Ons mannetje wordt 1, een keukentje cadeau doen of andere cadeautips? :D

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Elegance, 9 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Ons mannetje wordt over 4 weken alweer 1.. nou ja 3,5 week :$

Ik loop al maanden met het idee in mijn hoofd dat hij een keukentje krijgt. Het houten ikeakeukentje met bovenstuk. Staat ook nog leuk in de huiskamer ;)

Sowieso lijkt me een keuken heel leuk voor een jongetje. Hij is misschien nog wat jong, maar met 1 jaar groeien ze daar toch in?
    Hij heeft al heel veel speelgoed van little people en 2 loopwagentjes etc etc..

Ik zou wel eens willen weten hoe jullie evaringen zijn met keukentjes, of ze er uiteindelijk ook echt mee gaan spelen en hoe oud ze dan waren.

En wat jullie je mannetje met zijn eerste verjaardag cadeau hebben gedaan!

Ben eens benieuwd, misschien kom ik nog op andere ideeen! :D

2. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    Mijn dochter is nu 19 maanden en heeft sinds kort een keukentje. Ze speelt er heel af en toe mee, dan zet ze het fornuis aan en zet ze er een pannetje op, het zegt haar nog niet zoveel, dus 1 jaar is best wel jong. Achteraf heb ik spijt en vind ik het meer iets voor een 2e verjaardag. Deze heb ik gekregen dus ja. Misschien vind jou zoon het wel geweldig dus ja je moet het toch echt wel zelf bepalen denk ik of jou zoon er klaar voor is.

3. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Mijn zoontje begon er kort voor zn 2e verjaardag interesse in te krijgen (op het kdv hadden ze een keukentje) dus die heeft ie voor zn 2e verjaardag gekregen.
    Met zn eerste verjaardag hadden we een loopauto, maar ja daar moest ie ook nog even ingroeien hihi (hij stond nog niet eens met zn 1e verjaardag).
    M.a.w. ik denk dat het echt nog wel even duurt voordat ie er echt mee kan spelen, maar als je dat niet erg vind dan is het een hartstikke leuk kado.
    Wij hebben ook het ikea keukentje trouwens, juist ook omdat het in de woonkamer staat ;)

4. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Onderwerp keukens is populair de laatste dagen :p
    Haha!!!

Hier een keukentje vanaf 2 jaar, maar de oppaskids spelen er mee vanaf ongeveer een jaar.

Zelf gaven wij dochter een loopfiets, maar daar kon ze pas wat mee met 1,5 jaar. Ik vind het geen probleem als ze er pas wat later mee gaan spelen. 1 jaar is een moeilijke leeftijd: babyspeelgoed is nog leuk, maar binnen een paar maanden niet meer en veel andere dingen zijn nu nog te moeilijk maar over een paar maanden wel leuk en spelen ze er veel langer mee.

5. Fransa

Fransa Niet meer actief

Vind persoonlijk 1 jaar nog wel heel jong voor een keukentje. Bij vrienden al 2x gezien dat het bij ongeveer 2 jaar leuk voor de kleintjes werd.

Wij hebben voor zoonlief een SmartTrike gekocht. Nu duwen we hem er nog in en hopelijk gaat hij dit jaar nog een keer doorkrijgen dat hij er ook andere dingen mee kan doen....

Anders bijv. een autogarage? Hier ook gekregen en dat vindt zoonlief erg leuk. Laat de autootjes over de baan rijden enzo. Doet hij pas sinds een maand of 2 hoor (hij is nu 18 maanden), maar een garage vind ik dan denk ik eerder een ding om in te groeien nu dan een keukentje.

Hier gaan we denk ik voor z'n 2e verjaardag voor een werkbankje. Lijkt me ook erg leuk.

6. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    De tijd van vrouwen achter het aanrecht is voorbij! :D

Mijn ouders hebben een keukentje en mijn jongste nichtje speelt er toch al bijna 1 jaar mee (ze is nu 2,4 jaar)
    Mijn moeder schild en snijdt een appeltje of worteltjes en mijn nichtje "kookt" ze dan voor mijn moeder. Samen eten ze het dan op. Erg leuk om zo samen mee te spelen!

En die Ikea keukentjes zijn erg leuk ja!

7. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    EspaƱa
    Hier zelf een hobbelpaard gegeven, maar een keukentje zou hier ook erg goed in de smaak vallen denk ik. Op het kdv speelt hij er de laatste maanden erg veel mee.... Ik vind het nogal een groot iets om zo te kopen, maar als ik had geweten dat hij dat zo leuk zou vinden had ik het ws voor kerst gekocht...
    Een heel leuk cadeau dus!

8. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Wat leuk, over het algemeen dus hele positieve reacties, en ergens als ze 1 zijn krijgen ze dus (hopelijk) toch interesse in mama helpen in de keuken! :) ( jong geleerd.. ;) )
    Wij vinden het ook nog wat jong, maar de volgende feestdag zou kerstmis zijn en dan vinden we het weer net te ver weg.. we zijn sowieso het hele huis aan het verbouwen en ik heb een hoek voor hem vrijgelaten.. Zou de keuken heel goed staan :) Hij is overigens ook best snel met staan en lopen, hij staat al vaak los en probeert eerste stapjes te zetten, verder is hij een gemiddeld kind van 11 maanden.. dus hij zou er wel al aan kunnen staan etc etc. dat bedoel ik daarmee ;)

met 1 jaar is het dus niet heel gek, daar twijfelde ik steeds meer aan, van te voren kon ik het ook niet inschatten wat hij zou kunnen met 1 jaar en in hoeverre ze dan al kunnen spelen maar, dan gaan we toch gewoon voor de keuken en ik laat me verassen wanneer hij een appel voor me wil gaan koken! :)

9. Theepot

Theepot Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.447
    0
    36
    Zuid Holland
    Hier is een keuken ook al vanaf een jaar een grote hit! Helemaal niet gek hoor naar mijn idee.

Deel Deze Pagina