Toen bleek dat ik zwanger was zijn mijn vriend en ik op zoek gegaan naar een appartementje. Particulier stond er bijna niets te huur en we hebben een van de enige opties aangegrepen. Toen we er goed en wel 3 weken woonden viel er een brief op de mat over de geplande sloopwerken van het bejaardentehuis aan de overkant van de straat. De makelaar heeft ons daarover niet ingelicht, met als gevolg dat ik straks met een prematuur kindje in de sloop- en bouwherrie en -stof zit. Ik had het telefoonnummer van de vorige huurder en heb hem gevraagd of hij op de hoogte was. En jawel hoor, dat was de reden dat hij vertrokken is. De makelaar moest dus op de hoogte geweest zijn. Nu vroeg ik me af, hebben wij een poot om op te staan als we ons jaarcontract vervroegd zouden willen verbreken?
ik vraag het me af of je zomaar je contract vervroegd kan verbreken....het gaat niet om een verzwegen renovatie van het pand zelf Ht informatieplatform voor recht en regel misschien kun je hier iets vinden
Het is waarschijnlijk ook openbare informatie geweest, dus als je zelf had gezocht dan had je de info kunnen vinden, zeg maar soort onderzoeks"plicht".
ik vraag me juist af of het legaal is een jaarcontract aan te bieden? Da's hartstikke lang, en ik weet wel dat huisjesmelkers vaak niet eerlijke contracten onder de neus schuiven...