Keukentje voor 1e of 2e verjaardag?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Tukker27, 21 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tukker27

Tukker27 Lid

6 aug 2013
    60
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik heb een vraagje. Onze dochter is over 2 maanden al weer 1 jaar... en nu zit ik alvast te denken over haar verjaardagcadeau.

Ze heeft met de geboorte van collega's een keukentje gekregen. Deze hebben we weggezet zodat we deze op een later moment aan haar kunnen geven. Nu zit ik te denken. Is dit al iets voor haar eerste verjaardag? of vinden jullie dit meer iets voor de 2de verjaardag?

We hebben ook nog een boerderij van little people weggezet en een vormenkever van volgens mij fisher price.. (ook allemaal gekregen voor haar geboorte)

2. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Alle 3 zijn goed te doen
    Hier thuis hebben we dat niet maar op kdv wel en ze speelt wel met keuken erg goed.
    Maar voor 2e kan ook of sinterklaas is maar wat je zelf wil.
    Ik had zelf meer dat ik thuis geen plek heb voor keuken en little people vind ik niet iets wat. Maar ik had zeg maar alvast nagedacht wat ze krijgt bij sinterklaas en verjaardag. En met sint krijgt ze aankwedpoppsn met poppenhuisje (zo n platte) soort melissa dn douglas, pop rubens barn omdat er in de ber tweede kindje komt en met 2e verjaardag krijgt ze wishbone.

Dus je kan het alle drie wat je heb geven of verspreiden door een jaar!

3. bloem18

bloem18 Fanatiek lid

13 jun 2011
    1.463
    0
    36
    Noord-Holland
    Hier de vormenkever al een groot succes vanaf 7 maanden. Ik heb wel een heel tijd de blokjes achter gehouden. De boerderij heeft ze voor haar eerste verjaardag gekregen, daar heeft ze gelijk uren mee gespeeld en ze speelt er nu nog mee. Afgelopen mei is ze twee geworden en heeft ze een keukentje gekregen. daar is ze helemaal blij mee. Had ik die voor haar eerste verjaardag gegeven had het nog een tijd geduurd voordat ze er echt mee ging spelen denk ik. Succes!

4. Tukker27

Tukker27 Lid

6 aug 2013
    60
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hihi Stiekem vind ik de Ballenbaan van Fisherprice heel erg leuk.. Hihi en wil ik die eigenlijk wel voor haar kopen... maar dat is zo decadent omdat we nog zo veel speelgoed hebben staan voor dr... Maar inderdaad sinterklaas komt er ook nog aan.. dat is ook wel iets om over na te denken.

5. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ik zou niet te veel doen. Hier kennis met dochter van 3 waar ze dus hele deel woonkamer bezaaid hebben met tig poppen, opruim spullen, 2 stofzuigers, keuketje, veeeel te veel gewoon echt te veel en mijn dochter van 14 mbd toen ze daar was speelde gewoon er niet mee, ze pakte schaarse boek uit de kast en zat deze te bekijken ;))
    Ikzelf heb zo iets van dat speelgoed moet aansluiten op leeftijd, vermogen en het kindjes zelf. Moet ook prikkelbaar zijn en niet te interactief. Ook duurzaam en leerzaam, verschillend maar zeker niet te veel.
    Dus kijk maar gewoon naar je kindje, sommige zinn meer sensorisch sommige visueel aangelegd. Grote kans dat wat ze kado kreeg of wat jij zelf leuk vind zal ze niet spelen.
    Met keukentje speelt iedereen geloof ik maar ik weet dat als het elke dag aanwezig is minder interessant dan als dat oppas heeft of kdv of opa oma bijvoorbeeld.
    Mij dochter bijvoorbeeld vind echt lego super tof kan echt uur zitten erop stapelen maar lego little people vind ze niets. Terwijl ze wel sleich dieten wel super vind om mee te spelen.

Succes met je keuze!

6. la34

la34 Actief lid

31 jan 2011
    227
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vormenkever kan op eerste verjaardag goed. Mijn dochter kreeg met 1,5 een keukentje van opa en oma voor sinterklaas (het is wel een lage, anders kon ze er slecht bij) en vond dat toen geweldig, ging meteen 'tomatenpoep' koken ; )
    Dus de keuken zit waarschijnlijk tussen 1 en 2 in. Loopt je kindje al? Want dat is wel een beetje een voorwaarde voor plezier met een keukentje. Little people vind ik iets voor 2 jaar of zelfs wat later.

7. la34

la34 Actief lid

31 jan 2011
    227
    0
    0
    NULL
    NULL
    Overigens is het een voordeel dat je dat allemaal al in huis hebt en je kindje nog klein is. Je kunt het dan een keer in de woonkamer zetten, kijken hoe erop gereageerd wordt, is het duidelijk nog te vroeg, dan haal je het weer weg en zet je het een half jaar later weer een keer neer. Eigenlijk maakt het wat dat betreft niet uit; het gaat erom dat er wat uit te pakken valt, maar wat niet aanslaat kun je gewoon nog een poosje op zolder zetten. Dat hebben wij met een houten spoorbaan gedaan die we hadden gekregen. Na te weinig interesse weggezet, half jaar later raakt ze er niet op uitgekeken.

8. Tukker27

Tukker27 Lid

6 aug 2013
    60
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thnx voor de tips.. De keuken wordt het niet voor haar eerste verjaardag. Ze kan inderdaad nog niet staan (snapt nauwelijks dat ze iets kan met haar benen, behalve vrolijk mee op de grond trappelen). De vormenkever gaat het worden. En misschien nog de boerderij van little people.. Maar het kan ook zo maar zijn dat ze die dit jaar opnieuw (hebben we namelijk vorig jaar ook al ingepakt, omdat ook het kleine nichtje natuurlijk kadootjes hoort te krijgen van sinterklaas) ingepakt gaat krijgen.

Onze keuken is ruim maar het hoeft inderdaad geen speeltuin te worden. Thnx voor de tips dus! Back in reality! ;)

9. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    ik zeg de vormenkever! ze krijgt hier het keukentje voor sinterklaas denk ik. dan is ze bijna 2.

10. Decca1980

Decca1980 Fanatiek lid

22 nov 2011
    1.068
    0
    0
    Vormenkever kan sowieso goed met een jaar.
    Wij hebben de boerderij van Little People ook gegeven voor de eerste verjaardag en dat was echt een hit. Ze vond en vindt het nu nog steeds geweldig.

Deel Deze Pagina