Keuken kopen. Advies en ervaringen gevraagd.

Discussie in 'De lounge' gestart door joycje, 7 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marjol

marjol Fanatiek lid

14 nov 2009
    1.881
    3
    36
    Gelderland
    Nog vergeten te zeggen, hebben we ook nog gekregen (niet om gevraagd) 1 bakpan en 1 'kook'pan van IItalia.

2. Vosjejemi

Vosjejemi Bekend lid

24 jun 2011
    760
    1
    0
    marjol heb je een mooie deal gemaakt.

wij hebben een keuken bestel van 4 meter bij 2,90
    Hij had ons als aeg erin gedaan en een kookplaat van 90 cm.
    en hij liet ons ook eerlijk zien in zijn eigen systeem dat hij niet lager kon gaan en hij voor ons het uiterste deed.
    dus toen die helemaal klaar was zei ik,. ik kook nu op gas dus moet nieuwe pannen hebben, en als ik die erbij krijg koop ik de keuken.
    Nou haha hij keek wel even raar, maar achjah ik heb ze erbij gekregen en ben er blij om

Nu wachten tot juli jee wat is dat nog ver weg.

3. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

de afspraak met mijn man was, we tekenen niet, we denken er thuis over na. (bij brugman wilde ze niet eens meer offerte maken als we niet direct zouden tekenen).
    De zogenaamd goedkope zaken waren bij ons echt duur. (we wilde wel luxe keuken).
    We hebben veel tijd ingestoken en overal gekeken en prijzen laten maken. Toen hoorde ik veel goede verhalen van een zaak in de buurt. Ik heb van te voren ons budget aangegeven en wat ik wilde. (budget ruim onder de laagste offerte). Wat onderhandelen en het is gelukt.
    tips, wat ik super vind, vaatwasser op hoogte, hoef je niet zo te bukken. En oven niet te hoog! dat je er nog wel wat uit kan pakken. lades, ideaal!

4. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.493
    13.951
    113
    Vrouw
    Wij hebben vorig jaar voor ons nieuwbouwhuis een keuken bij piet klerx gekocht. Omdat we met 47 buren waren, waren we van te voren alvast overal collectiviteitskorting wezen vragen.
    Bij Piet kregen we een offere voor 32.000 euro (keuken en badkamer). Toen wat onderhandeld, toen die meneer beweerde op de bodemprijs te zitten kwamen we met ons bewijs van 30% korting aanzetten, hier was hij zachtjes gezegd niet blij mee. Het gevolg is dat we voor 11.000 euro in totaal klaar waren. :D
    De keuken is bij ons een hoekkeuken, met daar tegenover nog een losse apparatuurwand en een hoge servies kast. De kastjes en lades zijn voorzien van zo'n remsysteem waardoor je lekker hard dicht kan slaan zonder dat ze stuk gaan. ;) We hebben ook een granieten blad en een gasfornuis met wokpit ernaast (anders zou onze mega wok er niet oppassen als deze in het midden zou zijn in combi met andere pannen). De koelkast hebben wij los gekocht omdat we en amerikaanse wilde. Deze zijn bij keukenhandelaren een stuk duurder dan bijv. de mediamarkt.
    Buren die wel een inbouwkoelkast hebben genomen klagen allemaal dat ze ruimte gebrek hebben, dus houd daar rekening mee!

5. brenda1976

wij hebben grote maat koelkast, maar inderdaad kan altijd groter, wat ik fijn vind is een grote vriezer in de keuken! maar we hebben grote u keuken...dus best veel plaats...

6. joycje

joycje Fanatiek lid

21 aug 2009
    1.079
    0
    0
    Cin hoe bedoel je dat precies met dat de buren klagen over het ruimtegebrek.. In de koelkast zelf bedoelen ze?? Want ik will idd ook een grote koelkast!.

Dus duitsland is ook een optie. Dat is een goede ja!. Dus daar gaan we dan ook eens kijken. Weet eigenlijk niet meer of jullie de namen van de zaken erbij hebben gezet.. zo niet zouden jullie die er nog bij willen zetten of willen pbén.

Vosjejemi, wanneer heb je de keuken besteld? EN is het normaal dat er zoveel tijd zit tussen het kopen en het leveren van een keuken??

Vaatwasser op hoogte is idd een goede.Moet ik onthouden. Voor mij ook erg fijn met mijn rug enzo.

En ohhhh damn nu wou ik nog iets vragen maar ben ik vergeten daar kom ik nog even op.. Thanks voor jullie berichten tot zo ver. ZO kan ik me op een positieve manier voorbereiden op de keukenjacht.. Heb er nu iets meer zin in :)

7. Mama van 3

Mama van 3 Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.254
    0
    0
    Wj hebben onze keuken bij de ikea vandaan.. Goede prijs kwaliteit en ben echt super tevreden ook over de service!!

Wij hebben een monteur via ikea laten komen. Ze hebben een x aantal bedrijven in dienst die van hun dus de oodrachten krijgt vanuit ikea. Ze moeten het dus wel goed doen, als ze teveel klachten krijgen dan gaat. Ikea niet meer met hun in zee.

Hier hebben we dus eerst zelf alles gemeten en met dat programma keuken gemaakt digitaal. Die samen besproken met een medewerker van ikea. Heeft ook nog meegedacht met de dingen waar we niet uitkwamen. Daarna is e bij ons thuis de monteur gekomen en die heeft eerst alles goed opgemeten en bekeken welke leidingen enz moeten worden velegd. Daarna weer terug naar ikea om de definitieve koop vast te leggen( als het dus volgens de monteur niet kan qua meting pas je ontwerp daarop nog aan, zonder kosten).

Service is erg goed bi ikea. Er was een handvat niet netjes afgewerkt, en binnen 1 dag stond de leverancier op de stoep met 2 nieuwe handvaten..

8. brenda1976

persoonlijk vind ik bij ons nadeel van ikea, we zijn er ook geweest, dat ze maten hebben en hierdoor erg veel passtukken in de keuken kregen...omdat het bij ons ongunstig uit kwam.

9. MissXX

MissXX Fanatiek lid

9 okt 2011
    2.027
    0
    0
    Nijmegen
    Wij hebben onlangs getekend voor onze nieuwe keuken, voor nieuwbouw dat nog opgeleverd moet gaan worden..

Wij zijn allereerst bij de aannemer van ons nieuwe huis geweest, deze heeft een tekening gemaakt nav onze wensen. Deze heeft erg weinig keus betreft materialen enzo, en zijn dus met onze tekening naar een ander gegaan. Hier hebben wij op basis van dezelfde opstelling materialen enzo uitgekozen. Vervolgens zijn wij hier nog enkele keren geweest, om oa uit te kijken naar andere alternatieven, kleuren, ontwerpen en dergelijke.. Deze afspraken gingen niet alleen over de kueken, maar ook de badkamer. Deze ga voornamelijk prijstechnische problemen haha, dus moesten wat dat betreft veel passen en meten..

Zij geven al aan dat de prijs is zoals deze is, en dus niet uit moet gaan van hoge kortingen. Van apparatuur ging er meteen al zo'n 30% van af, en later hebben ze nog kleine korting op de keuken gegeven. Bij ons 4e, of zelfs 5e bezoek hebben wij getekend voor de keuken. Wij doen geen aanbetaling, moeten ze alleen op de hoogte houden van de bouwplannen van ons huis.

Onze keuken kost iets meer dan 14.000 euro. We hebben gebruik gemaakt van enkele luxe opties (bepaalde systemen voor in kasten en lades), hebben een heel grote oven met 6 pitsfornuis plus een extra combi magnetron, grote vriezer, enzo..

Ik zal ook even een foto plaatsen van de tekening:

10. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    In Dld hebben we onze keuken gekocht.
    Hebben een keukenzaak of 4 in NL gehad en 3 in DLD.

Keuken is nog niet geplaatst, maar tot die tijd hebben we de vrije keuze om aan te passen wat we willen.
    Ook omdat de nieuwe collectie later kwam, dan dat wij kwamen kijken.

Dus ergens binnen nu en 2 maanden rijden we nog een keertje op en neer en maken we onze defintieve keuze. Zij komen zelf langs hier om in te meten en maken dan een afspraak om t te plaatsen, all in de prijs die we afgesproken hebben..

11. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    Hier ook een nieuwe keuken, en niet zulke goede ervaringen helaas. Nu zat dat voornamelijk in de montage en de problemen die daar uit voort gekomen zijn.

De beste tip die ik kan geven is lijstjes maken van wat je wil en daar goed over nadenken en in de groep gooien (bij anderen in de keuken bijvoorbeeld). Zo kom je misschien al tot een aantal dingen die je zeker wil en echt belangrijk vindt (meer koelruimte, grote oven, hard aanrechtblad etc.) en een lijstje wensen die leuk zijn maar niet als het honderden euro's duurder wordt.

Ik heb mij laten vertellen dat een gemiddelde keuken financieel is opgebouwd uit 30% voor het blad, 30% voor de kasten en 30% voor de apparatuur. Daar is bij ons trouwens weinig van terecht gekomen.

Onze keuken was duur, we hebben een aantal erg dure keuzes gemaakt waar ik nooit spijt van heb gehad.
    Open keuken dus we hebben gelet op geluidsindicaties bij afzuigkap en afwasmachine (lees: dure afzuiger).
    Ik wilde graag een heel hard en ietwat koud blad van composiet, veel duurde dan kunststof. We hebben een combiquooker, wat een feest is dat maar met een prijskaartje. Grote oven, 6 pits fornuis met combimagnetron er naast. Veel koelruimte met 9 graden laden en ook een grote vriezer.
    De apparatuur heeft de prijs aardig opgedreven.

Als ik het allemaal nog eens zou doen, zou ik het in eigen hand houden en een timmeman/montagebedrijf in de arm nemen. Dit durfden we niet aan vanwege een grote verbouwing en we dachten het nu gemakkelijk onder te brengen bij een 'keukenboer'.
    Achteraf gezien vallen de voordelen daar van wat tegen.

Veel succes en vooral ook veel plezier met het samenstellen van je droomkeuken!

12. Vosjejemi

Vosjejemi Bekend lid

24 jun 2011
    760
    1
    0
    Ja je moet idd rekening houden met dik 3 maanden levertijd hoor.
    Hier is het nog iets langer omdat wij over 4 weken pas met de bouw starten van de aanbouw daar komt de keuken in, en als de eerste 2 muren staan (muren van nieuwe keuken) dan kome ze pas inmeten. daarom word het hier pas juli ofzo.

13. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    zag hier 6pits kookplaat langskomen, is dat echt handig? heb nu 4, maar als ik iets uitgebreider wil koken wel altijd plek te weinig...

(heb er echt zo'n zin in dat timmerman morgen/overmorgen komt voor tekening etc!)

14. joycje

joycje Fanatiek lid

21 aug 2009
    1.079
    0
    0
    @missx wauw wat een super mooie keuken. Geweldig. Het punt is dat wij best een kleine ongunstig gebouwde keuken hebben. Dus daar hebben we helaas ook niet zoveel opties voor.. Maar bedankt ook voor de info. En de foto met de prijs. Dan heb ik een idee... (van wat ik ook graag zou willen maar nooooit kan krijgen :) )

@ riti wat is een composiet aanrechtblad?? En waarom iets koud?? de rest klinkt mij wel goed.. Mag ik vragen of evt per pb wat je voor deze keuken betaald hebt. En zou je ook een foto willen plaatsen?? Ik ben heel erg benieuwd..

ohhh guppekop. Ben jaloers. Dat zou ik ook wel willen. Heb je een onafhankelijk iemand die komt meten?

Wij moeten even wachten tot feb. Maar ga zometeen eens even kijken op google naar duitse keukenbedrijven.

Ik vind trouwens op internet niet echt duidelijke info.

Iemand ervaring met keukencentrum tiel??

Thanks voor al jullie antwoorden. Vind het geweldig zoveel positieve dingen te horen waar ik ook echt iets aan heb. Dat geeft de burger moed :)

15. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    joyce: hij komt gratis tekening maken (tenzij hij te ver moet rijden, dan betaal je reiskosten). Neemt ook kleurstalen etc mee. Als hij weet wat we willen kan hij berekenen wat het gaat kosten. Hij zegt een prijs en neemt het aan. Word het duurder heeft hij pech, is het goedkoper krijgen we geld terug. Adh van de prijs beslissen we of en wanneer we het willen doen. Kan ook over 3jaar nog zeg maar:)
    Deze timmerman heeft ook onze boekenkast gemaakt. Doet heel veel op schepen maar ook in huizen. Toen wim nog matroos was heeft hij op dat schip woning gerenoveerd, vandaar dat we hem kennen. Is eigenlijk niks van te vinden op internet

16. polkadot

polkadot Actief lid

2 mrt 2010
    476
    0
    0
    Engeland
    Mag ik vragen hoeveel het ongeveer extra kostte om het door ikea te laten installeren? En krijg je de kosten te weten vooraf bij het opmeten?

17. joycje

joycje Fanatiek lid

21 aug 2009
    1.079
    0
    0
    Volgens mij staat in de catalogus van ikea de montagekosten. En als ik me niet vergis is dat best veel.. Moet je anders even kijken..

Deel Deze Pagina