Kind maakt vaderdagcadeautje voor stiefvader

Discussie in 'De lounge' gestart door Roosenkids, 18 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roosenkids

Roosenkids Niet meer actief

Hai,

Mijn dochter( 5 ) kwam zojuist thuis met 2 vaderdag cadeatjes. 1 voor mijn vriend ( al 3 jaar ) en 1 voor haar biologische vader.

Heel erg lief van dr dat ze zo een goede band heeft met mijn vriend.

Maar dan heb je mijn ex, heel erg jaloers op de band die ze hebben met mijn vriend. Het is K. voor en het is K. achter. Ze noemen hem ook papa K. Dit staat ook in ons ouderschapsplan dat dit mag en daar hebben de kinderen zelf voor gekozen. Prima lijkt mij. Ze kwam zelf een keer van school terug met het verhaal ik heb 2 papa's. 1 echte papa en 1 bonus papa, papa K.

Maar geheid dat mijn ex weer tegen mijn dochter heel erg moeilijk begint te doen als ze hem vol trots verteld dat ze 2 kadotjes heeft gemaakt etc. Hij maakt daar een heel drama van richting haar waardoor zij niet meer weet wat ze moet doen.

Wat kan ik hiermee?

2. wishtobe

wishtobe Niet meer actief

Wat een vervelende situatie. Je ex zal misschien wel het gevoel hebben dat hij uiteindelijk zijn kind(eren) kwijt zal raken omdat papa K. het zo goed doet.

Weet niet wat je hiermee moet...

In ieder geval wel fijn dat je dochter het zo goed kan vinden met K. Je ziet het ook wel eens anders.

3. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Maar weet je zeker dat je ex hier tegen je dochter moeilijk over gaat doen? Als ik het goed begrijp dan is dat nog niet gebeurd.
    Ik zou het gewoon op zijn beloop laten en hopen dat je ex zelf zo verstandig is om hier in ieder geval niet tegen zijn kind moeilijk over te doen. Als jij er nu namelijk al iets mee gaat doen dan leg je er de nadruk op.

4. mamachannie

20 jan 2013
    86
    0
    6
    Vrouw
    Ik heb hier ook 2 kids die hun vaderdag kadootje aan edwin geven en aan hun vader geven hun wat ze thuis maken hij vind het niet leuk maar dat is de keuze van eva en bono zelf hun zien hen alleen in de vakantie's

5. Roosenkids

Ja ik weet het wel zeker. Hij begint zelfs te janken aan de telefoon als de kinderen teveel over papa K praten. Of zich perongeluk verspreken en alleen papa zeggen. Dan gaat ie tekeer tegen ze en janken aan de telefoon.

Maar als ik hem wat vraag of die wilt doen voor de kinderen dan zegt ie ja maar dat kan K toch, neemt K maar een dag vrij. Ik woon te ver weg om er vrij voor te nemen.

Extra dagen wilt ie de kinderen niet want dan heeft hij geen vrije dag met zijn nieuwe vriendin. Kerstvakantie staat in het ouderschapsplan dat ze bij hem zijn. Wilt ie ook niet want dat kost hem teveel dagen.

Terwijl mijn vriend alles voor ze doet, gaat met ze naar de dokter. Naar de tandarts waar ik niet heen durfde. Toen ik in het ziekenhuis lag, zorgde mijn vriend voor ze. Hij betaald maar 50 euro per kind allimentatie maar de rest betaald mijn vriend echt allemaal.

Ik heb ook zoiets, heb in godsnaam wat meer respect voor wat K. allemaal voor jouw kinderen doet wat jij vertikt.

6. kusjes1986

kusjes1986 Bekend lid

24 jan 2015
    830
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat ontzettend vervelend dat je ex zo doet tegen je kinderen.
    Hier maken de kindjes ook altijd 2 Vaderdag cadeautjes. 1 voor papa op het graf en 1 voor stiefpapa.
    Kindjes noemen hun echte papa hun vader en stiefpapa gewoon papa.
    Hier staat geen jaloerse papa tegenover, maar ook geen problemen als de kindjes er 2 maken. Vinden allebei mooi en bijzonder als ze dit doen. Weet niet of het mogelijk is maar probeer anders een gesprek aan te gaan met je ex-man. Dat dit gedrag echt niet leuk is voor de kinderen omdat ze juist zo hun best doen en het voor iedereen goed willen doen

7. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Hij werkt het op deze manier alleen maar zelf in de hand. Laat hem blij zijn dat ze niet één cadeautje maken voor papa K. Maar ook aan hem denken. Bewijst toch ikk dat de kinderen om hun echte vader geven. Ik zou proberen er met hem over te praten als dat lukt.

8. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik zou het zo laten. Het is juist een heel positief iets.
    Dat hij jullie dochter een naar gevoel probeert te bezorgen, daar zou ik wel iets mee doen! Hij zou die gevoelens niet naar haar moeten uitspreken of haar zo in verwarring mogen maken. Uiteindelijk leidt dat naar een loyaliteitsconflict.

9. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Full Time baan, workaholic figuur
    Den Haag
    Ik heb zelf (helaas) geen kind(eren) dus over opvoedingstechnische dingen kan ik weinig zeggen, maar dat je dochter voor haar stiefpapa iets moois maakt is geweldig, betekend dat ze zich op haar gemak voelt en dat zou de echte papa júist ook moeten waarderen. Maar dat hij zo reageert op een kind van 5 vind ik echt belachelijk. Dat zou ik wel heel duidelijk met hem bespreken, hij is de volwassene en als hij een goede band met zijn dochter wil dan zijn dit geen handige moves van hem.

10. No offense, maar ik vind het ook erg raar om een kind 'papa' te laten zeggen tegen iemand, als hun biologische vader nog gewoon goed contact met ze heeft. Daar kunnen ze dan 'zelf voor gekozen hebben', maar als je er niet in meegaat, zijn ze daar ook zo weer klaar mee. Dat je ex dat vervolgens afreageert door zulke dingen tegen haar te zeggen, is niet tof, maar ik ben van mening dat je hier zelf ook (behoorlijk wat) invloed op hebt.. Ik denk dat het helemaal niet gaat om dat ene cadeautje, maar wel in het zich totaal gepasseerd voelen in het vader zijn.. Als duidelijk was dat er één papa is en dat híj dat is, zou het waarschijnlijk al een stuk minder lastig zijn om te zien hoe goed de band is met K.

11. Roosenkids

Hij heeft dit zelf in het ouderschapsplan laten zetten dat de kinderen de vriend en vriendin van beide ouders Papa K of mama R mag noemen. Dit heeft hij zelf getekend.

dan erbij als hij niet gepasseerd wil worden moet hij het ook leuker maken voor de kinderen om daar te zijn. Ze moeten met zijn 2en in 1 bed slapen. Maakt ruzie met zijn vriendin en wilt de kinderen nooit extra hebben en alles is moeilijk moeilijk.

12. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Ik herken het wel .. Mijn oudste zoon noemt hem dan geen papa R dan maar gewoon R maar mijn ex voelt zich wel achter gezet door mijn partner tja kan d'r niks aan doen en ga er ook niks aan doen ., huidige partner is trainer bij zoonlief ging mee naar zwemles hielp mee op school activiteiten en ja ex ziet zoon maar 1x per 2 weken en mijn huidige partner natuurlijk veeeel en veel meer.. Mijn huidige partner kent zoon lief ook Beter dan ex hoor .. Tja ook gaat vriend mee naar (school) gesprekken en alle andere gesprekken .. Dat is voor ex een nadeel van uit elkaar gaan.. Ik maak me daar niet druk om .. Moet jij ook niet doen..

13. Onje

Onje Niet meer actief

Mee eens

14. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Ik vind het helemaal niet zo gek om een kind papa R te laten zeggen, ook al de de biologische vader nog in beeld. Ik zou het zelf niet stimuleren, maar als hij er zelf mee zou beginnen ook niet zeggen dat het niet zou mogen ofzo. Ik vind dat dan toch een soort afwijzing voor een titel en het benoemen van een band door het kind zelf. Ligt ook maar net aan de definitie voor een papa.. Als je dan gaat zeggen nee je moet R geen papa noemen oid dan is het net of jij vindt dat die band er niet mag zijn.
    Mijn zoon noemt mijn vriend geen papa maar zegt wel dat hij twee papa's heeft en ontkent ook niet dat mijn vriend papa is als vreemden zeggen geef maar aan je papa ofzo.. Als hij papa zou willen zeggen dan zou ik nooit zeggen dat dit niet mag. Hij heeft een tijdje gedacht dat alle kinderen een papa en daarnaast een (naam vriend) hebben.
    Hij heeft trouwens ook twee vaderdagcadeau's gemaakt op school.

Maar on topic. Als je het zeker weet is het lastiger. Kan je er niet gewoon niet over praten tegen je ex? En er bij je dochter ook geen nadruk opleggen zodat het gewoon niet ter sprake komt?

15. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Ik vind eigenlijk dat kinderen alleen hun biologische of adoptief ouders papa en mama moeten noemen. Bij anderen volstaat de naam.

16. 2jees

2jees Niet meer actief

Intriest altijd zulke situaties.

17. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Dit is ook mijn gedachte.

18. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Blijkbaar volstaat dat niet altijd... :cool:

19. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Jeetje wat sneu voor je meisje. Ik heb geen idee hoe je relatie met je ex is? Wellicht het eens bespreekbaar maken?

Ik heb een stiefvader en een stiefmoeder. Mijn stiefmoeder noem ik bij de naam, mijn stiefvader ook wel eens pap. Is nooit een probleem geweest en voor een kind toch ook heel normaal?

20. 20BabyJ10

20BabyJ10 Bekend lid

19 jan 2012
    596
    0
    0
    Verzorgende IG, verzorgingshuis
    ergens in Brabant
    Ik zou t zelf ook erg pijnlijk vinden als mijn kind een ander mama zou noemen stel dat mijn partner en ik uit elkaar zouden zijn.
    Kan me heel goed indenken hoe jouw ex zich voelt als hij dit hoort.
    Soort van jaloezie denk ik...

Hoe zou jij je voelen als jouw kinderen zijn nieuwe vriendin mama zouden noemen en het er constant over zouden hebben. Nu zie jij ze veel maar probeer je in te denken dat als je ze 1x per 2 weken ziet en je moet t constant aanhoren over hun "andere" moeder.
    Ik zou er gek van worden!
    En dat tie t in t ouderschapsplan heeft laten zetten wilt niet zeggen dat hij er nu niet een rot gevoel aan over kan houden

Deel Deze Pagina