Hallo, Ik weet niet of de titel wel helemaal passend is. Sinds december woon ik hier in dit huis. Nu hebben wij letterlijk vlak voor de deur een parkeerplaats. (woon in een rijtjeswoning en iedereen heeft een parkeerplaats voor de deur). Volgens de buren zijn het openbare parkeerplaatsen. Nu hebben de buren vaak 3 auto's voor de deur staan. Als ze het goed parkeren dan hebben ze ca 1.5 plek nodig zeg maar. De 3e auto zetten ze aan de overkant neer. Nu word er met regelmaat een auto voor mijn deur neer gezet. Met als gevolg dat ik met geen fatsoen de garage uit kan met fiets of buggy. Vandaag ben ik druk geweest en veel weggeweest. Dus ik heb mijn fiets op de parkeerplaats voor mijn deur gezet. Nu zie ik dat mijn fiets ALWEER is weggezet zodat de buren de auto er neer kunnen zetten. De buren blijven er glad van overtuigt dat het openbare parkeerplekken zijn en dat ze dus de auto er gewoon mogen neerzetten. Maar het gaat mij toch wel te ver eigenlijk dat ze me fiets maar wegzetten zodat hen auto er kunnen staan. Iemand tips? Praten met de buren heb ik al gedaan. Zat zelf te denken om naar de woningbouw te gaan maar wil ook weer niet zo'n zeur buurvrouw zijn.
Weet natuurlijk niet precies hoe het bij jullie geregeld is, maar hier in de buurt hebben mensen met een garage en uitrit altijd de mogelijkheid hieruit te rijden (er mag dus niet geparkeerd worden voor hun uitrit). Maar dat is bij jullie niet het geval? Of wel?
parkeer plaatsen zijn meestal idd openbaar. Maar begrijp ik het goed dt hij voor de uitgang van jouw garage zit? of bedoel je je tuinpad ofzo? Zit er geen stoep tussen? Misschien eens bij de gemeente navragen of het idd openbare zijn...en of er iets aan te doen is omdat de parkeerplaats jouw behinderd in het naar buiten gaan. Geef je alleen weinig kans dat het iets opleverd.....
ik heb een drive-in woning... in de garage kan een auto staan namelijk. En wat ik begreep is de regel dat het openbare parkeerplek is mits het geen hinder geeft aan de ander. En dat laatste doet het dus wel. Mjah ik heb dan geen auto maar doe alles op de fiets. Vind het gewoon alleen onwijs irritant dat ik me belemmert voel in het in en uit de garage gaan.
dan zou ik een oud barrel kopen en die voor altijd op die plek laten staan.... aah nee is gekheid maar je zal er dan haast toe in staat zijn he... gewoon ffe vragen of ze hun auto niet tot zover willen neerzetten dat jij niet meer fatsoenlijk je garage uit kan komen....
Ik begrijp het nog niet helemaal. Je geeft aan een drive in woning te hebben, zetten zij hun auto dan recht voor jou "garage" neer ?
Even navraag doen bij de gemeente. Als het officiele parkeerplekken zijn op de openbare weg, heb je kans dat ze idd daar hun auto neer mogen zetten. Maar het is wel zo, dat ook al ligt daar een parkeerplek, jij wel de ruimte mag nemen om je auto uit de garage/oprit te halen. Een auto mag nooit voor een uitrit geparkeerd worden.
Tja, al het gewoon een parkeerplek is heb je denk ik pech. Ik snap niet helemaal hoe de situatie precies is qua ingang/uitgang van de garage en de parkeerplek. Maar een parkeerplek is een parkeerplek en ik denk dat je er weinig tegen kan doen dat mensen daar hun auto neer zetten. Heel eerlijk gezegd -> als ik een fiets zou zien staan op een openbare parkeerplek zou ik die ook gewoon aan de kant zetten.
Amethist Dat is niet helemaal waar. Als er een (openbare) parkeerplek voor een uitrit staat mag je daar geen auto neerzetten. Maar dat is ook afhankelijk van je bestemmingsplan (o.i.d.) Bij ons hebben we ons huis, stoep, straat, parkeerplek, stoep, garages. Officieel mogen we op geen enkele plek onze auto neerzetten, maar omdat op 3 of 4 garages na, deze niet gebruikt worden, mogen we daar de auto neerzetten. Op het moment dat de eigenaar van een garage beslist om die weer te gebruiken voor hun auto hebben we geen poot om op te staan, want het mag niet. Het is zelfs zo, dat ook al hebben we toestemming van de eigenaar, de politie ons een boete kan geven voor fout parkeren.
Misschien denk ik te simpel, maar als het om een plek gaat die voor een uitrit staat, dan is het toch geen parkeerplek . Dan is het gewoon "een plek voor een uitrit"...toch? Of ben ik nu heel blond .
Nee hoor, het is echt een parkeerplek In ons geval dan he. Ik weet natuurlijk niet hoe het er bij TS uitziet.. Zal eens kijken of ik een foto kan vinden.
Hier een voorbeeld foto. Die grijze deuren onderaan zijn de garage deuren en er dus vlak voor zit dus de parkeerplaatsen.
als het zo is zo als bij annab vind ik het asociaal dat zij daar hun auto neerzetten en ook nog eens je fiets verplaatsen die op je eigen oprit staat...
Ik zou even bij de woningbouw en/of gemeente informeren. Ik heb in een soortgelijke drive in woning gewoond. Officieel mochten we niet de auto voor de garage plaatsen, ook niet onze eigen auto voor onze garage. Dit werd wel getollereerd, maar toen we navraag deden omdat er veel gezeik was van inderdaad gezinnen met 2 auto's en dus ruimte van de buren inpikte, werd ons dus verteld dat er officieel helemaal geen auto's mochten staan, en als ze er niks over hoorde, werd er niets gedaan als er wel auto's stonden, maar als er gezeik van kwam, dan zou er wel actie komen. Je kunt van die mooie grote stickers/borden kopen: uitrit vrijlaten! Wellicht die een op je garage deur plakken Wel super vervelend als je met je buren om zo iets in de clinche ligt.
Als ik het goed begrijp zijn het openbare parkeerplaatsen, heb je geen auto maar vind je het vervelend dat ze de auto op een plek voor jouw huis neerzetten omdat dat minder ruimte geeft bij je garage? Dus je zet je fiets op een openbare autoparkeerplaats neer en vindt het dan raar dat mensen die verplaatsen? Ik snap je buren eigenlijk wel hoor. Ik woon zelf ook aan een openbare weg en heb regelmatig auto's voor de deur staan die niet van mij zijn. Wel vervelend dat je dan niet goed bij je garage kunt, maar dan moet je niet bij je buren klagen maar bij de gemeente, dat ze die parkeerplaatsen te dicht op de woningen hebben gezet. Ik zou de gemeente eens vragen: a) of het openbare parkeerplaatsen zijn. Zo ja, b) of ze die parkeerplaatsen dan kunnen verplaatsen want ze hinderen je bij de deur. Als het geen openbare parkeerplaatsen zijn moet je eens met je buren in gesprek.
Dat geldt alleen als het werkelijk haar oprit is. Als het een openbare parkeerplaats is, zoals de buren claimen, dan mag het gewoon.
En officieel is het niet verboden te parkeren voor een garage, het is verboden te parkeren voor een uitrit. Als de politie wil bekeuren voor parkeren voor een garage zonder uitrit zullen ze moeten bekeuren voor hinderlijk parkeren en stilstaan. "Parkeren en stilstaan zijn verboden als dat gevaar of hinder oplevert voor andere weggebruikers of als borden dit verbieden. U mag niet gaan stilstaan na een bord dat dit verbiedt, langs een gele doorgetrokken streep, op of langs een fietsstrook, op of langs een busstrook, op een overweg, op een zebrapad. U mag niet parkeren waar u niet mag stilstaan, langs een onderbroken gele streep, vlak bij een kruising, voor een uitrit, op een voorrangsweg buiten de bebouwde kom of op parkeerplaatsen die niet voor u bestemd zijn. Het is verboden om te parkeren: * waar het verboden is om stil te staan; * aan die kant van de weg waar een parkeerverbodsbord is geplaatst, inclusief de berm; * binnen 5 meter van een kruising; * voor een uitrit; * buiten de bebouwde kom op de rijbaan van een voorrangsweg; * langs een ononderbroken gele streep; * op een parkeerplaats die niet voor een personenauto bestemd is of die voor een ander doel bestemd is; * naast een rij geparkeerde autos (u mag dus niet dubbel parkeren."
Er is een bewuste reden waarom ik mijn fiets op de parkeerplaats zet. Tussen de parkeerplaats en de ingang van de garage en voordeur dit een hele kleine en korte stoep. Hierop staan al de containers. Indien je met een kinderwagen over de stoep wilt lopen dan heb je hinder van fietsen die er staan. Dan is het toch niet zo raar dat ik mijn fiets op de parkeerplaats zet? En als ik nou wel een auto zou hebben en die zou in de garage staan? Dan kan ik dus de auto er niet uit halen omdat er een auto voor mijn deur staat. Of het nu een openbare parkeerplek is of niet. Er is gewoon niet over nagedacht. Ander voorbeeld: Mijn ex werkt in ploegendienst. Die zet als hij hier is de auto in de garage met name 's nachts. Maar zou hij om 6 uur moeten beginnen op het werk dan moet hij om half 5 's nachts weg! De garage is er niet voor niets dus staat de auto daarin. Maar wilt hij 's nachts naar het werk kan hij de auto niet uit de garage halen omdat er een andere auto voor staat. Deze situatie komt voor (5x in de maand). Wat is er dan raar aan dat ik de ingang vrij wil hebben? Ik vind het domweg gewoon asociaal dat ze mijn fiets dan wegzetten ZONDER dit ook maar aan mij te vragen!
Zonder het plaatje te hebben gezien, zou ik ook een fiets verplaatsen als die op een parkeerplaats staat. Moet niet gekker worden, een fiets die een parkeerplaats bezet houdt. Maar nu het plaatje zo bekijk, vind ik het al vreemd dat het openbare parkeerplaatsen zijn. En helemaal vrij asociaal van de buren om jouw uitgang helemaal te blokkeren.