- Waar hebben jullie je keuken gekocht en hoeveel heb je ervoor betaald? --> ons budget was 10000 max alles inclusief. Heb hem bij grando gekocht - Wist je precies wat je wou of heb je daar eerst tekeningen laten maken? --> ook via 3 d programma's etc. Verder veel kijken en tekeningen laten maken. - Mag ik misschien de foto zien van jullie keukens? ik ben ook op zoek naar ideeën. --> Heb even geen foto, maar onze keuken is een G vorm (dus met een uitstekend stuk waardoor je aan 4 kanten iets hebt). Zonder bovenkastjes met naast de koelkast nog een hoge apothekerskast (aanrader van jewelste ). Ik heb de oven onder de inductieplaat en dan daarboven een rechte afzuigkap. Kleur is warm wit met een houtkleurig blad met aluminium lijst en rechte aluminium grepen. Ik heb geen tegels maar een glasplaat als achterwand. - Hoe verloopt nou zo'n onderhandeling? Hoeveel hebben jullier eraf gepingeld? --> heb er wel behoorlijk wat afgepingeld weet niet meer precies hoeveel. Je moet voor jezelf uitvissen wat je voor die specifieke keuken zou willen betalen en dan biedt je dat als tegenbod. Ook bedenken wat je maximaal zou willen betalen en dan daar niet boven gaan in de onderhandelingen. Je kunt ipv onderhandelen over de prijs ook over extra's onderhandelen (montage, betere afwerking etc). Je kunt de prijs natuurlijk ook beinvloeden door bepaalde dingen goedkoper te maken (geen carouselkast in de hoek bijvoorbeeld). - Zat bij jullie de montage in de prijs inbegrepen? --> Ja, bij ons wel. Heb tevens afgedongen dat ik alleen een super kleine aanbetaling zou doen.
Mee eens, het is maar net wat je wilt en wat je belangrijk vindt. Nu hebben wij het geluk om hele handige bouwvakkers te hebben en een vrij standaard maat keuken, dus ik kom er prima uit. En alles extra (zoals de Siemens apparaten (oven, koelkast, vaatwasser, 5-pits kookplaat en de afzuigkap), natuurstenen blad e.d.) koop ik er gewoon bij. Het vereist gewoon wat meer planning ...voor nagenoeg dezelfde keuken ...