Keukentje 1ste verjaardag??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Milo, 8 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Milo

Milo Actief lid

21 dec 2006
    390
    1
    16
    Brabant
    Hoi Meiden,

Onze kleine meid wordt bijna 1. Omdat we al een zoontje hebben, is er al best wat speelgoed waar ze samen mee spelen, of wat ze van haar broer heeft 'overgenomen'.
    We willen nu graag een keukentje geven. (ook omdat ze op het dagverblijf daar veel mee 'speelt'. De deurtjes open/dicht doen. spulletjes erin en eruit)
    Maar is ze daar niet te klein voor? En dan met name de accesoires voor erbij. Bijvoorbeeld potjes/pannetjes etc. Daar staat overal op: vanaf 3 jaar. Wat is jullie ervaring hiermee? (niet dat we hier een keuken met alles erbij hebben staan en ze er over 2 jaar wat mee doet)
    Of hebben jullie andere leuke tips??

Alvast bedankt!

Groetjes milo

2. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

mijn zoon had er op die leeftijd nog geen intresse in,
    spulletjes ergen in en uit halen deed hij net zo lief uit bijv een speelgoedmand:p

het is echt voor de fantasie, dat ze koken en eten geven aan bijv. de pop

maargoed als je zelf het idee hebt dat ze er al echt mee speelt. tja waarom niet ?

3. Milo

Milo Actief lid

21 dec 2006
    390
    1
    16
    Brabant
    @mejojo: tja, daarom twijfel ik ook. Haar maakt het natuurlijk niet uit waar ze die spulletjes in/uit haalt. Haha. En vraag me dan af of ik haar grote broer niet blijer ga maken met de keuken ;)

4. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    T is net één en speelt als een bezetene met het keukentje van zn grote zus inclusief de potten, pannen en sinds kort ook stenen bekertjes van de ikea. Lepeltjes vindt hij prachtig, maar alleen onder toezicht. Verder hebben we grote plastic lepels en dergelijke en ook die zijn een succesnummer. Daarnaast kleine houten kratjes met houten etenswaren: fruit, groenten, vis, vlees (en we zijn nog wel vegetariërs :D), broodjes etc.

Bij het kopen van keukeninrichting vooral letten op de omvang van de spulletjes en verder vooral je gezond verstand gebruiken en kijken naar hoe je kind speelt. M deed bijvoorbeeld met 1 jaar eigenlijk al niets meer in haar mond.

5. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    O en wat betreft broer blijer met keuken, dat is toch ook niet zo erg? T heeft een houten garage gekregen, die vindt ie echt niet zo boeiend (speelt wel eens met de lift en gebruikt het als gymtoestel), M vindt het daarentegen een geweldig ding :).

6. Bri

Bri Niet meer actief

Als erop staat 'vanaf 3 jaar' gaat het 9 van de 10 keer om speelgoed met kleine onderdeeltjes die in z'n geheel in een kindermondje passen. Als je denkt dat je kind vrijwel niets meer in de mond stopt, dan kun je dit soort speelgoed ook wel eerder geven. Bij mijn zoontje was dat bij ongeveer 1,5 jaar wel. Mijn dochter (deze week 1) is nog niet zo ver, zij stopt nog veel in haar mond.

Wij hebben thuis een keukentje en ze vinden het allebei erg leuk. M'n dochter loopt de hele tijd rond te sjouwen met de pannetjes en stopt daar dan de auto's van broerlief in. (nou heb je daar geen dure keuken voor nodig, een pannensetje voldoet ook!) De te kleine onderdelen kun je natuurlijk ook gewoon achterwege laten, of later pas erbij geven.

7. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

De leeftijdsaanduiding vanaf 3 zetten de fabrikanten graag overal op! Ook op dingen die prima eerder kunnen.

Wij hebben een keukentje staan en de oppaskindjes van 1 die hier zijn spelen er al mee vanaf dat ze kunnen staan. Eentje vindt het inderdaad leuk om alles erin te stoppen en eruit te vissen, maar de ander speelt er echt mee vanaf zo`n maand of 13. Hij is er dol op en heeft zelf inmiddels ook een keuken.

Ik vind 1 jaar een moeilijke leeftijd wat betreft cadeau`s, veel is nog net te moeilijk, maar babyspeelgoed zijn ze binnen een paar maanden zat. Wat dat betreft vind ik een keuken leuker, maar inderdaad grote broer zal er ook mee gaan spelen natuurlijk en in het begin misschien meer dan dochter.

8. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.186
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Wij gaan ons zoontje ook een keukentje geven, maar hij wordt 2 jaar. Je zou het kunnen geven zolang er geen kleine onderdelen bij zit.

9. Mispoes

Mispoes Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.821
    1
    0
    Nabij Eindhoven
    Hier heeft dochterlief vorige maand ook voor haar 1e verjaardag het keukentje van Ikea gekregen. Idd ook om die reden, dat wel al zoveel hadden, voor ons zoontje. Ze vind het keukentje hartstikke leuk hoor! Rammelt met bestek door de pannetjes, doet net of ze ervan eet..... enz.... Misschien ook wel omdat grote broer daarin een voorbeeld geeft?

Ik zou zeggen, doen!

10. Milo

Milo Actief lid

21 dec 2006
    390
    1
    16
    Brabant
    Dank jullie meiden! Ik geloof dat ik 'om' ben haha.
    Tuurlijk mag grote broer ook ermee spelen! En het is nu ook zo dat ik al op moet passen met speelgoed van 3+ dat hier ligt (zoontje is 3,5). Dus kleine onderdeeltjes haal ik daarvan al weg.
    Ik denk inderdaad niet dat pannetjes en bordjes van 3+ kwaad kunnen. Zijn toch vrij groot.
    Dat wordt dus toch een keukentje bestellen. (heb een erg leuke gezien, maar beetje duur.... KidKraft - Prairiekeuken - Koken en anders die van ikea, ook erg leuk!)

11. Mayon

Mayon Niet meer actief

Mijn dochter heeft geen keukentje, wel een afdruiprek met plastic serviesje, nog van mezelf. Daar speelt ze veel mee.

12. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Quincy heeft een keukentje van het merk little tikes, dit heeft ze nu ongeveer 3 weken en ze speelt er heel veel mee. Het is er wel een voor vanaf 6 maanden tot 3 jaar, wel met een koelkastdeurtje waar ook vakken met figuren in zitten (vierkant, ronde, driehoek). Hier kan ze dan het vierkante melkpak, ronde ei en driehoekige kaas in doen. De deurtjes maakt ze echt open en het gaspitje is met geluid en lichtjes, de oven kan open en dicht, dan komt er ook geluid uit en een kraan met ook geluid. Het is allemaal plastic en ze vind het super leuk. Ze had nooit echt een favoriet speelgoedje, maar nu dus wel! Voor de eerste verjaardag kan zo iets dus heel makkelijk.

13. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    daniel speelt er bij mn ouders ook heel veel mee! het "eten" in potjes en pannetjes doen en dan weer terug in de over etc! Als je een beetje oplet met wat voor spulletjes je erbij doet kan het best vind ik!

14. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Mijn ervaring is dat keukentjes leuk worden vanaf 18 maanden... je kunt het dus prima geven maar verwacht nog niet dat er vanaf dag 1 druk mee gespeeld zal worden. Wij geven het dit jaar nog niet.. volgend jaar (2) wel.

15. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.186
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
  16. Milo

Milo Actief lid

21 dec 2006
    390
    1
    16
    Brabant
    @vruchtje: erg leuk keukentje! Ik ben inderdaad op zoek naar een wat neutraler kleurtje (zoals in mijn link stond of van ikea). Dus zal eens met mijn man gaan beslissen welke het nu wordt!

Deel Deze Pagina