Hele stomme vraag,.. We zitten te kijken voor gordijnen voor de kinderkamers. Er hangen nu rolgordijnen. Maar hoort dat tot net boven de grond of moeten ze net over de vensterbank vallen? En dan alleen voor het raam of over de gehele muur? Muur is zo'n 2m lang, raam is 1.45.
Sowieso net boven de grond. Dat is mooier dan van die halve gordijnen vind ik. Wat betreft de breedte ligt eraan. Als het niet heel veel muur is, zou ik dat meenemen.
wij hebben de gordijnen in de kinderkamer net over de vensterbank heen hangen zodat ze in de winter niet voor de kachel hangen en alle warmte achterhoudt
Niks hoort. Je moet dan wat je zelf mooi, handig, praktisch vindt. Als de gordijnen bij een radiator komen te hangen, zou ik ze zeker niet tot net boven de grond doen, want dan verlies je een hoop warmte.
Dat is wel zo ja.. Het worden ook gevoerde gordijnen dus dat is misschien niet zo handig met de radiator.
Ik heb lange dikke overgordijnen, en die ook nog eens van muur tot muur gaan. swinters zitten ze altijd dicht, en de verwarming zit erachter. Zodra ik de verwarming aanzet, laat ik de gordijnen even open. als de ruimte op temperatuur is, dan doe ik ze dicht. Zo gaat er geen warmte verloren, en hoeft de kachel niet zo vaak aan te slaan. En het blijft met de verwarming achter de gordijnen heerlijk op temperatuur. Dus ik zou nooit kiezen voor korte
Ik vind i.c.m. een vensterbank korte gordijnen (tot net over de vensterbank) het mooist. Zonder vensterbank kies ik voor lange gordijnen.
Ik vind gordijnen tot op de vensterbank zooo lelijk en goedkoop lijken. Smaken verschillen... Ik vind het het mooiste tot 3cm boven de grond. Mijn oudste dochter heeft een groot raam op haar kamer, daar hebben we het gordijn van muur tot muur gedaan. Zijn de verwarmingsbuizen ook mooi weggewerkt. Qua warmte maakt het niks uit, ik heb de verwarming toch voornamelijk aan staan als de gordijnen open zijn.