Keukenmachine, tomaten in kleine stukjes maken

Discussie in 'De lounge' gestart door Cryptonism, 30 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Weet iemand van jullie dat misschien?

Ik heb wel zo'n keukenmachine van Aldi, maar ik vroeg me af, kan de gemiddelde keukenmachine ook dingen als tomaten, uiten enzo in kleine stukjes maken? Dan heb ik het dus niet over moes of puree maar echt kleine blokjes.

Ik vroeg me ineens af of dat kon aangezien dat met de hand echt een waardeloos werkje is :).

En zo ja, zijn er keukenmachines die zoiets speciaal kunnen of zou het standaard moeten zijn?

2. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    denk dat de meeste er moes van maken.

Maar zo lastig is dat toch niet? Je moet alleen een goed scherp mes hebben.

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik heb een hele simpele keukemachine van 20 euro geloof ik, ik gebruik hem alleen om wortels, rode kool, meiknol etc heel fijn te hakken voor salades en dat gaat prima :) . Maar dat is wel hard natuurlijk. Tomaten wordt denk ik eerder tomatensap.

4. Kruimelmuis

Kruimelmuis Bekend lid

4 jun 2011
    672
    28
    28
    Vrouw
    Moeder. Student social work (AD)
    Emmen
    Ja, je hebt nu iets bij Telsell / Tommy teleshopping òf Kijkshop!

De ... chef geloof ik..
    Hij kan ook patat maken..
    Òf aardappelpartjes..
    En nog meer opties..
    Ook kan je wortel òf ham julienne maken..

Wij willen m nog maar eerst heb ik de magic bullet aangeschaft, ook een giga ge-wel-dig apparaat!

Zowel dat chef ding als de maggic bullet zijn 60,- per stuk..

Dat apparaat wat ik bedoel heeft n groene deksel & heeft handbediening (niet electrisch)..
    Maargoed veel 'keukenapparatuur' wat die functie heeft heb je dr niet voor 60,- dus je loopt m niet mis..

5. 2xtantein1week

2xtantein1week Fanatiek lid

15 dec 2011
    2.166
    1
    0
    Het licht er helemaal aan hoe lang je hem aan zet, hoe klein de stukjes worden. Het zullen geen mooie blokjes worden, maar wel stukjes.
    Bij tomaat moet je alleen wel het sap gedeeltje eerst uit de tomaat halen. Anders wordt het wel prut.
    Ik doe er wel eens augurk, appel, ui, paprika enz in. Al je het per soort doet, en telkens ff aan en dan kijken hoe groot de stukjes zijn heb je uiteindelijk alles ongeveer even groot.
    Ideaal! Maar vind het ook leuk om te snijden, dus meestal doe ik het met de hand.

6. Kruimelmuis

Kruimelmuis Bekend lid

4 jun 2011
    672
    28
    28
    Vrouw
    Moeder. Student social work (AD)
    Emmen
    O de nice dicer (plus), het werkt echt..
    Zelfs voor tomaten!
    Wil m graag vòòr de zomer aanschaffen :)..

7. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Die reclame voor nicer dicer heb ik ook gezien en met verbazing bekeken ... dat mensen daar intrappen. Bijna alles wat je in dat ding moet doen, moet je eerst in kleinere stukken snijden ... haha ... heb je iets waarmee je je messen de deur uit kunt doen, moet je weer naar de winkel om het passend te maken voor het apparaat :D

En ook dan moeten je tomaten niet te sappig en rijp zijn natuurlijk ;). Vraag me ook af hoe lang zo'n ding loeischerp blijft en dat moet het wel zijn om te doen wattie doet. Dus ... vooral 60 euro aan uit geven ;)

Ik zweer bij keukenmesjes van de Hema, goedkoop en blijven behoorlijk lang scherp. Daar snij je in een handomdraai tomaat en uit etc mee. En ja ... gezond eten kost inderdaad tijd. Wij zijn iedere avond minstens een half uur aan het snijden en hakken, maar eten wel altijd ruim 2 ons groenten ... heerlijk!

Deel Deze Pagina