Hallo allemaal! Hopelijk hebben jullie een paar tips voor ons! Wij gaan over 2 weken onze keuken verbouwen. Ik heb daardoor een complete week (7 dagen) geen beschikking over mijn gasfornuis. Het enige wat we wel hebben is een koelkast, redelijk ruime vriezer en een magnetron/oven. Hebben jullie tips wat we in die week kunnen eten? Mag ook iets zijn wat ik vooruit kan maken en kan invriezen. We hebben al een dagje Mac. Donalds ingepland, 1 dagje Chinees halen en we eten 1 dagje bij oma. (Op hulp van andere familie/vrienden hoeven we helaas niet te rekenen, dus dat is geen optie). Alvast bedankt! Ben benieuwd naar jullie suggestie's!
Kipfilet marineren en 20 minuten garen in de oven met aardappels ( rostirondjes, aardappelkroketjes, ovenfrites) en sla Maaltijd salade met brood Zelf pizza maken met lekker veel groente Kant en klare pannenkoeken opwarmen in de magnetron met fruit als toetje Van te voren maken en opwarmen in magnetron: macaroni, nasi, bami Of heel veel Chinees bestellen dan kan je er vervolgens dagen van eten
Wij hebben net ons huis verbouwd en toen heb ik 2 maanden zonder keuken gezeten. Ik had de dingen die jij ook had. Daarnaast had ik nog een elektrisch kookpitje op zolder staan van toen ik nog studeerde, dus die heb ik ook weer eens uit het stof gehaald! Jols heeft al een hoop dingen genoemd die wij ook hebben gedaan. Een week is best te overzien. Je kunt makkelijk voor twee of drie keer voorkoken en dat bewaren in de vriezer, of zelfs de koelkast (voor de eerste dagen) en het dan opwarmen in de oven of magnetron. Daarnaast vond ik de magnetronmaaltijden van de appie ik best ok. Ze hebben er ook stoommaaltijden voor in de magnetron en kant-en-klare ovenschotels. Verder ratatouille uit de oven: voorgekookte aardappeltjes, courgette, aubergine, ui, paprika, tomaat: allemaal in stukken in een grote ovenschaal en mengen met wat olie en zout, zodat de olie goed verdeeld is. Dat dan in de oven (vrij heet, 200+ graden.) Veel kant-en-klare soepen zijn ook wel in de magnetron op te warmen. Combineren met (stok)brood en sla/salade. Als het buiten droog is, zou je kunnen bbq-en. Edit: Ik weet niet of jullie die week een afwasmachine hebben, maar ik denk van niet. Wij deden hier heel erg aan afwasbesparing en deden dan 's avonds een keer de afwas: - We aten ontbijt, lunch en avondeten van hetzelfde bord. Ook gebruikten we hetzelfde bestek. (Tenzij iets heel vies was, dan pakten we wel schoon. - Thee dronken we de hele dag uit hetzelfde kopje. Daaruit dronken we trouwens ook water. - Voor je iets schoons pakt, altijd eerst kijken of je iets bij de vaat hebt staan dat je er ook voor kunt gebruiken. - enz.
camping kookplaatje. kun je best veel mee. het is een soort van kamperen. zonder keuken en dr zijn mensen die dit in de zomer weken doen dus is best mogelijk. wij haalden gewoon vaak op maarn u is het zo dat dat hier niet duur is en niet alleen vette hap of chinees. verder zou je du ovenschotels kunnen voorbereiden. je frituurpan een keer uit de kast kunnen halen. dan ben je er al gauw hoor. die 7 dagen zijn zo om.
Bedankt voor je uitgebreide reactie! Hier heb ik zeker wel wat aan! Afwasmachine hebben we inderdaad niet, hahaha, had ik nog niet eens bij stil gestaan . De anderen uiteraard ook bedankt voor jullie reactie's! Ik kan hier echt wel wat mee!
Hier ook tijdens de verbouwing weken op een dubbel kookplaatje gekookt (Kijkshop) en nadien gelijk doorverkocht. Veel succes met de verbouwing.
Ik heb een stoomkoker gekocht. Daarnaast had ik pastasaus al eerder gemaakt en ingevroren. Wat kant en klare soepen opgewarmd. Plaatpizza gemaakt. En natuurlijk bij anderen gegeten!