hoi allemaal, Vanaf vandaag is ons appartement verkocht onder voorbehoud! Jeej! En ons nieuwe huis hadden we al gekocht met de no risk clausule dus hoeven niet nu nog te gaan zoeken. De keuken die in t nieuwe huis zit is nog erg netjes, alleen onze kleur niet heel erg. Dus ik zit eraan te denken om de deurtjes te verven. en twijfel tussen zelf te gaan proberen of t te laten spuiten door een bedrijf. Nu ben ik eigenlijk op zoek naar ervaringen van jullie die hun keuken hebben laten spuiten, en daarbij ook een prijsindicatie (prijs per deurtje ofzo voor een gemiddelde?). Op internet kom ik namelijk niet veel verder voor een prijsindicaties. Maar wil ook nog geen offertes aan gaan vragen als hier nu misschien al kan blijken dat t wel heel prijzig is alsnog Wil gewoon globaal een idee hebben, maar vooral natuurlijk ook: was het het waard? Is het geworden zoals je verwachtte of misschien wel nog beter? Etc Ik hoop dat jullie wat ervaringen hebben om te delen Ervaringen met zelf verven ben ik ook heel benieuwd naar trouwens! bedankt alvast!
Ik wilde ooit 1 plint laten spuiten en dat werd te duur, vanwege 50,- opslagkosten omdat het zo'n klein klusje was. Maar op zich vielen de kosten dus wel mee. (Exacte prijs heb ik dus niet voor je).
Wij hebben de keuken zelf geverfd. Houd er wel rekening mee dat je een houten keuken prima kan verven maar bij een keuken die gelamineerd is er lelijke luchtplekken kunnen ontstaan. Onze houten keuken was echt heel mooi geworden. Was er heel blij mee. Nieuwe handvatten doet ook wonderen. Als de prijs van spuiten erg hoog wordt is alleen de deurtjes vervangen misschien ook een oplossing?
Ik wilde het ook laten doen. Offerte laten maken 1500 euro.. dikke doei.. spaar wel ff verder voor nieuwe keuken.
WIj hadden het zelfde en hebben de deurtjes laten beplakken met plastic uit de autoreclame. Waren voor 500 euro klaar. Via folieplakken.nl. Resultaat is echt heel goed.
In onze vorige huis hebben wij de keuken geschilderd. Was gelig en naar grijs geverfd. Met een roller gedaan, zag er opzich prima uit. Nog niet hoe wij de keuken graag hadden willen gezien, maar stond netter voor de verkoop. Onze huidige keuken in ook gepimpt, vorige bewoners hebben het door een prof laten doen. Prima gedaan, voel absoluut niet de drang de keuken te moeten vervangen binnen nu en een paar jaar.
Daar was ik al bang voor, wij zullen rond de 21deurtjes/laatjes uitkomen of meer nog Goed voor de andere tip van de luchtbellen, t is idd gelamineerd....of zo ziet t er in elk geval wel uit T kan wel gedaan worden hoor, maar is een heleboel werk om zelf te doen Frontjes vervangen is denk ik de duurste optie (t zijn geen ikea maten ofzo, of misschien grotendeels nog wel als we geluk hebben haha). Frontjes zijn doorgaans ook een grote kostenpost van een nieuwe keuken... @Elletje heb je een voor en na foto die je zou willen delen? Ben beetje sceptisch over folie, al vind ik de prijs wel heel erg meevallen! Dus ben wel benieuwd hoe het er dan uitziet
Als t een folie keuken is kan je t folie verwijderen. Daar onder is t dan hout ( of geperst spaanplaat oid) wat je heel makkelijk zelf kan schilderen. Heeft een vriendin van me ook gedaan.
Mijn oma heeft ze laatst laten spuiten en was ook 2000 euro kwijt. Wel prachtig hoogglanswit geworden nu ipv beuken. (Nieuwe frontjes was nog duurder...)
Idd dat spul kun je er meestal wel af halen. Ik had het in het oude huis ook graag gewild omdat de folie op meerdere plekken los liet maar we zouden toch niet lang meer blijven. Meestal zit er mdf onder en dat is heel goed te schilderen
Wij hebben het ook laten spuiten. Waren (zwart) 400 euro kwijt. Onze deurtjes en laatjes hebben een werkje er in, dus zelf doen had waarschijnlijk niet mooi geweest. Wij zijn hee; blij met het resultaat
Mijn schoonvader had alles laten spuiten, na een jaar kwam de oude kleur er in de buurt van de handgreepjes weer langzaam doorheen.
Wij hebben ook gekeken voor laten spuiten, of nieuwe frontjes. Maar spuiten vond ik erg duur duurder dan de nieuwe kastjes. en nieuwe frontjes ging niet aangezien we niet wisten waar de keuken vandaan kwam en dan paste de deurtjes niet. Uiteindelijk alle kasten helemaal laten vervangen.. was heel goedkoop omdat hij dacht dat het niet zoveel werk was maar die had zich in de vingers gesneden is meer dan een week bezig geweest om de kastjes te vervangen.
Er zal idd mdf of spaanplaat onder zitten, tis meer dat t gewoon een heleboel werk is om zelf te doen haha Al wil ik dat alsnog wel doen hoor, ben tenslotte wel gek op verven Zonde om te lezen dat er bij de grepen weer de oude kleur tevoorschijn komt...zat er geem garantie oid op voor een bepaalde tijd? Ziet er netjes uit die folie, ik ga die website eens bekijken bedankt voor het delen! Bedankt voor al jullie reacties
Weet niet waar je woont, maar wij hebben de keuken laten spuiten door Harry buiter in leek ( bij Groningen) 9 deuren, 5 lades en 3 frontjes) €550.-. Moesten we ze wel zelf brengen en halen anders werd het stuk duurder.