Iemand ideeën voor een trap?

Discussie in 'De lounge' gestart door Vlekje, 6 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.443
    0
    0
    voedingsdeskundige en eigenaresse van: kwestievanv
    Somewhere over the rainbow
    Hoi hoi,

binnenkort gaan wij verhuizen en nu zit ik me al helemaal druk te maken om de trap (zullen de hormonen wel zijn ;) ).
    Beide trappen zijn nu knalrood (ziet er niet uit) en wil hier dus wat anders mee. Alleen komen wij er samen niet uit.
    Mn vriend heeft zoiets van: verf het ding maar helemaal zwart, zie je er niks op :rolleyes:
    Maar ik las dat als je te donker doet, dat je dan de diepte niet meer ziet. Bovendien hou ik van wat lichtere kleuren. Maar niet te wit dus (heb dat in mn vorige huis gehad en daar zie je werkelijk weer alles op).

Help :)

Iemand misschien leuke ideeën?

2. zustertje

zustertje Niet meer actief

vloerbedekking op laten leggen?

3. lieniej

lieniej Actief lid

24 mei 2007
    497
    0
    0
    Wij hebben een kanariegele trap....geen gezicht! Ben aan het sparen om hem te laten bekleden, want zo'n ding schuren en verven is ook een rotklus!
    Succes!

4. mamaFiona

mamaFiona Fanatiek lid

7 nov 2008
    1.155
    0
    0
    Noord-holland
    Wij hebben de trap leigrijs geschilderd met rechts van het midden (nl rechts de wand) een witte baan omhoog, erg mooi al zeg ik het zelf. Laats hebben we er grijze traptrede opgeplakt ivm de gladheid. erg mooi!

5. augurkjes

augurkjes Niet meer actief

vloerbedekking inderdaad

6. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    wij waren na de verhuizing begonnen de trap te schuren en te verfen. echt een rotklus idd en werd niet mooi. wij hebben er nu heel zwaar groen linoleum op laten leggen. ziet er keurig uit en groen breekt de gang een beetje, is een mooie kleur groen. verder heel praktisch met kinderen en veel huisdieren (vanwege de haren is vloerbedekking geen optie voor ons). wij waren in totaal 650 euro kwijt en dat vond ik erg mee vallen voor de hoeveelheid werk die er toch in zit.

7. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.443
    0
    0
    Vloerbedekking is inderdaad een optie. Maar loopt dat niet heel erg in de kosten? We hebben namelijk 2 vaste trappen.
    Aangezien alles bij ons onverwachts kwam moeten we helaas een beetje op het budget letten.

8. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    Je moet 2.5m vloerbedekking per trap hebben. Dit is met zijkanten en stootborden. (is mijn mannetje's werk geweest ;) )
    Dan moet je rekenen rond de 150.- euro per trap om het te laten leggen door iemand.

9. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    morgen komt er iemand bij ons de zoldertrap bekleden, via de Kwantum geregeld, en ben voor nog geen 250 euro incl. alles klaar! goedkoop dus, en heb echt mooie vloerbedekking uitgezocht (niet de goedkoopste).

de andere trap was ook zo'n drama: zat vloerbedekking op, en toen dat eraf kwam allemaal vieze lijmresten. die heb ik er tree voor tree afgekrabd (lijm verhitten met verfföhn, en dan eraf krabben met zo'n driehoek-krabbertje. echt monnikenwerk!). daarna fors geschuurd, geverfd en daarna twee lagen botenlak erover. daarna van die halve maantjes vloerbedekking (delfde soort als nu de andere trap wordt). prachtig!

maar die zoldertrap had dan net zo gemoeten, en daar had ik écht geen puf meer voor...

maar goed: via de kwantum kun jet het dus vrij goedkoop laten regelen. mijn vriendin heeft het ook zo gedaan, en dat is nu 4 jaar later nog steeds erg mooi.

succes!

10. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.443
    0
    0
    Ik zat net even te kijken op de site van de kwantum.
    Denk dat ik zo even heen cross voor een offerte.

Bedankt meiden!

11. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Wat komt mij dit bekend voor!

De vorige eigenaar van ons huis was ook helemaal gek op rood. Onze trappen waren ook echt knalrood, evenals de leuningen. Vreselijk. Het knalde je tegemoet. Vorig jaar hadden wij dit huis gekocht en wat een klerewerk om die trappen geschuurd te krijgen. Alles zat onder de rode stof.

Nu zijn ze wit (je zit inderdaad er wel gauw stof op liggen) met van die traptredes met antislipribbels erop.

Mijn vriend heeft laatst nieuwe trapleuningen gekocht in houtkleur, omdat je die rode troep haast met geen mogelijkheid mooi van die leuningen afkrijgt. Dus onze rode leuningen gaan binnenkort ook naar de stort.

Smaken verschillen, maar rode trappen + rode leuningen is nou echt helemaal niet mijn ding.....

12. ik denk dat als je hem zwart verft, dat je er dan ook heel snel stof opziet, want wij hebben zwarte meubels beneden en daar zie je snel stof op.. :rolleyes:

13. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    klopt, zwart zie je alles op. daarom wil ik ook nooit een zwarte auto (want ik was 'm misschien 3x per jaar...).

onze trap is wit/creme met beige vloerbedekkingsmaantjes. de andere trap wordt dus beige vloerbedekking. met een werkje erin, dus niet helemaal effen. soort heet 'western' geloof ik, vd kwantum dus.

14. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Ik wil mijn trappen ook laten schilderen, iemand een idee wat dat ongeveer zou mogen kosten.

2 trappen
    1 dichte en een open trap

15. k3lly

k3lly Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.091
    2
    38
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    wij gaan volgende maand de trappen antraciet grijs verven, ze zijn nu beide creme achtig, met traanplaat halve maantjes erop. Moet alleen eventjes kijken hoe ik onze zoldertrap ga doen is namelijk een open trap dus wil de onderkant ook antraciet kleur..... hmmm dat wordt nog wat denk ik.

16. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.814
    4.057
    113
    Wij hebben de trap in twee kleuren. Dus de treden zijn om-en-om geschilderd.

Deel Deze Pagina