Is de markt echt goedkoper dan de supermarkt?

Discussie in 'De lounge' gestart door minon, 4 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. minon

minon Niet meer actief

Wat ik me afvraaag: is de markt echt goedkoper dan de supermarkt?
    Was gisteren bij de plus omdat ik weer soepgroentes wilde maken en voor de macaroni etc. Ligt er prei zonder het groene dus alleen het wit voor 1,89 de kilo. Nu is dat witte natuurlijk veel zwaarder :(. Parika's 3 voor 1,59. Had zoiets van kan bijna kant en klare zakken meenemen voor deze prijzen. Kom eigenlijk nooit op de markt maar is de groente daar echt goedkoper en is de kwaliteit dan ook goed?

2. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    De markt is veeeel goedkoper! Weet zo de prijzen niet maar de prijzen die jij noemt vindt ik echt belachelijk duur! Hier bij de Jumbo betaal je voor 3 paprika's 1,19. Nou is de Plus altijd wel erg duur. Maar kaas, vlees bloemen en groente zijn inderdaad een stuk goedkoper op de markt vindt het alleen zo'n gedoe helemaal naar de markt te gaan..

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik koop altijd fruit en groenten bij lidl.

3 paprika's net gekocht voor 89 cent.

4. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

bij de markt kan je nog afdingen
    vind de supermarkt altijd best duur en vaak blijven de groente en fruit nooit zo lang goed
    vind alles voort al zo duur soms ook echt absurd wat ze voor sommige dingen vragen

5. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    ja ook ik vind de markt veel goedkoper als supermarkt.

6. Linda86

Linda86 VIP lid

Ligt er ook heel erg aan naar welke markt je gaat.

Ik hoor ook altijd dat ze markt goedkoper is dan de supermarkt, maar hier is de markt juist een stuk duurder. 5 sinaasappels voor 2 euro bijv. Of 4 kiwi's voor 2 euro. Dat betaal ik in de supermarkt niet hoor.

7. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Ik haal altijd mijn groente en fruit bij de Lidl, kost geen drol en zo goedkoop heb ik het nog nooit op de markt gezien.

8. Bluemoon

Bluemoon Bekend lid

30 jan 2011
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier bij een kleine plaatselijke markt zijn een aantal producten goedkoper. Bij sommige producten de éne keer goedkoper en de andere keer duurder en sommige producten zijn altijd duurder. Mijn moeder gaat altijd naar de markt in Rotterdam en betaald daar echt veel minder voor dingen dan dat ik dus hier op de markt ervoor betaal.

9. Lirial

Lirial Bekend lid

5 sep 2012
    819
    0
    0
    De markt hier is vergelijkbaar met Lidl

10. minon

minon Niet meer actief

Hm voor de lidl moet ik een kwartiertje rijden en :):) ben er nog nooit geweest :):). Maar ja als ik dan een lading insla en invries valt dat ook wel te overzien. Is het dan net als de aldi dat alles al verpakt zit of kun je het gewoon zelf bepalen wat en hoeveel je meeneemt?? Hier is de plus in de voorraadkast dingen om het zo maar te zeggen wel weer goedkoper dan de aldi. Alleen de groentes en vlees zijn echt belachelijk duur dus. Moet wel zeggen dat je het wel lang goed kunt houden. Markt is hier gewoon de plaatselijke weekmarkt op donderdagmorgen tot 12:00 uur.
    Toch maar eens naar de lidl gaan dan. Als ik me niet vergis hebben ze daar ook satekroketten?? Mjummie....

11. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    De Lidl is een veel fijnere winkel dan de Aldi. Komen met groente- en fruit al jaren als een van de besten of als beste uit de test. Je kunt gewoon net als bij AH enzo zelf pakken wat je nodig hebt, al zijn soms een paar dingen wel voorverpakt, maar het meeste ligt gewoon los.
    Markt is ongeveer vergelijkbaar qua prijzen en ik haal ook veel bij fruitboeren hier in de buurt, die zijn nóg goedkoper en alles is supervers, maar ja, dan ben ik gewoon nogal afhankelijk van de tijd van het jaar wat ze hebben.

12. Denise K

Denise K Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    Groente en fruit haal ik meestal op de markt (hier op maandag en zaterdag). Scheelt behoorlijk vergeleken met de meeste supermarkten. En je kunt natuurlijk precies de hoeveelheid meenemen die je zelf wilt. Vind het een heerlijk uitstapje met de kids :)

13. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

De markt vind ik niet goedkoper hier als de Lidl bijvoorbeeld.

Denk dat het ligt aan hoe groot een markt is. Kan me voorstellen dat als er een markt is met meerder groentekramen ze met elkaar gaan concurreren, dat is hier niet aan de orde.

14. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.031
    1.852
    113
    Provincie Groningen
    Bij ons is de markt echt niet goedkoper.
    Maar ik woon in een kleine plaats waar 1x per week een kleine markt is.
    Ik vind zelf dat de markt in bijvoorbeeld Groningen wel goedkoper is dan bij mij in de buurt.

15. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Haal mijn groenten ook bijna altijd bij lidl. Verder hou ik bij de supermarkt de aanbiedingen altijd in de gaten.

Nu de peren en paprika's van lidl uit de aanbieding. Groente en fruit daar is ook heel mooi alleen heb je niet zoveel keuze in bijvoorbeeld soorten appels en zijn die vaak wel voorverpakt.

Markt is hier niet altijd goedkoper hier en ik vind de groenten en fruit vaak mooier bij lidl. Begin volgend jaar opent er een grote lidl op loopafstand met bakker.

16. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik koop veel fruit en groente bij de Lidl, niet duur en goede kwaliteit. Vind vaak de kwaliteit van de markt tegenvallen.
    Wel ga ik naar de markt voor aardappelen,olijven enz.

17. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Hier op de "markt", die bestaat uit welgeteld 1 groentekraam op woensdag morgen, scheelt het een heel stuk met de Jumbo. Ik heb vaak voor tussen de 10 en 15 euro groenten en fruit voor bijna de hele week. Fruit zeker, groente niet altijd. afgelopen week had ik:

1 rode paprika
    1 komkommer
    1 zakje gesneden sla.
    1 zakje voorgesneden roerbakgroenten.
    1 bakje champignons.
    1 bolletje knoflook.
    1 bloemkool.
    1 zakje gesneden snijbonen.
    1 kilo stoofperen.
    1 kilo appels.
    5 bananen.
    1 doos druiven.
    10 mandarijnen.
    5 kiwi's.

En ook echt super kwaliteit, dat laat in de supermarkt nog wel eens te wensen over. Ik heb al een paar keer gehad dat zo'n zakje gesneden groente van de super na 2 dagen al helemaal bedorven was, terwijl ik het zakje wat ik bij de groentekar koop, gerust van woensdag tot zondag kan laten liggen, dan is het nog goed.

Misschien kan het goedkoper als ik de gesneden groenten los koop, maar daar ben ik te lui voor... En vaak heb ik dan weer veel over, bijvoorbeeld van een witte kool. Heerlijk als het in zo'n zakje zit, maar on nou een hele kool te kopen voor dat kleine stukje wat ik nodig heb. En zo koken vind ik echt niet lekker.

18. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Alleen de paprika zit per drie verpakt, de snij boontjes en sperzie boontjes maar voor de rest heb je vrije hand in hoeveel je neemt.

Bij de Aldi zit vaak alles wel al voor verpakt.

19. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

De markt hier is erg goedkoop. Ik ga rr elke vrijdag heen voor groenten en fruit.

20. Verox

Verox Niet meer actief

De laatste keer dat ik naar de markt ging was ik ook veel duurder uit als in de supermarkt. Maar er stonden geen prijzen bij en ik ging ervan uit dat de markt goedkoper zou zijn. Als je de prijzen vooraf weet/navraagt en onderhandeld is het misschien wel goedkoper.

Deel Deze Pagina