Hoi Dames, Ik ben 8 weken geleden begonnen met gezonder te eten en meer te bewegen. Ik heb hiervoor de favoriete MFP app gedownload en heb deze ingesteld voor 1200kcal per dag. Ik weet dat dit niet veel is maar voor mij werkt dit prima. Ik ben 1.65cm en ben begonnen met 86,4 en weeg inmiddels 78,0. Nu ben ik sinds 2 weken blijven steken op 78 kilo. Ik sport 2x per week en soms 3x per week. Ik ga dan 1,5 uur sporten zowel cardio als kracht (maar voornamelijk cardio). Mijn eetschema per dag is verschillend maar dit is een voorbeeld; O: Havermout en melk OF kwark T: Appel L: 4 Crackers (extra vezels) met mager beleg OF Allison brood 2 sneetjes met mager beleg T: Gekookt ei OF Havermoutreep D: Gewokte groenten en vis OF groenten met vlees OF maaltijd onder 500kcal. Na het avondeten neem ik niks meer tenzij ik honger heb en dan eet ik kwark. Zou iemand mee willen kijken en kunnen aangeven wat ik eventueel hieraan kan veranderen? En ben benieuwd wat jij hebt gedaan toen je bleef stilhangen met dieet? Alvast bedankt. Groeten Lamode
Beetje stomme vraag, maar hoezo te weinig? Ik heb zittend werk. Als ik meer eet dan dit, kom ik aan. Op dagen dat ik sport, eet ik natuurlijk wel meer.
Omdat als je te weinig calorieen eet je direct alles opslaat als reservevoedsel. Heel slecht voor je stofwisseling en lichaam. 1200 kcal is bizar weinig. Of je moet mega klein zijn en heel licht
Je vakt ook in plateaus af. Je lichaam heeft ook even de tijd nodig om weer te wennen. Komt wel weer zou ik zeggen. Afvallen is nooit met een lijn die alleen maar naar beneden gaat soms gaat het wat minder hard. Ook sport je dus zul je meer spieren opbouwen. Spieren wegen nu eenmaal meer als vet. Kijk ook naar je lichaam dan alleen maar naar het nummer op de weegschaal. Ik eet elke dag niet heel veel meer calorieën dan dat jij doet en het is per persoon verschillend wanneer het te veel is en wanneer te weinig. Heeft helemaal met je levenstijl te maken en moet je zoeken wat bij jou past Ik kom ook aan als ik meer eet.
Helaas niet Nou eet ik ook wel iets meer op een dag hoor. Maar dat advies van 2000 kcal per dag, dan kom ik gewoon aan.
Je lichaam moet inderdaad even wennen. Je mag me altijd een pb sturen hoor, niet dat ik er nou zoveel verstand van heb, maar ik steun graag mensen die af willen vallen
Hoeveel kcal zou je moeten eten dan bij 1,65 groot? Ik eet soms 1150 calorieën op een dag en soms 1400 dat ligt dus per dag anders. Verder sport ik 5 keer in de week.
Bedankt voor alle reacties dames! Ik houd hoop dat het dan nog goed gaat komen. Ik krijg van Tinateenslipper een voorbeeldmenu ...ben benieuwd hoe die eruit gaat zien! Sdonya, ik doe niet cheaten dus ook niet 1 maaltijd per week. Ik mag van mezelf als ik het even moeilijk heb 1 evergreen koek bij de koffie, of volkoren ontbijtkoek met laagje boter.
Meet je cm's op! Toen ik afviel stond ik soms ook stil, maar ik nam in omvang wél af. Na een paar weken ging het afvallen weer gestaag door. En volhouden, je kunt het