Opfrissen zonder wassen

Discussie in 'De lounge' gestart door famke89, 2 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. famke89

famke89 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.495
    375
    83
    Vrouw
    Ik heb gister de familie wieg opgehaald en vind de stof beetje groezelig en niet fris ruiken.. maar nu blijkt dat mijn oma deze super vast heeft gezet (de randen vast genaaid en op de bodem met speciale stof spijkers..)

Helaas leeft mijn oma niet meer en kan ik haar niet om advies vragen.. maar vroeg me dus af hoe ik de stof lekker kan opfrissen.. ik heb geen idee of het rotan tegen water kan...

Voor onze bank gebruik ik wel s tapijt reiniger.. zou dat er op kunnen?

De stof is mooi katoen.. en 9 jaar oud (is vernieuwd bij geboorte eerste achterkleinkind) naar mijn idee niet super kwetsbaar..

Ben benieuwd of jullie tips hebben 😄

2. BloemJK

BloemJK Fanatiek lid

30 mei 2016
    1.184
    3
    36
    NULL
    NULL
    Rotan valt juist uit elkaar als het uitdroogt, dus ik zou je geen zorgen maken over vocht op rotan.

3. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Ik heb zo'n middeltje van HG HG > Totaal HG assortiment

Helpt heel goed. Ik heb een muf geurtje uit een stof ermee uit gekregen. Misschien is het wat voor jou?

4. famke89

famke89 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.495
    375
    83
    Vrouw
    Haha stom helemaal niet aan gedacht :D dank!

5. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Ik zou geen chemische middelen gebruiken op stoffen waar je kindje komt te liggen.

Verder geen schoonmaakheld, dus geen tips.

6. famke89

famke89 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.495
    375
    83
    Vrouw
    Gaat niet alleen om geurtjes.. stof is ook niet helemaal wit meer.. Maar had ook al ff gedacht om bij het HG assortiment te kijken!

7. famke89

famke89 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.495
    375
    83
    Vrouw
    Wou zeker geen chemische spullen gebruiken.. en wou t ook zo snel mogelijk doen zodat eventuele schoonmaak dampen wel weg zijn als de kleine komt in november ;)

8. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Misschien met zo'n stoomreiniger die ze ook voor gordijnen gebruiken? Ik weet alleen niet waar je die kunt halen.

9. famke89

famke89 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.495
    375
    83
    Vrouw
    Ook geen idee.. maar om voor 1x zo'n ding aan te schaffen vind ik ook wat zonde van t geld;)

10. Miek89

Miek89 Fanatiek lid

15 apr 2013
    1.251
    177
    63
    Je kan het ook huren bij een bouwmarkt of bo-rent:)

11. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Inderdaad stomen. Kan je er geen 1 lenen misschien?
    Anders de douche heet zetten of als je zelf warm douched, de wieg in de badkamer zetten dan "stoom" je ook. Misschien van te voren met een plantenspuit insprayen met iets van Vanish maar dan heel verdund?
    Vroeger had je spul zoals frebreze ofzo voor geurtjes..?

12. ImAmommy

ImAmommy Fanatiek lid

23 aug 2015
    1.614
    1
    36
    water met natuurazijn mengen. hiermee het stof schoondeppen. Dan wat baking soda (geen bakpoeder!!) overheen strooien. Paar uurtjes of nachtje laten staan. Dan deze met stofzuiger weghalen en het stofje is weer zo goed en fris als nieuw!

Dit doe ik regelmatig met het matrasje van onze dochter, omdat ze af en toe eens door haar luier heen lekt ;)

13. liefsvanmama

liefsvanmama Niet meer actief

Stomen met een stoomreiniger. Kan je er niet eentje lenen? Als je het op fb zet, zegt iemand vast wel dat ie die heeft.
    Sommige stoomstrijkijzers kunnen ook verticaal stomen

14. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Stoomreiniger was ook mijn eerste idee, maar dat van de schoonmaakazijn en baking soda klinkt ook goed. Misschien allebei eens proberen?

Stoomreinigers zijn van die dingen waarvan er altijd wel iemand in je omgeving is die er een heeft - een buurvrouw, oom, de vader van de beste vriend van je broertje, dat idee. Zou ook even rondvragen of je er een kan lenen.

15. Islah

Islah Niet meer actief

Strijken met wat rozenwater in het strijkwater (geen chemische robijn) bij gebrek aan stoomapparaat.

16. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    als het witte stof is, evt wat vochtig maken en in de zon zetten. krijg met de zon altijd de gekste vlekken er nog uit

17. Pera

Pera Actief lid

4 dec 2015
    351
    27
    28
    NULL
    NULL
    Ja, dit.

18. mellanie76

mellanie76 VIP lid

5 aug 2016