Ja joh, hartstikke leuk! Omdat mijn zoontje ook al een winkeltje heeft, hebben wij een tafelmodel keukentje waar hij geregeld mee speelt. Superleuk, ook voor jongens!
Natuurlijk kan dat wel. Je vader zit nog vast in oude denkpatronen. Je zoontje zit helemaal in de rollenspellen dus ja natuurlijk kan dat! En wat een leuk keukentje!!! naja keuken haha
Mijn zoontje heeft een speelgoed stofzuiger, en leuk dat hij het vind! Ik zou zeker zo'n keukentje kopen voor hem als hij dat zo leuk vind. Wat vreselijk bekrompen zeg. Ik speelde vroeger met autootjes en mijn broertje met barbies. Niks mis mee!
Tuurlijk is dat ook voor jongens! Mijn zoon heeft heel veel met ZIJN keukentje gespeeld (had hij al voordat zijn zusje was geboren). Hij wil zelfs tv-kok worden .
Mijn zoontje heeft ook een stofzuigertje gekregen van mijn moeder. Een miele beter dat hij zijn eigen heeft, anders krijg ik mijn eigen stofzuiger nooit terug
Hahaha, hij wil mama nu al helpen! Ons zoontje heeft ook een stofzuigertje gehad, maar ondertussen is de slang gesneuveld. En denk niet dat die apart te verkrijgen is. Een keukentje kan zeker voor een jongetje. Zoonlief zeurt er al een jaar voor, met Sinterklaas krijgen ze er eentje van Ikea voor hun twee. Zoonlief bakt ook heel graag cake en speculaas.
Hier staat er ook al een keukentje van Ikea klaar voor beide kinderen. Zoonlief speelt er op het kdv ook vaak mee en wil mij ook vaak helpen met koken. Daarnaast, de meeste chef-koks zijn toch volgens mij nog altijd mannen.
Mocht ik ooit een jongen krijgen mag hij zelfs met Barbies/poppen enz spelen waar hij zich fijn bij voelt. En kreeg van mij zeker een keukentje. Heb jaren in een gezin opgepast die wilde altijd lippenstift op omdat ik dat ook had, dan kreeg hij uiteraard niet mijn kleur maar mijn libello kind helemaal gelukkig haha
Ik ga zaterdag een keukentje maken voor mijn zoon. De kartonnen versie van de AH is in elkaar gestort en ik wil een houten kastje omschilderen tot keukentje. Dan kan hij alle mini's er ook in opruimen. En omdat hij nogal groot is kan hij er dan ook wat meer mee. Als hij er uitgroeit kan ik hem gewoon overschilderen.
Ik zou mij sowieso niet druk maken om wat andere mensen ervan vinden als ze op bezoek komen?! Lekker boeiend! Als jouw zoon dit leuk vindt, is er toch geen probleem?
Net als de rest,zeg ik : gewoon doen! Mijn zoontje krijgt er ook 1. Vroeger heeft 1 neefje zelfs een poppenwagen inclusief pop gehad,die wilde niets anders Dat is nu echt een beer van een vent haha! Wat de rest er van vindt is hun probleem zeg ik altijd maar,als je kind maar gelukkig is! Liever een jongen wat met poppen speelt en gelukkig is,dan een jongen wat met auto's moet spelen terwijl het daar niet van houdt.. toch?!
Grappig, ik had het laatst toevallig met een vriendin over wat nou echt "gender neutraal" speelgoed is en toen kwamen we onder andere uit op een keukentje . Ik zie dat echt niet als iets wat typisch voor meisjes is, juist omdat koken toch ook wel echt een mannending kan zijn (maar net zo goed een vrouwending natuurlijk). En zoals de anderen hier ook al zeggen, zelfs al zou het voor meisjes zijn. Who cares? Als je kindje er maar lol mee heeft, toch? Mijn dochter vindt autootjes enorm leuk en heeft zo onderhand een heel wagenpark in de kast staan .
Mijn zoontje wil ook al heel erg lang een keukentje. bij vriendinnetjes speelt hij er ook altijd mee. ik ga denk ik ook 1 kopen voor sinterklaas. Hij heeft ook een servies daar kan hij uren mee spelen. dan deelt hij koffie enzo uit. hij speelde bij mijn moeder altijd met sier servies van porselein beetje breekbaar dus toen maar een speel servies gekocht hihi
Mijn zoon heeft ook een keuken gehad en erg veel mee gespeeld! Nu heeft hij barbies en my little pony's, waarom niet? Als hij het leuk vindt, lekker laten gaan....
Onze zoon heeft voor zijn tweede verjaardag de bekende ikea-keuken gekregen. Hij vind het nog steeds prachtig. Mijn vader vond het in eerste instantie ook wat raar. Toen heb ik hem er maar even aan herinnert wie er altijd kookt bij ons thuis. Ik zal een hint geven: ik ben het niet . Bij ons zou het dus eerder jongensspeelgoed zijn dan voor meisjes, haha. Overigens wordt het door de commercie ook wel vaak zo weggezet hoor, als meisjesspeelgoed. Kijk maar eens in de speelgoedboeken: keukentjes en toebehoren staan altijd op de roze pagina's. Wij hebben ons rot gezocht naar een serviesje dat niet roze was. Zo wordt dat beeld wel ins tand gehouden, natuurlijk. Ik merk trouwens aan mijn zoon wel dat hij al onderscheid maakt tussen jongens- en meisjesdingen. Hij is pas drie en heeft dat echt niet van ons! Maar in de speelgoedboeken slaat hij de bladzijdes met barbies, pony's en 'roze meuk' consequent over hoor.