8 maanden nog niet echt babbelen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Chilleke, Jan 28, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Chilleke

Chilleke VIP lid

Jan 21, 2010
    10,869
    1
    36
    Female
    Verpleegkundige
    Brabant
    Wie heeft er nog meer een kindje wat laat ging babbelen?

Ze zegt nog geen baba Tata of wat dan ook. Wel pfffff huuuu en whaaa maar daar blijft het ook wel bij ;)

Hoe laat begonnen jullie kindjes uiteindelijk?

2. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

Nov 15, 2009
    4,613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Onze zoon heeft nooit gebabbeld. Die heeft tot 21maanden zn mond gehouden. Er kwam geen enkel geluid uit!

Het cb was met 14maanden in de stress dat hij geen geluid maakte ;) hahaha en nu is hij niet te stoppen, tettert de hele dag en zelfs als hij slaapt en hij droomt dan praat hij :)

onze dochter is wel vlot met babbelen, die zei precies op haar eerste verjaardag mama en nu als mn zoon vraagt of hij televisie mag kijken roept zij "diening" (afstandsbediening). En van de week heb ik gelachen omdat ze heel hard "ik!!" riep toen mn vriend vroeg wie er nog patat wilde.

3. Juffie26

Juffie26 VIP lid

Oct 24, 2011
    10,011
    1,860
    113
    Hier spreekt ze vloeiend Chinees :D niets van te maken, en ook maar heel weinig meer aaaa, ba ba ba ba, meer van dat soort echte woorden niet.
    Brabbelen heeft ze nooit echt gedaan denk dat, dat echt iets van de laatste twee maanden is zoiets.
    Ik wacht ook met spanning op het eerste woord wamt ik hoor het cb bureau al in Maart als we weer moeten.... :(

4. stokstaartje

stokstaartje Actief lid

Dec 19, 2012
    119
    0
    16
    Hier inmiddels 9 maanden en ook nog steeds niet brabbelen...meer gillen en schreeuwen...klinkt wel errug lief overigens...maar begin me ook wel zorgen te maken dat ze nog nooit bababa of ta ta ofzo gezegd heeft....

5. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

Nov 11, 2007
    2,501
    2
    38
    Die die die... vanaf toen hij 10 maanden was. Ppppppps = poes. Verder wel maaamaaaaamam (niet bewust gericht naar mij)... bies (beer). Hij praat ons ook na. En verder doet hij de geluiden van dieren na (wat doet de poes, koe, muis etc.). En hier ook een heel leuk buitenlands brabbeltaaltje... geweldig om te horen!:D

6. Chilleke

Chilleke VIP lid

Jan 21, 2010
    10,869
    1
    36
    Female
    Verpleegkundige
    Brabant
    mijn zoon babbelde al veel eerder, maar die was met alles al een stuk sneller.... Floor rolt alle kanten op, teigert om haar as heen, maar vooruit komt ze nog niet... :cool: terwijl Gijs al met 6,5 maanden door kamer heen teigerde. maar ja. we wachten af...

7. Chilleke

Chilleke VIP lid

Jan 21, 2010
    10,869
    1
    36
    Female
    Verpleegkundige
    Brabant
    was hij qua moteriek wel vlot?

8. Elegance

Elegance VIP lid

Nov 13, 2008
    5,478
    2
    38
    Hier ook een stille kwebbeltante.. ik geloof dat ze met een jaar al mama en papa zei.. al he ;)
    Se wisten al wel dat ze echt veel begrijpt. Ze voert klusjes uit, wijst aan wat ze wil. Etc... als ze dan een woordje zei, werd ze verlegen.. daar dus geen aandacht meer aan besteed.. en nu ineens komen de moeilijkste woorden eruit en ook al soms 2 woordjes... ze is 22 maanden..

Haar broertje sprak al vloeinde zinnen met 1,5.. kon al het alfabet met 2 en tellen.. dus ja... iedereen doet het op zijn manier.. gewoon genieten van wat ze al wel leren :)

9. Luppy

Luppy VIP lid

Dec 1, 2007
    7,168
    2,283
    113
    Mijn oudste was vanaf het begin een enorme kletskous. Hij is nu 7 en er is soms nog geen speld tussen te krijgen.
    De tweede brabbelde ook al heel vlot er op los. Die sprak voordat hij 2 jaar was in lange volzinnen en gebruikte toen al woorden als gevangenis en vliegtuigmotoren.

En mijn derde juist veel minder. Met 8 maanden zei hij ook nog niets. Alleen brrrrrrrr als hij met een autootje speelde. Hij is nu net 1 en het begint sinds een paar weken te komen. Hij zegt nu mama en kwaakt soms aan een stuk door ajajajajaj brrrrrr jajajamamama dat soort geluiden. Motorisch is hij trouwens de snelste van de drie, hij kroop met 6 maanden en liep met 11 maanden los. Ach, je kunt maar 1 ding tegelijk leren he.

10. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

Nov 15, 2009
    4,613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk

Nouja vlot vlot vlot.
    Rollen heen en terug met 5maanden
    tijgeren en kruipen met 6maand
    gaan zitten en terug liggen met 7maanden
    optrekken tot staan met 8maanden en gelijk liep hij langs de meubels
    loslopen met 15maanden

Dochter was met sommige dingen sneller:
    Rollen heen en terug met 3maanden
    tijgeren en kruipen met 5maanden
    gaan zitten en terug liggen met 7maanden
    optrekken tot staan 6maanden
    loslopen met 12,5 maand

tijgeren en kru

11. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

Mar 27, 2012
    6,134
    1
    0
    Hier ook nog geen woorden, wel daden ;)

Ik denk dat ieder kind zijn eigen tempo aanhoudt en dat je dit toch niet kunt forceren. Snachts in bed en in de box tegen haar pop brabbelt ze wel iets, maar totaal niet verstaanbaar :D

12. Chilleke

Chilleke VIP lid

Jan 21, 2010
    10,869
    1
    36
    Female
    Verpleegkundige
    Brabant
    Dat is toch wel snel!!

Share This Page