Keukenraam: wie kan me helpen?!

Discussie in 'De lounge' gestart door cocko, 4 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Ik weet het niet meer hoor.. En ik zoek dus leuke tips die ik misschien eens kan proberen!

Wij wonen in een straat waar veel auto's geparkeerd worden voor de deur omdat we bij de supermarkt en slager wonen. Het is een gaan en komen van mensen. Heel gezellig allemaal maar ik vind het zwaar irritant als wij aan tafel zitten te eten en er een auto/bus met mensen staat voor ons raam die dus het eten van je bord zitten te kijken (het is mijn gevoel, het zal heus niet daadwerkelijk zo zijn :D) Maar goed, mijn gevoel is dus niet goed hierbij en ik wil graag iets voor het raam hebben zodat ik een rustiger gevoel heb. Maar nu komt het probleem: het aanrecht loopt door onder het keukenraam, dus er zit een vensterbankje van amper 10 cm diep (+-120 breed). Ik kan dus niets vinden om in het raam te zetten zodat het zicht wat belemmerd wordt. Ik had er planten staan maar in deze koude dagen gaan die altijd kapot omdat ze echt tegen het koude raam staan. Windlichten die zo smal zijn kan ik niet vinden want dat vond ik ook leuk! Dus toen het idee om een valletje op te hangen maar o dat is toch wel wat ouderwets of niet?! Dat krijg ik in ieder geval te horen. Plakplastic vind ik echt niet mooi...

Dus je snapt het al, mijn ideeen zijn uitgeput en misschien is er hier iemand die nog iets leuks weet! We hebben wel een plissee scherm hangen die we 's avonds dicht doen (zodra het donker wordt).

Ik ben erg benieuwd of er mensen zijn die nog vol ideeen zitten ;)
    Bedankt in ieder geval!

2. annabel10

annabel10 Actief lid

28 dec 2010
    474
    54
    28
    misschien plisse met bottum-up/top-down systeem? Dan kun je het rond de drukke tijden op de plek hangen waar de meeste inkijk is (als je snapt wat ik bedoel)

3. minon

minon Niet meer actief

Ik lees even mee. Heb precies hetzelfde als jij behalve dan dat het om een nieuwsgierige overbuurman gaat die de buurt de hele dag zit te begluren.
    Hebben hier van die houten luxaflex hangen dus dan blijft er al helemaal niet veel ruimte meer over in de vensterbank. Heb die nu altijd dicht maar is dan zo donker in huis.

4. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Bedankt. Weet wat je bedoelt maar dat gaat niet want ons raam/kozijn is scheef ;) De plissee hangt wel recht maar je ziet dus duidelijk een verschil van 10 cm van links naar rechts :D en het ziet er dan echt niet uit...

5. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    #5 cocko, 4 dec 2012
    Laatst bewerkt: 4 dec 2012
    Alijda: o hier ook nieuwsgierige mensen ;) Dus ik doe de plissee soms maar een heeel klein stukje naar boven maar dat staat zo gluurderig en idd, het wordt donkerder en je leeft zelf zo afgesloten.

6. Adorable

Adorable Fanatiek lid

20 dec 2008
    2.601
    0
    0
    Huisvrouw
    Brussel, Belgie
    een glasgordijn? ik woon op de 1e verdieping en mijn overburen kunne ook allemaal naar binnen gluren, ik ga daar dus een glasgordijn ophangen

7. minon

minon Niet meer actief

Haha idd 10 cm omhoog die luxaflex voor een beetje licht over je aanrecht ;) Vind een valletje ook zo oma-achtig en plakplastic heeft hier op het raam gezeten. Als het beslaat of bij het zemen zie je nog steeds de figuurtjes. Zo lelijk! Hebben boven het aanrecht spotjes en als je dan de luxaflex naar beneden doet zie je buiten hele rare schaduwen waardoor het net lijkt of de luxaflex zo krom is als een hoepel :D Heb er nu een zeeppompje, en een smalle pot in staan met een nepbloem maar die pot is eigenlijk al te breed waardoor ie boven het aanrecht hangt.

8. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    je hebt van die soort luxaflexen van hout, die ipv van boven naar beneden, van beneden naar boven dichtgaan. is dat een idee? hoef je niet alles dicht te hebben, maar alleen 30 cm van beneden naar boven dicht doen zodat men niet kan zien wat jullie daar aan tafel eten...

Blijf je licht in je keuken houden, en kan je naar buiten kijken als je dat wilt.

9. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Adorabele: dan zou de plissee er af moeten, hebben geen plek om dat op te hangen. Dan moet dat in het kozijn gehangen worden want anders hangt het gordijn in het afwaswater :D

Alijda: woon je zeker in hetzelfde type huis :p Hier precies hetzelfde nl. Ik heb ook een zeeppompje, twee kippen (van hout!) en twee potten met planten erin die inmiddels kapot zijn. Nou dat zijn lage dingen zeg maar, en ik wil gewoon iets hogers. Vandaar mijn idee van windlichten maar die dingen zijn allemaal best diep weer, het meeste is toch al snel 15-17 cm diep. ;)

10. dan woon jij vast in w'burg ;)

11. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    ninien: heo kom je daarbij? ;) moet ik jou kennen dan haha!

12. minon

minon Niet meer actief

Hihi het lijkt er wel op ;) Hier alleen geen slager en supermarkt om de hoek ;) Maar heb nog nooit wat gezien wat in het raam past en ook een beetje breed en hoog is. Iets wat niet diep is is niet zo moeilijk op zich maar ja als het dan een vaasje van 10cm breed is heb je er nog niks aan voor de inkijk.

13. nou toevallig doe ik daar wel eens boodschappen
    in die straat zit een slager en een supermarkt, en er staan 4 huizen
    tegenover met de keuken aan de voorkant :D

dus ik zag jou daar wel wonen ;)
    klopt het wel dan?? zou een bak wezen haha

14. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.031
    1.852
    113
    Provincie Groningen
    Van die grote raamhorren.
    Shit zo heten die dingen volgens mij niet.
    Ik weet de juiste benaming ervoor niet, maar ze zijn helemaal hip en je ziet het ook vaak in landelijke interieurs.
    Een soort van gietijzeren platen, opengewerkt, die je voor je raam kunt zetten.
    Je hebt ze ook in hout.
    Helppppp wie weet hoe deze dingen heten?

15. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    consider: ja hoe heten die dingen?!! :D want dat zouook misschien nog wel eens iets zijn haha!

ninien: uhm ja klopt! ;)

16. Marieke4mei

Marieke4mei Niet meer actief

Een mooie hoge vaas met decotakken. Geen glas maar iets van zilver of bruin ofzo.

17. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    bedankt! zou kunnen ,maar ik heb daar al vaker voor gekeken en als je een smalle vaas wilt (ivm met de vensterbank max 10 cm) dan zijn ze in het geheel ook smal.. dus dan moet ik er 10 op een rij zetten. Wat ik wel kan doen, door jouw tip op dat idee gekomen, is een bak ipv een vaas. Dus een brede, hoge maar smalle (in de diepte) bak met decotakken.

18. nou dan wonen we vlak bij elkaar haha ;)
    En 10 jaar geleden heb ik er zelfs gewoond.

19. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    ninien: waar woon je dan? en waar heb je 10 jaar geleden gewoond :D ja nou word ik nieuwsgierig natuurlijk!

20. Naomi86

Naomi86 Bekend lid

28 nov 2011
    805
    0
    16
    fulltime mama en huisvrouw
    gemeente Buren
    bij de action heb je van die "plantenbakken" in het zilver. zijn smal maar wel heel breed en hoog. hier een paar mooie nep bloemen/takken in misschien?

Deel Deze Pagina