Keuken uitgeruimd, NIET normaal meer!

Discussie in 'De lounge' gestart door Jlover1988, 13 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eylem

Eylem Niet meer actief

Als je daar allemaal zo huiverig voor bent, waarom koop je dan geen portieverpakkingen. Blikjes cola, pakjes sap, kleine zakjes chips....

2. tassie

tassie Fanatiek lid

23 mrt 2006
    1.888
    0
    36
    :$:$:$ sorry, maar dit vind ik echt schokkend! Een pot pindakaas is zelfs een paar maanden na openen nog prima te eten hoor. Chips en nootjes is al gezegd. En die flessen drinken.... als je iets na 3 dagen weg moet kieperen staat het er op (bijvoorbeeld op een pak Multivit staat dat het geopend nog 3 dagen houdbaar is), maar dat heb ik op veel flessen en pakken nog nooit zien staan.
    Je moet het natuurlijk zelf weten, maar ik denk dat je een hoop te besparen hebt.

3. Uh ja er kan namelijk echt geen beest of listeria in groeien.. die hebben geen interesse in kruiden en pasta.

Ieder zijn eigen keuze natuurlijk maar ik vind het zonde van mijn geld om het weg te gooien.

4. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik ben er niet huiverig voor het komt alleen niet op.

blikjes enzo hebben we geprobeerd en dat gaan dan in zijn geheel de kliko in omdat 1 blikje teveel is voor mij. kleine zakjes chips idem want dat zet in de visite niet voor

5. Mama van Sepp

Mama van Sepp Fanatiek lid

5 feb 2010
    3.399
    0
    0
    +1 :) zo die ik het precies daardoor heb ik eigenlijk nooit dingen die over datum zijn in de kast staan :)

6. Mama van Sepp

Mama van Sepp Fanatiek lid

5 feb 2010
    3.399
    0
    0
    :$:$ ok dan ieder zijn ding maar ik zou zeggen koop dan kleinverpakkingen ofzo ..... Ik ben echt een zekerd qua houdbaarheid maar dit vind ik echt heel erg overdreven en zonde van je geld

7. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Pasta's, Rijst, Meel e.d. Heb ik allemaal in voorraad bussen zitten.

Ik heb 2 onhandige hoekkasten dus die worden regelmatig gecontroleerd. Op deze manier gooi ik niet tot nauwelijks iets weg.

8. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Nou als je geld teveel heb mag je mij wel wat geven :D

Maar ff srieus... Als je dit niet zou doen zou je een x extra op vakantie kunnen man
    Wat zonde!! En onnodig vooral... Waarom gooi je chips dezelfde avond weg?:( En waarom na 3 weken pindakaas enzo?
    Koop dan kleine zakjes chips en kleine potjes pindakaas als je t niet lang wil bewaren..
    Buiten dat kan je chips gewoon etentot het oud is, pindakaas wel 100 jaar volgens mij haha en jam gewoon eten tot er pluizen op zitten:D

En stiekem vind ik t nog best erg... Genoeg mensen die niks te eten hebben en jij gooit eten weg waar niks raars mee is... Doe er dan nog wat nuttigs mee ofzo

9. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Dan koop je kleine blikjes :D
    En je kan voor jezelf toch jleine zakjes chips nemen
    En als je visite krijgt 'normale' zak

10. Eylem

Eylem Niet meer actief

Sorry hoor, maar dan wil je het gewoon niet. En dan geloof ik ook niet dat jullie tekorten in het budget hebben. Als je met droge ogen zoveel kan weggooien.

En als een blikje al teveel is, waarom drink je dan uberhaupt frisdrank? Je kan toch wel 1 blikje op een hele avond opdrinken? Beter dan een hele fles weggooien.

Komt het nooit bij je op dat er miljoenen mensen op de wereld zijn die hun kinderen moeten zien verhongeren terwijl jij achteloos weer eens een zak chips of potje pindakaas in de container mietert? Zou je niet iets respectvoller met voedsel om willen gaan? En vooral; zou je je kinderen dat niet mee willen geven?

11. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Fijn dat het opgeruimd is maar zou wel even wat voorraadbussen halen.
    Ik heb bijv een voorraadbus waar macaroni in zit.
    En kruiden in mandje ofzo zodat het overzichtelijk blijf zodat je de volgende keer eerst daar even in kijk voordat je een zakje openmaak.

Amfy: ik zou echt voor kleinverpakkingen gaan dan hoor. Je heb tegenwoodig ook vleeswaren wat per portie zit verpakt. Dan heb je drie keer 1 portie apart verpakt in een bundeltje.
    Vind dat wel makkelijk met lever, rosbief enz. van die kwetsbare dingen.
    En inderdaad koeken apart verpakt, kleine chipzakjes enz.

12. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik zeg net dat een blikje te veel is. ik drink max 1 glas fris de rest drink ik thee.

dat ik eten weg gooi dat is toch mijn zaak? ik ga echt geen pindakaas oid eten van 3 maanden oud. we kopen al de kleinste verpakkingen en literflessen fris. ik drink dus uit 1 fles 3 glazen fris. dan blijft er nog minder als een halve fles over.

als mijn gedrag met voedsel verschil zou maken was het nog een pogin waard geweest meet dat kwart potje pindakaas of die halve zak chips in de 3 weken zet echt geen zoden aan de dijk

13. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Je zei eerder dat je per week een vuilniszak aan eten weggooit.. is dat echt zonder blikken of blozen de afvalbak in? Ik kreeg vroeger echt een draai om mn oren, mijn kinderen nu trouwens ook wanneer ze een halve boterham weggooien.

edit, maar goed idd.. ieder z'n leven.

14. MissBianca

MissBianca Fanatiek lid

11 jun 2011
    1.143
    12
    38
    Uden
    In een eerdere post zei je dat er een vuilniszak vol per week weggegooid werd. Dan denk ik dat je toch wel iets kunt veranderen om dit te verminderen.

15. Amfy

Amfy Niet meer actief

ja een restje rijst een restje groente een half pakje room een half zakje kruiden een pakje vleeswaren dat maar als 2 dagen open is (zelfde met kaas) etc etc etc

ja ik eet het absoluut niet meer op dus ik ga het dan ook echt niet bewaren.

16. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    maar hoezo zou je bijv kruiden weggooien?

17. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Zo ontstaat de wegwerpmaatschappij...

18. Amfy

Amfy Niet meer actief

omdat ik aan een restje kruiden te weinig heb voor een volgende keer.

dingen als peper enzo niet hoor dat gebruik ik gewoon tot het op is dat mag van mij ook blijven staan al is het over de datum.

maar een zakje met komijn of anijs etc

19. Wardi

Wardi Bekend lid

6 mei 2008
    830
    0
    0
    Mama : )
    Far far away...
    Ik lees hier e.e.a. over houdbaarheidsdata.

Ten minste houdbaar tot....(is dus langer houdbaar maar ten minste tot de datum dat erop staat) daarna moet je gewoon nagaan of het nog wel of niet goed is.

Houdbaar tot....maximale houdbaarheid bereikt dus daarna niet eten tenzij je van experimenteren houdt en tegen een stootje kunt ;)

Na openen beperkt houdbaar...meestal bij pakken sap en dergelijke 2 tot 3 dagen na openen houdbaar mits gekoeld bewaard.

Dus dat klakkeloos weggooien omdat er staat ten minste houdbaar tot (bijvoorbeeld op kruiden of pasta) is m.i niet nodig, kan gerust nog dagen/weken mee mits je het goed afgesloten bewaard.

Zonde dat er bij sommige huishoudens zoveel in de prullenbak beland. Je kunt ook gewoon af en toe de moeite nemen om te kijken wat je nog in huis hebt en dit nuttigen, je hebt het niet voor niks gekocht toch? :)

Ik gooi ook weleens iets weg omdat het te lang in de koelkast is blijven liggen of omdat ik vergeten ben dat ik het had liggen of omdat ik teveel van iets gekocht heb dat we niet graag eten. Maar dat overkomt me dan meestal geen tweede keer.

Huisdieren kunnen ook genieten van een restje avondmaal...krijgen ze ook eens wat anders (tenzij ze het niet mogen uiteraard).

20. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Daar heb je toch ook potjes van? Sorry hoor maar zeg zelf, is toch gewoon heel raar om kruiden na gebruik meteen weg te gooien? Komijn gebruik je verder echt nooit? Van wie heb je dit trouwens? Opvoeding?

Deel Deze Pagina