers..) Helaas leeft mijn oma niet meer en kan ik haar niet om advies vragen.. maar vroeg me dus af hoe ik de stof lekker kan opfrissen.. ik heb geen idee of het rotan tegen water kan... Voor onze bank gebruik ik wel s tapijt reiniger.. zou dat er op kunnen? De stof is mooi katoen.. en 9 jaar oud (is vernieuwd bij geboorte eerste achterkleinkind) naar mijn idee niet super kwetsbaar.. Ben benieuwd of jullie tips hebben 😄
Ik heb zo'n middeltje van HG HG > Totaal HG assortiment Helpt heel goed. Ik heb een muf geurtje uit een stof ermee uit gekregen. Misschien is het wat voor jou?
Ik zou geen chemische middelen gebruiken op stoffen waar je kindje komt te liggen. Verder geen schoonmaakheld, dus geen tips.
Gaat niet alleen om geurtjes.. stof is ook niet helemaal wit meer.. Maar had ook al ff gedacht om bij het HG assortiment te kijken!
Wou zeker geen chemische spullen gebruiken.. en wou t ook zo snel mogelijk doen zodat eventuele schoonmaak dampen wel weg zijn als de kleine komt in november
Misschien met zo'n stoomreiniger die ze ook voor gordijnen gebruiken? Ik weet alleen niet waar je die kunt halen.
Inderdaad stomen. Kan je er geen 1 lenen misschien? Anders de douche heet zetten of als je zelf warm douched, de wieg in de badkamer zetten dan "stoom" je ook. Misschien van te voren met een plantenspuit insprayen met iets van Vanish maar dan heel verdund? Vroeger had je spul zoals frebreze ofzo voor geurtjes..?
water met natuurazijn mengen. hiermee het stof schoondeppen. Dan wat baking soda (geen bakpoeder!!) overheen strooien. Paar uurtjes of nachtje laten staan. Dan deze met stofzuiger weghalen en het stofje is weer zo goed en fris als nieuw! Dit doe ik regelmatig met het matrasje van onze dochter, omdat ze af en toe eens door haar luier heen lekt
Stomen met een stoomreiniger. Kan je er niet eentje lenen? Als je het op fb zet, zegt iemand vast wel dat ie die heeft. Sommige stoomstrijkijzers kunnen ook verticaal stomen
Stoomreiniger was ook mijn eerste idee, maar dat van de schoonmaakazijn en baking soda klinkt ook goed. Misschien allebei eens proberen? Stoomreinigers zijn van die dingen waarvan er altijd wel iemand in je omgeving is die er een heeft - een buurvrouw, oom, de vader van de beste vriend van je broertje, dat idee. Zou ook even rondvragen of je er een kan lenen.
als het witte stof is, evt wat vochtig maken en in de zon zetten. krijg met de zon altijd de gekste vlekken er nog uit