Keuken beneden of boven?

Discussie in 'De lounge' gestart door SDonya, 24 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Keuken boven of beneden?

1. Boven

53 stem(men)
    50,5%
  2. Beneden

52 stem(men)
    49,5%
  1. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

is beneden een woonkeuken om te koken en eten en boven een klein keukenblok of barretje met koelkast en wat kastjes geen optie?

2. Betsy

Betsy Niet meer actief

Maar hoezo moet je voor elk glas drinken naar beneden? Bouw boven een klein koelkastje in (zoals ts wil doen) en zet wat glaswerk boven. Dan hoef je toch helemaal niet steeds naar beneden? Ja om te koken. Maar hoe vaak loop je naar de keuken ‘s avonds? Ik nestel me op de bank met een pot thee of een glas wijn en dan sta ik vrij weinig in de keuken hoor.

2littlemonkeys vindt dit leuk.
  3. AvdY

AvdY Niet meer actief

Boven denk ik, anders sta je zo alleen te koken. De keren dat je bbqt zijn stuk minder dan dat je kookt.

4. chantal1985

chantal1985 Niet meer actief

Hier hebben wij onze keuken beneden. (grote woonkeuken, met deuren naar de keuken) En 2e etage is volledig onze woonkamer, met een speelhoek om het hoekje (waar sommige andere dus hun keuken hebben) voor onze dochter. Ik zou niet meer anders willen! Niet de hele avond nog in de geur van eten, etc. En ja, je moet idd op en neer lopen voor je drinken 's avonds. Maar ach, ook goed voor de lijn. (als je geen zin hebt om op te staan, ga je dus ook niet nog even voor dat zakje chips ;))

5. chantal1985

chantal1985 Niet meer actief

Wat grappig om te lezen dat veel dat onhandig vinden. Wij vonden het juist een enorme pre aan dit huis. :D

6. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ja er komt boven ook een mini koelkast. Er komt een grote wandkast waar je ook een waterkoker etc in kwijt kan. Ook de waterleidingen zitten er nog zodat je een wastafel in de kast kan verwerken voor de thee, koffie of wat dan ook.

Zonnestralen en DastyQueen vinden dit leuk.
  7. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Hoe moet ik dat eigenlijk zien? In je woonkamer heb je dan alsnog een soort van aanrechtkastje met gootsteen, kraan, waterkoker en koffiezetapparaat? En koelkastje? En op 2 verdiepingen heb je dus serviesgoed/glazen staan?
    Ik zou dat dan toch dubbel vinden. Dan liever alles op 1 verdieping.
    En dan beneden geen keuken, maar extra ruimte voor iets anders.

Aan de andere kant lijkt me een keuken op een andere verdieping dan de woonkamer, me wel goed voor de lijn :). Als je iets wil snacken, moet je immers steeds naar beneden.....En je moet daar dan maar net zin in hebben.

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.232
    7.278
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb in Voorschoten en Voorburg gewoond (en ook even in Leidschendam) dus ben erg benieuwd waar je woont ;)
    Ik zou een mooie woonkeuken doen beneden en dan boven ook nog een kleine keuken. Maar vind het ergens wel zonde van de kamer beneden ;)

9. SDonya

SDonya Niet meer actief

Je hebt een pb

10. SDonya

SDonya Niet meer actief

De stemmen blijven nagenoeg gelijk lopen dus dat zegt niet veel... Toch maar een makelaar bellen als de stucadoor weg is dus. :)

2littlemonkeys vindt dit leuk.
  11. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.902
    5.157
    113
    We hebben een u-vormige woonkamer dus aan de kant waar niet het zitgedeelte is, staat een mooie grote kast. Daar zit een kleine kraan in, een koelkast en een waterkoker. En hier staan ook wat glazen en kopjes. De kast is gewoon dicht dus niemand die het ziet. Zou het ook niet mooi vinden als dat in zicht staat. En daarnaast maak ik wel veel meer gebruik van de keuken, maar we hebben gewoon de luxe dat dit in de woonkamer staat.

Snap dat het voor de meesten als vervelend gezien kan worden want het is natuurlijk niet standaard, maar wij zijn het al jaren gewend en ik heb het nooit als vervelend ervaren.

We hebben een grote keuken en grote woonkamer. Als dit op 1 verdieping was, was dit een stuk kleiner. Daarnaast zou ik zelf niet weten wat ik met de verdieping aanmoest.

En dat naar beneden lopen als je iets wilt snacken... zo’n afstand is het nu ook weer niet ;) 1 trap, dat kan iedereen toch wel aan?

Ik denk in ieder geval niet: dit wil ik bij een volgend huis echt niet meer.

Heb helaas geen foto’s van de kast en we zijn de komende dagen niet thuis. Als het topic nog voorbij komt als ik thuis ben, zal ik een foto maken.

SDonya vindt dit leuk.
  12. SDonya

SDonya Niet meer actief

Heb jij een kast op maat laten maken hiervoor? Of heb jij echte keukenkasten hiervoor gebruikt? De standaard kasten zijn niet diep genoeg zodat er een tafelmodel koelkast inpast.

13. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Ik kan niet kiezen. Wij wonen zelf in een drivein en hebben de keuken boven. Super handig bij je woonkamer maar je moet wel al je boodschappen maar boven sjouwen en je hebt geen ruimte voor een mooie grote woonkeuken.. Ik denk dat het echt per koper zal verschillen wat ze willen.. een makelaar heeft er vast meer kijk op.

14. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Als je in de zomer je huis te koop zet, is de keuken beneden een betere optie.
    Men ziet dan al zichzelf in de tuin zitten.

Het ligt er ook aan, wat zou je anders met die ruimte doen? Een mooie woonkeuken, met openslaande deuren naar de tuin. Lijkt me fijn.
    Je woonkamer is een dan ook een stuk ruimer.

Een rommel/opslagruimte op begane grond is ook niet zo aantrekkelijk.

15. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.902
    5.157
    113
    We hebben een kast op maat laten maken. Inderdaad om de maten en verder hadden we in ons hoofd precies hoe we het wilden.

16. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.876
    7.938
    113
    Ik ken 1 gezin die hadden de keuken beneden en de woonkamer boven, zij vonden dat verschikkelijk irritant. Het zijn mensen die vaak visite hebben en dan ga je toch in de woonkamer zitten.

17. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.170
    4.321
    113
    Vraagje uit nieuwsgierigheid. Jullie hadden toch laatst een woning gekocht die door de aannemer geblokkeerd werd? En nu hebben jullie deze woning gekocht en wil je die dan emteen verkopen ivm dat nieuwbouwproject of duurt dat nog wel even voor dat gestart wordt? Lijkt erop alsof jullie snel voor een huis vallen maar daarna op zoek blijven. Niet lullig bedoelt, vraag me alleen af hoe dat kan. Als ik de verkeerde voor me heb, excuses.

18. SDonya

SDonya Niet meer actief

Nee klopt zijn wij. Dit nieuwe nieuwbouwhuis is echt net pas een paar dagen bekend dus valt wel mee. We blijven niet op zoek, het is per toeval op ons pad gekomen aangezien mijn vriendin ons erop wees en mijn man is er voor gevallen.... Soms gebeuren er dingen in het leven die je van te voren niet weet. Als we dit wisten hadden we het andere huis natuurlijk niet gekocht. Maar toen was er nog niks van dit project bekend. Dit nieuwbouwhuis is pas over anderhalf jaar klaar dus duurt ook nog heel lang.

19. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.500
    4.342
    113
    Vrouw
    Ik zie mezelf inderdaad al heerlijk zitten in de woonkeuken, openslaande deuren, grote tafel.
    Bankje erbij, tv aan de muur. Grote bis bloemen op tafel en heerlijk een boekje lezen in de keuken met een glad rose.

Ik had vroeger een vriendin die dit zo thuis had. Zij leefden in de woonkeuken en dat was ook echt gezellig altijd.
    Mijn keus zou ook zijn de keuken beneden, maar ook wel zo’n hotel-keukenblokje in de woonkamer. Mooi weggewerkt in hoge (keuken?)kasten.

Een vriendin van mij nu is pas verhuisd uit zo’n huis, omdat ze het niet fijn vond dat ze haar kind niet alleen buiten durfde/wilde laten spelen. Zij had de keuken boven en zei weleens: ik had de keuken liever beneden gehad voor die jongen.

SDonya vindt dit leuk.
  20. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik heb het er met mijn man over gehad en hij vindt het juist heeeerlijk klinken zo’n keuken écht los van de woonkamer en zou daar de hele dag zitten :D Ik ben ook om ;)

SDonya vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina