Beste dames, wij zijn met 2 gezinnen aan het genieten van een vakantie op een Limburgse Camping. We hebben 4 jonge meiden als buren en het is super gezellig. Maar zou iemand iets weten wat beter tegen diarree werkt dan een doosje kruidvat diarree remmers, op de doosjes staat max 4 per dag of naar elke stoelgang, gemiddeld ga ik een keer of 6 per dag als het lukt naar het toilet. Ik ben hier niet de enigste in maar we denken niet dat het aan het eten ligt, we hebben er niet allemaal last van. Er zijn er ook die mega verstopt zitten op het moment. De kids hebben gelukkig nergens last van maar het is gewoon vervelend omdat het de vakantie nogal aan het beïnvloeden is.
Wat vervelend! Immodium schijnt goed te werken. Goed opletten dat je niet uitdroogt anders wat ORS erbij nemen. Hopelijk gaat het snel over!
Kruidvat diarreeremmer is denk ik ook gewoon loperamide, dat is dezelfde werkzame stof als in immodium. Je mag daar maximaal 8 capsules per dag van, niet maar 4, ik heb ze in huis van de albert heijn en daar staat startdosering 2 capsules, daarna elke 2 uur 1 capsule met een maximum van 8 op een dag. Ik ga er vanuit dat je die met 2 mg loperamide hebt? Van het farmacotherapeutisch compas (zo staat het ook in mijn bijsluiter, behalve dat in de bijsluiter staat elke 2 uur en hier na elke x diarree): dosering Acute diarree: Volwassenen: Aanvankelijk 4 mg, vervolgens zolang de diarree aanhoudt 2 mg na elke daaropvolgende dunne ontlasting; max. 16 mg per dag. Kinderen ≥ 8 jaar: Aanvankelijk 2 mg, vervolgens zolang de diarree aanhoudt 2 mg na elke dunne ontlasting; max. dagdosis 6 mg per 20 kg lichaamsgewicht, nooit meer dan 16 mg per dag; 2–8 jaar: Drank: 1 mg = 5 ml per 10 kg lichaamsgewicht 2–3×/dag, max. 3 mg = 15 ml per 10 kg lichaamsgewicht per dag.
Er zit Immodium 2 mg in, moet er gewoon meer innemen? Wat is ORS tegen het uitdrogen, probeer nu 2 liter vocht te drinken en "gewoon" door te eten, dat wordt weer een ritje kruitvat, met 2 doosjes en 4 gebruikers gaat het erg hard. als het kruidvat bezocht wordt, wat kan ik voor de 2 dames en 1 heer meenmen zodat die ook een keer "normaal" naar het toilet kunnen? die zijn al vanaf vrijdag niet geweest wat ook weer niet goed is.
kan je niet beter even naar een apotheek rijden en daar om advies vragen? vezels eten helpt om naar het toilet te kunnen gaan. Daar kan je ook op googlen, die kan je dus beter tijdelijk niet teveel eten als je te makkelijk gaat.
Lactulose is volgens mij gewoon vrij verkrijgbaar voor de verstoppingen. Ik kreeg daar wel veel gas van (tijdens zwangerschap gebruikt).
Verstopping: veel water drinken. Vooral nu bij de zeer hoge temperaturen. Vezels eten, bruin brood, psylliumvezels, zakje Forlax o.i.d. fruit eten zoals kiwi, nectarine, pruimen. En veel bewegen. Diarree: Veel water drinken voor op peil houden vochtbalans. Is er ook sprake van krampen, bloedverlies, slijm of pijn? In dat geval huisarts bellen. Ik ben zelf bekend met chronische obstipatie, echter spontane diarree niet. Vandaar dat ik jou geen goede tips kan geven.
diarree ik denk een combinatie van inspanning met de temperatuur, het begon gelijk al nadat we aangekomen waren. Meiden naast ons waren tegelijk en we hebben elkaar geholpen met opzetten van de voortenten, en 1 van die meiden heeft exact hetzelfde we hadden net het avond eten op of we konden richting het toilet, en dat is zaterdag en gisteren zo door gegaan. gisteren wel wezen varen, ivm het vaarbewijs mag ik alleen varen of me schat maar die zat motorrace/formule 1 te kijken maar eigenlijk was het niks 2 keer aan moeten meren om de struiken in te rennen. Ik heb geen bloedverlies, wel buikpijn/krampen. M'n vriendin waar we samen mee zijn doet denk alles wat je omschrijft maar het wil haar maar niet lukken. bij haar man is het net als bij jouw chronisch die maakt zich geen zorgen en geniet gewoon door. 1 van de buurmeiden klaagt wel over mega buikpijn, krampen opgeblazen gevoel maar kan ook niet. Zou denk ook het weer zijn maar lastig is het wel.
hebben we niet in de buurt en de basis dingen weet ik wel, maar laat even iemand voor me naar de drogist gaan, dit is zeker op vakantie niet prettig.
Klinkt mij als een virusje, ook omdat de buurmeiden het ook hebben. Dan zijn diarree remmers eigenlijk niet goed, het virus moet eruit, en met een diarree remmer blijft het langer in de darmen en vermenigvuldigt zich meer. Dus mijn tip: uitzieken, hoe vervelend ook.
Het zou misschien ook door andere eetgewoontes dan in het dagelijks leven kunnen komen, kan me voorstellen dat dat bij sommigen diarree veroorzaakt en bij anderen voor verstopping zorgt. Ik merk het ook wel eens op vakantie: meer wit brood, meer vlees, vaker borrelen met kaasjes enzo, dan raakt mijn buik ook wel eens van slag. Verder geen tips die niet al gegeven zijn, ik hoop dat je je snel beter voelt en alsnog een fijne vakantie hebt!
Bij echte verstopping bij drogist iets van Bisacodyl halen, oraal of als zetpil. Bij hele erge obstipatie kun je ook bij de drogist microlax kopen, is ook om rectaal in te brengen. Dit gebruik wanneer mijn medicatie niet meer toereikend is.
@Marleen, daar heb je ook weer gelijk in maar het belemmert ons zo, heb je vakantie moet je voor de tent blijven omdat weg gaan eigenlijk geen optie is, gisteren wel gedaan maar daar voelde ik me onprettig bij. @Aries, we genieten wel en ondanks een flink leeftijd verschil hebben we goed contact, alleen houden de dames het in de avond / nacht wat langer vol als de oudjes Mijn racefiets is door 1 van die meiden in gebruik, die wilde de heuvels in met dit weer, nou zei liever als ik. Zo ie zo voel ik me niet fit om te fietsen nu. eten is nog niet zo gek veel anders maar we hebben nu geen eigen toilet en ik heb nu geen keuze maar buurmeis en m,n vriendin hebben daar veel moeite mee.
De dames die naar de drogist zijn gingen al voor de microlax en de Bisacodyl heb ik ze ook door gegeven. Bij hun moet het ook gaan werken, duurt anders veel te lang. p.s jij kan normaal zonder medicatie niet naar het toilet?
Oh mega vervelend is zoiets.. ik had het toen ik in italie was, ik kan normaal gesproken nooit normaal naar het toilet maar hier was het gerust een aantal keer op een dag bingo. Ik gok dat bij mij de warmte de boosdoener was. Ik heb alleen geen tips.. bij mij hielp simpele diarreeremmer van de ah wel.. sterkte, ik hoop dat het snel over is
Thuis of op het werk heb ik "normaal" weinig last, maar juist niet kunnen heb ik ook wel gehad op vakantie, mijn voordeel tov die meiden is wel dat als ik er eenmaal voor gaat zitten het me meestal wel lukt, hoor nu andere geluiden, ze kunnen het echt niet.
Hoi Dames even een vakantie terug koppeling. Iets meer diarree remmers was de werkende oplossing heb ondanks de warmte een flink stuk kunnen fietsen. Voor de dames die het toilet niet konden bezoeken hebben jullie tips ook geholpen, beide zijn van hun verstopping af en zitten met een platte buik op het bootje.