Ik wil wat bewuster met ons geld omgaan. Het vliegt de deur uit en het ergste is dat ik vaak niet eens meer weet waar ik het aan besteed heb. Ik schrik een beetje (veel) van de kosten voor de boodschappen. Vooral gezond eten is duur merk ik. We zijn al gauw 130 euro per week kwijt. Hoeveel zijn jullie kwijt aan boodschappen?
Ik denk tussen de 100 en 150 euro per week voor ons vieren. Ik let wel op wat ik koop en niet de duurste merken, maar ik ben ook geen koopjesjager die alle aanbiedingen uitpluist.
+- 500 a 600 per maand. Incl wasmiddel, shampoo e.d. We zijn met zijn 5en, geen kind meer in de luiers maar wel moeilijke eters
Zo’n €150-175 per week voor 2 volwassenen en 2 peuters. Luiers, verzorgingsproducten (shampoo, douchegel, wasmiddel, etc) en flesvoeding van de jongste zitten hier niet bij in. Ook hebben we gemiddeld eens in de twee weken HelloFresh.
Ahhh dus we zitten nog relatief gemiddeld merk ik. Ik probeer een structuur te bedenken voor hier in huis. Ik hoef geen koopjesjager te worden maar wil wel een beetje naar de aanbiedingen kijken en daar het weekmenu op afstemmen. Hoe doen jullie dat?
Ik loop tegen hetzelfde aan. We spenderen ong 130 euro per week voor 2 volwassenen en 2 veeletende kinderen. Ik wil het omlaag brengen maar zie ook dat de prijzen echt zijn gestegen afgelopen maanden en we niet eens heel exclusieve dingen kopen...
Bijna 200 pw en dan zit alles erbij. Verschrikkelijk duur geworden de laatste tijd maar let ook niet op de aanbiedingen en haal regelmatig wat duurder vlees
Ik tussen 100 en 150 per week. Incl verzorgingartikelen. Vlees bij de slager, brood bij de bakker. Boodschappen bij de Jumbo. En 1 keer per 2 weken Marley Spoon.
Hier ook zo tussen de 120 en 150 euro. Drie kleuters in huis, waarvan twee 's nachts nog een luier. Schoonmaakartikelen zit er wel bij in, verzorgingsproducten koop ik elders.
175-200 euro, wij merken echt dat het duurder is geworden en het volledig thuis werken ook meer eten ‘kost’.
Boodschappen wisselt maar sinds wij bestellen bij picnic is het een stuk minder in de maand. Ik denk dat ik onbewust toch veel extra’s mee nam als ik naar de winkel ging. gemiddeld zal het nu 675 per maand zijn. Voor 4 personen. Excl verzorgingsartikelen incl koffie. In maart, april en mei was het 800 per maand.. toen ging de knop om
Ik heb geen idee wat wij per maand uitgeven. Ik zou sowieso niet bezuinigen op het eten (en nee wij komen rond van 1 inkomen). Misschien de andere uitgaven bekijken? Bv goedkopere luiers, andere verzorgingsproducten, kleding uitgaven ed. Ik zag hier wel vaker de tip voorbij komen om bv met de nieuwe bonusaanbiedingen een weekmenu te maken. Oh en wij eten zo min mogelijk vlees. Vis koop ik meestal in de aanbieding (er is altijd wel ergens een aanbieding en de visboer heeft ook elke keer wat anders).
Ik heb op het moment geen idee. Voor corona hebt ik het bijgehouden en zaten we rond de €150 geloof ik. Maar door corona gaan er veel meer etenswaren doorheen. Man werkt thuis, oudste dochter heeft minder les op locatie op het mbo, e.d. Ik gok dat het gemiddeld rond de €250 per week is voor 6 personen (2 volw., 2 pubers, 1 tiener en een kleuter). En dat is inclusief huishoudelijk en verzorgingsartikelen. Ik haal vrijwel alles bij de Ah. Ik hou aanbiedingen wel in de gaten mbt het weekmenu. Maar eigenlijk zet dat niet zo veel zoden aan de dijk. Ik kook niet uit pakjes/zakjes en daar zitten vaak wel de betere aanbiedingen (1+1 e.d.) Vers groente/fruit en vlees levert dan qua aanbiedingen niet zo heel veel op.