een vraag aan diegene die ervaring hebben met particulier huren. wij zijn namelijk met spoed opzoek naar een woning en hebben al een gesprek gehad bij de woningvereniging met de vraag of we via hun niet zsm een woning konden krijgen, maar dit zal pas met spoed kunnen wanneer ons kleintje er is. nou oke, we vinden het een beetje vreemd om in augustus te gaan verhuizen als ik in juli bevallen ben. we gaan hier dus niet op wachten en willen nu proberen om via een particulier iemand aan een woning te komen. geen makelaar dus, maar een particulier persoon. we hebben een huisje gevonden die er heel goed uit ziet, alleen de wijk die twee straten achter dat huis ligt is niet een van de meest sociale wijken. maar goed, mijn vraag aan jullie. wie heeft er ervaring? wat zijn de nadelen? voordelen?
wij huren particulier via een makelaar dus ik zou sowieso een tussen persoon aanstellen. verder ja de voordelen jestaat dichter bij de verhuurder dus je hebt sneller toezegingen etc verder niet echt verschil
Als het onder het bedrag is wat betreft de huursubsidiegrens kan dat gewoon. Tussenpersoon is ook niet altijd nodig, let wel op dat je het contract goed naleest. Als huurder heb je sowieso veel rechten en een tussenpersoon wil vaak ook maandelijks geld vangen waardoor de huurprijs alleen maar omhoog gaat en verder doen ze ook niet veel.
Wij huren particulier.. 665 euro in de maand inclusief. Is wel via makelaar gegaan, kunnen we altijd op terugvallen. Ook krijgen we huursubsidie. Als je eigen voordeur hebt en niks deelt en onder de maximale inkomensgrens zit, dan heb je recht op huursubsidie.
Wij huren particulier. Ongeveer 1400-1600 euro per maand inclusief. Moet eerlijk bekennen dat dit meer mijn mans pakkie an is en de exacte prijs niet weet. Wij wonen in een kleine maisonnette. Nu hebben wij een huis gekocht omdat we maandelijks netto inclusief verzekeringen maar 1300 euro kwijt zullen zijn. Dan hebben we een eengezinswoning met tuin, op de hoek. 3 verdiepingen. Wij verdienen overigens teveel voor een sociale huurwoning. Nadeel vindt ik dat onze verhuurder wat laks is in onderhoud (dit hele gebouw is van hun) zo hebben wij nog steeds een ruit met barst op het balcon, wordt niet gemaakt. Badkamer en toilet komen uit het jaar 0 en zijn echt slecht en aan vervanging toe. Ik weet niet of dat bij particuliere verhuur vaak voorkomt, maar bij ons dus wel.
Je meest ideale situatie zou zijn als je iemand kent die een halfjaar ofzo naar t buitenland gaat en een huisoppasser zoekt voor z'n huurhuis - kan je dan waarschijnlijk voor redelijke prijs in. Maar dat is natuurlijk wel heel veel geluk hebben. Gewoon particulier huren is idd vaak al snel heel duur, ver boven de huursubsidiegrens. Soms heeft een woningbouw ook direct te huur woningen, waar bijvoorbeeld heel veel aan moet gebeuren, als je daarvoor tijd, zin en handigheid hebt kan je daarnaar vragen.
Dat heb ik dan verkeerd begrepen sorry. Nu is het hier wel zo dat particuliere huur hier best duur is en je voor een heel klein huisje dus al over die grens heen bent.
Wij hebben particulier gehuurt en dat voelde toch anders als bij een huur vereniging. Maar je kunt het ijvoorbeeld een jaar doen zodat je daarna een ander huisje krijgt. Als noodoplossing zou ik het gewoon doen maar lange termijn voelt dit beter.
Wij hebben zelf particulier gehuurd en ook verhuurd, het is goed om je rechten als huurder te weten en weten wanneer en of je huurder de woning zelf terug wil als je van plan was ergens langer te blijven.
Het huisje valt binnen de huurgrens, 650 kost het. het is een vrij jong huisje (7 jaar) en qua onderhoud ziet het er ook heel erg goed uit. op de foto's dan. morgen kunnen we het gaan bezichtigen, hebben jullie nog tips over enkele vragen die we kunnen stellen? we moeten inderdaad zorgen dat er een goed contract opgesteld wordt!