hoe voor kom ik dat mijn hond en vreemde honden in mijn tuin plassen? klopt het dat daat een middeltje voor is?
als jou hond er plast is het logish dat andere honden eroverheen plassen even alles goed schoonmaken met bleek en zorgen at je eigen hond zn behoefte niet in de tuin doet
Andere honden.....daar hoort het baasje voor te zorgen. Je eigen hond moet je gaan leren om niet meer in je tuin te plassen / poepen. Hoe kan je dat doen? Wat wij als advies kregen en ook echt geholpen heeft is het volgende. Doe in een doosje / zakje wat steentjes of wat anders. Wij hebben losse sleutels gebruikt in een boterhamzakje ( wel sleutels nemen die je verder echt niet gebruikt...want ze horen het geluid erg goed....neem je bv autosleutels wil hij straks de auto niet meer in ) Elke keer dat je de hond betrapt....dus in het begin op de uitkijk staan....gooi je met het zakje even hard tegen de hond aan zodat hij hiervan schrikt. Dit vinden ze echt niet leuk. Hier hebben we het in totaal drie keer moeten doen en sindsdien doet hij niet meer plase in de tuin. Kwebbel
Als je een hek zou maken voorkom je dat andere honden in jouw tuintje komen om te poepen en plassen. En je eigen hondje het afleren...tja, succes!
Verder gaat het wel goed met je? Het is de bedoeling dat je de hond NIET raakt, je moet er naast gooien, schrikken ze ook meer dan genoeg van.
Je mag best tegen de hond aan gooien hoor, ze zijn niet van glas! Je slaat er toch niet met een bezem op, het gaat om een bosje sleutels
er staat gooi je de sleutel HARD tegen de hond aan doe ik bij jullie toch ook niet of het nu hard of zacht is...maar zal wel naast de hond bedoelen
Je kunt gewoon vlak voor je hond gooien, dan schrikken ze genoeg. Doen wij altijd met de riem als ze niet komt. Er hard tegen aan gooien lijkt me niet echt een goede manier. Een tikje kan heus geen kwaad, maar vang maar es een bos sleutels met je handen..doet toch best zeer.
vind het toch wel een beetje zielig om sleutels tegen een hond aan te gooien, maar goed als dat mag ga ik het ook eens proberen met die krijsende peuters voor de deur :S das ook niet altijd even leuk
wij werken hier met speciale bosjes voor honden dus niet de huis tuin en keuken sleutels. En daarvan is het de bedoeling dat je het tegen de hond aan gooit. Dit vooral bij ruzies en helemaal niet luisteren. En je moet de kinderen dus niet gaan vergelijken met de honden, zit wel een verschil in vind ik.
ik blijf erop tegen dat je voorwerpen naar honden gaat gooien! ik vind het een teken van geen respect. Er zijn genoeg andere manieren om een hond iets bij te brengen. Als een kind niet wil luisteren of aan het vechten is ga je toch ook niet gooien? Ik ga wel honden met kinderen vergelijken. Honden zijn ook levende wezens met gevoel. Ik heb zelf een hond en hij is als een kind voor mij.
Hier even een stukje hoe ik het bedoel en hoe ik het ook toepas op de honden : Of de sleutel slim is? Ik denk het niet aan een sleutel zitten scherpe kanten en dan kan de hond onbedoeld verkeerd geraakt worden. Echter achter dat principe zit wel een theorie. Toen ik met africhten begon leerde ik om een hond op afstand te laten luisteren. Om dit te bereiken moet je op afstand "macht" over hem/haar hebben. En eigenlijk doe ik dat nog steeds. Ik maak gebruik van een ketting een gewone rinkel strop ketting dus 1 met grove schakels. Als ze iets fout deden van pup af aan (moeten ze natuurlijk wel eerst geleerd hebben wat ik van ze verwacht) rinkelde ik met die ketting in mijn hand. Voorbeeld: onze Rafa was een jonge hond die ik later kreeg en een beetje eigenzinnig was. Ook toen ze inmiddels doendersgoed wist wat hier betekende probeerde ze daaraan vaak maling te hebben. Als ik haar riep dan zag je haar kijken van ik kom niet en ging dan gewoon onder een boom me aan liggen kijken. Omdat ze inmiddels wel het geluid van de ketting kende heb ik de ketting naar haar toe gegooid. (niet hard uiteraard en zeker niet op d'r kop) Tevens riep ik meteen met een duidelijk commando "hier" De ketting met het daaraan verbonden onaangename geluid voor haar was genoeg om voordat deze op de grond viel haar al bij mij te laten zijn. Als ik aan het wandelen ben en er komt een hond aan dan moeten ze van mij af. Ik wandel tenslotte met 3 honden. Af tot de andere hond voorbij is. Merk ik dat een hond niet rustig af ligt dan rammel ik even en ze komen niet van hun plek. Dat wil wel eens 100 meter verderop zijn. Ze liggen niet per definitie vlak bij me. Loop ik met alle 3 aan de riem dan willen ze als ze de kans krijgen graag uitvallen naar andere honden. De riem versterkt tenslotte en ook het feit dat ze met elkaar zijn. In 99 van de 100 gevallen heb ik de andere hond ook in de gaten. Ik zeg dan: "ik waarschuw jullie" en rammel eenmalig met de ketting. Ik kan dan de andere hond gewoon passeren en het maakt dan niet uit of de andere hond aggressief is. Ze letten op mij en niet meer op de andere hond. Ben ik voorbij dan prijs ik ze uitbundig voor het goede gedrag.
dat is toch heel anders dan echt op je hond gooien. in het stukje staat dat je de sleutels in de richting van je hond gooit en niet dat je de sleutels op je hond gooit. En ook dat je hier al van pup af aan mee moet beginnen. Het gevaar hiervan vind ik dat mensen die dit lezen zelf aan de slag gaan. En vaak niet op de goede manier. Een hond kan hier heel erg last van krijgen. De hond krijgt problemen terwijl het de schuld dan van de baas is. Maar jee joh met 3 honden aan de wandel, vind het knap van je! En ik snap heel goed dat je ze dan goed onder controle moet hebben.
die sleutels werkt wel maar NIET tegen de hond aangooien pfffff (gooi ook geen sleutel bos tegen een mens aan toch) Die sleutelbos gooi je gewoon op de grond neer bij de hond En als je eigen hond niet in je tuin plast zul je ook minder last hebben van andere honden
hahaha ja had het in het begin een beetje verkeerd neer gezet, vandaar dat ik dit stukje maar even heb opgezocht Ja met 3 honden is niet makkelijk en eigenlijk niet te doen als je ze niet onder kontrolle hebt. Ik heb alle trainingen gedaan met ze gedaan die je maar kunt doen vandaar dat ze geloof ik ook wel goed luisteren hahahaha. Werk zelf op een hondenschool als trainer ( nu iets minder helaas) maar daar leer je goed hoe je met de honden om moet gaan.
OMG Jullie doen net of een hond mishandeld wordt als je een sleutelbos tegen hem aan gooit! Jeetje....
Ik zal jou eens een sleutelbos tegen je lichaam gooien, kijken hoe je dan reageert. Geweld lost niets op, sleutels tegen een dier gooien is dan ook niet nodig. Ze schrikken genoeg als je ze naast ze gooit hoor. Ik train ook honden, en nooit zal ik ze lichamelijk pijn doen, positief werkt veel beter.
Nou nou zeg wat een ophef over één zin. Hard en hard zit ook nog eens verschil in. En de vergelijking hond en kind..daar zeg ik maar niets over. Kwebbel