Keuken beneden of boven?

Discussion in 'De lounge' started by SDonya, Feb 24, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Keuken boven of beneden?

1. Boven

53 vote(s)
    50.5%
  2. Beneden

52 vote(s)
    49.5%
  1. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Absoluut beneden, 55m2 voor woonkamer en keuken zou ik persoonlijk te klein vinden.
    Maar ik vind een woonkeuken dan ook erg belangrijk.

2. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Aparte keuken lijkt me super, maar niet op een andere verdieping. Ik zou dan eerder beneden een fijne tuinkamer maken met een waterkoker en koelkastje, en boven bij de woonkamer de keuken. Voor potentiele kopers van die tuinkamer dan bv ook een kantoor worden.

3. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Hier ook ongeveer 55m2 aan woonkamer+keuken en dat is echt niet klein hoor?

4. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Is maar net wat je wensen zijn natuurlijk, maar voor ons zou dit persoonlijk te klein zijn.
    Wij hebben nu een woonkamer van 40m2 inclusief keuken en zoeken een woning met beneden ongeveer dubbele grote.

5. GailH90

GailH90 Actief lid

May 4, 2015
    395
    67
    28
    Ik woon zelf in een drive in woning. Maar dat de keuken boven bij de woonkamer zit, was voor mij een must. Beneden hebben we daardoor de ruimte voor een waskamer en een studeerkamer.
    Moet wel zeggen dat onze tuin zowel beneden is als op de eerste verdieping.

6. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

Mar 26, 2015
    11,902
    5,157
    113
    Wij hebben dan een vergelijkbare woning. Ook een u-vormige woonkamer en de keuken beneden. In de woonkamer een koelkastje, waterkoker, kraan etc. Ik vind een ruime woonkeuken en ruime woonkamer heerlijk.

7. SDonya

SDonya Niet meer actief

Wij hebben op de bovenste verdieping een apart kamertje als wasruimte. Daar zitten ook de aansluitingen voor wasmachine en droger.

8. Micera

Micera Fanatiek lid

Jun 23, 2013
    3,296
    547
    113
    Als jullie zeker weten dat jullie willen verhuizen wanneer de drive in woning genoeg opbrengt om geen restschuld over te houden, zou ik nu al een makelaar vragen langs te komen.

Hij/zij kent de locale markt en kan je goede tips geven. En dan zou ik ook zeker niet voor de duurdere verbouwing naar je eigen smaak gaan, want de kans dat dit een enorme meerwaarde oplevert ten opzichte van een standaard afwerking is minimaal. Meestal krijg je het geld daar niet voor terug.

Hebben jullie nu geen keuken? Is het geen optie de verbouwing nu te beëindigen zo snel mogelijk af te ronden met het minimale en dan het huis te verkopen? Ook dat zou ik echt even met een makelaar doornemen. Zonde als jullie er nog 1000en euro's in steken, mocht dat voor de verkoop niet nodig zijn.

9. SDonya

SDonya Niet meer actief

Hoe heb jij de kraan in je woonkamer gedaan? Gewoon een gootsteen in zicht of ook in een 'kast' verwerkt?

10. SDonya

SDonya Niet meer actief

Nee de keuken is al weg gedaan. Verbouwing nu beëindigen is geen optie. De toiletten, badkamer en keuken zijn casco nu. De stukadoor is net klaar,1 maart komen ze de badkamer en toiletten tegelen en 15 maart komen ze de keuken plaatsen. Dan doen wij alleen nog alles wit verven en een vloertje met hoge plinten leggen en klaar. Dan ziet het er netjes uit voor verkoop. Wij willen de woning dan eerst laten taxeren en aan de hand daarvan te koop zetten.

11. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,256
    4,486
    113
    Ik zou voor de keuken beneden kiezen, maar dat komt ook omdat wij zomers veel buiten zijn. De gedachten om elke keer alles van boven naar beneden te moeten slepen elke keer dat wij buiten willen eten/drinken/bbq etc. Pffffff

Misschien boven een klein blokje met kraan, koffiezetapparaat en een koelkastje voor drinken.

Youtan, Ukkie1 and 2littlemonkeys like this.
  12. PenK

PenK VIP lid

Jan 20, 2006
    6,275
    521
    113
    Ik heb ooit de keuken op een andere verdieping gehad en vond dat zo irritant; continue op en neer lopen en je staat met koken bijna altijd in je uppie. Niet handig en niet gezellig dus.

puzzelstukje likes this.
  13. Suuzan

Suuzan Fanatiek lid

Dec 21, 2013
    1,805
    655
    113
    Wij hebben in een drive-in gewoond met de keuken beneden. 1woord: vreselijk! Het is wel een ruime keuken, maar dat heen en weer lopen was echt irritant. Als de 1 naar beneden ging dan zei de ander: neem maar alvast wat drinken mee voor straks. Anders bleef je lopen. We zijn nu heeeel blij met een normaal huis. Vooral nu we kinderen hebben.

14. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

Mar 26, 2015
    11,902
    5,157
    113
    In een kast verwerkt. Daar staat ook de waterkoker, koelkastje, glazen etc in. Wil dat niet zo in het zicht hebben.

Youtan and SDonya like this.
  15. Janna

Janna Fanatiek lid

Als je er zelf gaat wonen, zou ik zeggen "doe wat je eigen voorkeur heeft," maar als je het huis toch gaat verkopen zou ik de keuken op dezelfde verdieping als de woonkamer doen. Ik denk dat je daarmee een veel grotere doelgroep op de huizenmarkt aanspreekt.

16. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Je kan beter eerst de makelaar laten komen... die weet nl
    Precies hoe je het het beste aan kan pakken voor verkoop ;)

Ook waar en hoe jr je keuken het beste kan doen

SDonya likes this.
  17. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

Apr 22, 2017
    12,633
    8,366
    113
    Female
    Als ik er zelf zou wonen zou ik boven de keuken willen en beneden een bijkeuken. Maar als ik het zou verkopen zou ik informatie inwinnen bij een makelaar.

SDonya likes this.
  18. SDonya

SDonya Niet meer actief

Maar kan ik dat dan gewoon telefonisch al vragen aan een makelaar of hoe werkt dat precies met enkel zo'n vraag? Ik wil niet meteen aan 1 makelaar vast zitten omdat ik alleen advies wil over waar de keuken het best geplaatst kan worden.

19. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

mijn ouders hadden vroeger een dijkwoning met beneden aan de tuin een grote woonkeuken En boven aan de dijkkant de woonkamer. En geloof me dat was zo vervelend voor elk glas drinken en wat lekkers weer naar beneden. Ik zou dus zeker boven kiezen!

20. Deedee91

Deedee91 VIP lid

Jun 10, 2015
    13,671
    5,709
    113
    Bij de keuken. Het lijkt mij geen doen de woonkamer en keuken apart. Ik zou daar op afknappen. Je weet bij een drive inn hoe de indeling is.

Share This Page