lid fnv of rechtsbijstandsverzekering

Discussie in 'De lounge' gestart door joseetje26, 26 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    hallo meiden

even een vraagje..

ik ben van plan om een rechtsbijstandsverzekering te nemen en daarbij is ook het kopje arbeidsconflicten en ontslag gedekt...

nu ben ik ook lid van de fvn... via hun krijg je juridusche bijstand bij dat soort zaken..

nu zit ik erg te twijfelen.. die rechtsbijstandsverzekering komt er zowieso... maar zal ik dan de fnv opzeggen??? mijn man zegt dat het latijd handig is om lid te zijn van een vakbond... maar ik ben toentertijd vooral lid geworden vanwege de juridische bijstand die ze verlenen mbt werk..

wat denken jullie?

gr Jose

2. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ja ik vraag me af of je een rechtsbijstandsverzekering daar echt voor nodig zal hebben... Volgens mij wordt mbt werk vooral adviezen gevraagd en komt het weinig tot echt een rechtszaak. Dan kun je dus net zo goed naar de rechtswinkel voor gratis advies.

3. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    @Merijn: je moest eens weten hoeveel arbeidsconflicten voor de rechter komen! Ik maak het momenteel ook binnen mijn familie mee, erg vervelend (werkgever weigert loon uit te betalen).
    De vakbond vertegenwoordigt leden ook in rechtzaken, net als een advocaat. Ik zou daar niet nog apart een rechtsbijstandverzekering voor afsluiten, tenzij je dit ook voor je man zou willen kunnen gebruiken.

4. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Ik dacht eigenlijk dat de rechtsbijstandverzekering van de FNV alleen maar rechtshulp biedt bij arbeidsconflicten. Je zou eigenlijk beter kunnen overstappen naar de CNV. Ik zit bij de CNV Dienstenbond voor € 15,30 per maand (ten opzichte van € 15,70 per maand bij de FNV). Dat is veel goedkoper dan een rechtsbijstandverzekering. Tenminste wel voor wat je ervoor krijgt. Vaak zijn standaard rechtsbijstandsverzekeringen niet zo duur, maar als je een clausule erbij wilt afsluiten voor rechtshulp bij arbeidsconflicten betaal je je scheel. Bij de CNV, in tegenstelling tot bij de FNV, is ook rechtshulp verzekerd in de privésfeer (dus niet alleen arbeidsconflicten).

Ik vind het lidmaatschap van de CNV daarom heel interessant. Zeker gezien wat je ervoor terug krijgt. En ik ben zelf inderdaad ook wel graag lid van een vakbond, maar goed... das heel persoonlijk natuurlijk.

5. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

ik ben lid van fnv en heb daarbij een bijstandverzekering dus extra goed haha
    ik ga ook echt niet weg bij fnv daar word je ten minste netjes geholpen

6. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Nou geloof me er komen met een rechtsbijstand verzekering echt wel rechtzaken, ik heb het een aantal jaar geleden zelf mee gemaakt toen ik werd ontslagen ( na vier jaar fulltime te hebben gewerkt ) omdat ik zwanger was ... en dat is toen een rechtzaak geworden ... ik ben achteraf zo blij dat ik die rechtsbijstand had, mijn hemel wat een k*t periode was dat toen :(

7. Heppie

Heppie Bekend lid

19 jul 2009
    761
    0
    0
    Noord-Holland
    ik ben ook lid geworden van het CNV vanwege de rechtsbijstandsverzekering die je daar bij krijgt. Dus ik zou dat zeker eens overwegen.

8. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente
    ik heb ook beide heb rechtsbijstand al jaren en jaren maar ben begin dit jaar toch lid geworden van de fnv...die zijn toch beter op de hoogte met arbeidsconflicten etc...ik blijf mooi bij allebei....

9. Merijn

Merijn Niet meer actief

Wat een top plan!

10. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Ik ben ook CNV lid maar toen ik een keer gebruik wilde maken van rechtshulp in de privesfeer kreeg ik zelfs na enkele keren proberen geen gehoor. Ik maak nu wel gebruik van een jurist voor een arbeidsgerelateerde zaak en dat gaat wel prima.

Deel Deze Pagina