Keuken uitgeruimd, NIET normaal meer!

Discussie in 'De lounge' gestart door Jlover1988, 13 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik denk van mij zelf. mijn ouders iig niet snijden de schimmel nog van de kaas en eten het op.

Bij de toko hebben ze geen potjes komijn gebruik ik niet veel in denk eens in de 2 maanden en als ik minder als een derde in een zakje heb heb ik te weinig voor een volgende keer

2. MissMama09

MissMama09 Fanatiek lid

3 mrt 2008
    1.623
    0
    0
    Potjes komijn hebben ze wel hoor bij de toko heet Djinten ;)

3. MissMama09

MissMama09 Fanatiek lid

3 mrt 2008
    1.623
    0
    0
    Wat is er mis met pindakaas van 3 maanden oud? Is Nog gewoon goed hoor niks mee aan de hand...snap dat niet hoor!

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik ga maar niet meer lezen want ik zit me echt verschrikkelijk te ergeren. FYI; bij de AH verkopen ze gewoon potjes komijn en die zijn zelfs opnieuw te vullen als ze leeg zijn. En verder; denk nog eens aan kindjes die niet kunnen slapen van de honger als je weer eens een stuk kaas weggooit wat nog prima 2 weken mee kan. NEE je zal die kindjes er niet mee redden maar wat minder voedselverspilling en wat meer respect voor eten is wel op zijn plaats. Of wil je je kindjes ook meegeven dat het normaal is goed eten weg te gooien 'omdat er toch genoeg van is'.

5. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Ik vind dit een leuk Pot Verwijt de Ketel topic...:D

6. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Ik stop bij deze ook met lezen, beter voor mn nachtrust vanavond......

7. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw

Tsjaa mar als iedereen zo denkt dan heben we over 10 jaar geen voedsel meer ;)

En je heb nog
    Kleinere flessen als liter flesjes hoor.. Wat denk je van halve liters?
    En KLEINERE blikjes als 0,33
    En als het eten nog gewoon goed is wat maakt het dan uit of het 3 maanden staat of 3 dagen:(

8. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Daarom zeg ik, dat is echt iets psychisch.. Smetvrees wat betreft voedsel.

Ben benieuwd of je dan wel in restaurants eet bijv.

9. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Wij zitten in verhuizing.dus ik ven veel aan het uitzoeken,weggooien en naar de kringloop!ik ben best netjes maar toch...

10. Amfy

Amfy Niet meer actief

ja hoor 2 keer in de maand en ook gewoon bij mijn ouders of schoonouders en dan neem ik gewoon een blokje kaas ofzo.

het is geen vrees ik vind het gewoon weg dan niet vers meer. brood mag hier ook niet ouder zijn als een dag want dat vind ik smerig (maar dat gaat vanaf de bakker de snelvriezer in en kan dan per snee gepakt worden)

en ja misschien is het wel dat het mijn te makkelijk word gemaakt ik loop de winkel in snij mijn vleeswaren en ga naar huis. evenals groentes enzo de kweek ik meer en deel zelf en de aardappels ook
    en vlees komt voor 80% van eigen dieren.

11. minon

minon Niet meer actief

Kleinere pakjes van 0,2 precies den glas dus.
    Snap dit ook niet helemaal. Pindakaas pasta ed is allemaal op basis van olieen dus duurt heel lang voor het overstuur is. En als je net niet genieg hebt voor de volgende keer wat denk je van nog een zakje of potje bijhalen en daaruit aanvullen? Chips afgesloten kun je het na twee weken ook prima eten en kaas is van zichzelf al gemaakt met een schimmel net als yoghurt dus als je schimmel die er trouwens vrij snel al opkomt eraf snijdt is de rest inderdaad gewoon eetbaar. Dus als je vies bent van schimmel kun je beter helemaal geen kaas, yoghurt en dat soort zaken eten.
    Pasta, rijst ed die over de datum is kun je prima eten. staat niet voor niets ten minste houdbaar tot op. Als je de apart verpakte vleeswaren te duur vindt koop je een paar van die dunne platte doosjes bij de blokker doe je twee plakjes in bijv en dan in de diepvries. Probleem opgelost. Datzelfde kun je prima doen met jam, stukken leverworst grillworst brood enz enz. Zou als ik jou was maar eens even verder gaan kijken hoe hard andere mensen ervoor moeten werken en het dan eigenlijk nog niet kunnen betalen en in het buitenland. Die zouden de koning te rijk zijn om iedere week jou restjes te krijgen. Er is al zoveel voedselschaarste op de wereld en als iedereen zoals jij zou doen zou dat alleen maar erger en erger worden, met gevolg dat alles duurder wordt en steeds meer mensen in de problemen komen voor hun dagelijkse eten.

12. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Ik maak iedere week mijn kastjes schoon dus ruim iedere week mijn kastjes op en hoef bijna niets weg te gooien. Eerst deed ik dat niet en heb een keer 2 vuilniszakken vol weg kunnen gooien vond ik zonder dus daarom doe ik het iedere week.

13. MissQ

MissQ Fanatiek lid

3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    Heftig topic. Als ik hier mijn kelderkast opruim, kom ik ook altijd van die halve verpakkingen tegen (die al geruime tijd geleden open gemaakt zijn hoor!).. en ja, die gaan dan ook de vuilniszak in.

Ik ben van sommige dingen ook "vies" als het te lang open ligt. Denk aan een rol leverworst die over is van de visite. Verder ben ik erg schoon, zeker goed voor hilarische grappen van visite, in mijn mayo pot, jam pot etc MOET altijd een schone lepel/mes, dit om te voorkomen dat het gaat schimmelen.

Kaas waar wat schimmel is opgekomen, kan er gewoon vanaf worden geschaafd/gesneden, is het niet minder lekker om hoor. Heb wel ooit erg om manlief moeten lachen, die had de plush van de paturain afgelepeld en hier een broodje mee besmeerd en opgegeten. Hij vond het nog goed smaken! Heb hem daarna voorzichtig uitgelegd dat het wel KAAS moet zijn om de schimmel vanaf te halen en geen paturain ;)

Sommige mensen moeten meer op de kleintjes letten dan anderen. Hier hebben we het ook niet breed, hebben in de loop der jaren wel geleerd om met wat tips het gemakkelijker te hebben. Bv een heel brood in de vriezer en er dan uithalen wat je nodig hebt, meer avondeten maken dan nodig en dan de rest in de vriezer (je hoeft hiervoor helemaal geen dure vriesbakjes te kopen, gebruik hiervoor je lege boterbakjes, kan prima).

Erg zonde vind ik het inderdaad dat er pasta en kruiden weggegooid worden, die kunnen heel lang mee, zelfs over de datum. Dan hebben ze welliswaar wat minder smaak en kleur, maar 2 maanden komijn bewaren in een afgesloten bakje of een boterhamzakje in je donkere kastje kan heel prima. Kom je te kort? Vul het dan aan met een nieuwe verpakking!

Maar laten we het gewoon gezellig houden in het topic. Verwijten over en weer maken heeft geen zin. De een is de ander niet.

Fijne zondag nog allemaal.

14. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Tenzij ze de kosten voor het eten wat ze nu wekelijks de kliko in flikkert gewoon geeft aan de voedselbank of een ander instituut.;)

15. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Sorry hoor maar waar bemoeien jullie jezelf eigenlijk mee? Allemaal zo fel tegen ts kom op zeg... Al gooit ze elke week 100 euro gewoon weg, dat lijkt me dan altijd nog haar probleem en niet dat v jullie?!

16. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Ik heb een poosje terug ook een vuilniszak met voedsel moeten weggooien alles was ver over datum sindsdien koop ik alleen wat ik nodig heb en leg geen voorraad meer aan, Er is altijd wel een aanbieding en ik koop ook geen chips en choco meer in dikke voorraaden zonde als ik het vergeet in de kast en ook voormezelf is het niet gezond

17. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Nee is ook niet mijn probleem.. het gaat mij ook totaal niet om het geld.
    Gewoon jammer dat er mensen zijn die op deze manier omgaan met voedsel.

18. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Idd.

De 1 gooit een vuilniszak eten per week weg, de ander gooit dure kleding in de vuilnisbak ipv kledingcontainer, en de ander scheid geen afval, de ander verspilt energie,water,etc

Allemaal verspilling.

Een goed milieu begint bij uzelf zeggen ze wel eens ipv bij een ander ;)

19. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw

T gaat helemaal niet om t geld althans mij niet
    Maar om het goeie eten wat gewoon zonder pardon zo weggeflikkerd word, geen respect voor eten hebben
    Terwijl er zt mensen zijn die dat keihard zouden kunnen gebruiken

20. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Tsja sam en zo heeft ieder 'huisje zn kruisje' zeggen ze wel eens toch?! Eerst je eigen zonde bekijken voor je naar een ander wijst zou ik zeggen...

Deel Deze Pagina